Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1762




Güzel Sanatlar Fakülteleri ve benzeri okulların yetenek giriş sınavlarının YÖK tarafından kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?

Kaldırılması doğru bir karar, Katılıyorum.
Kaldırılması yanlış bir karar, Katılmıyorum.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 53 müzisyen gazete okuyor
 
 
Özgür Karakaya
 
 
Yayımlanan Sayı : 1563

Vicdan! - 02.12.2013





“Hayatın tüm yükünü sırtlayan tek bir şey vardır, temiz bir vicdan”. Euripides

 

Vicdan insana hatasını ve doğrusunu bildiren bir iç sestir. İyi ve kötüyü de gösteren  bir pusuladır.

 

Dostluk,gönül,merhamet,hatır  tanımadan yargılayan sorumluluğu da takdir edendir.

 

İnsanın yalnız kaldığın da kendi ile ilgili sorgulama yapmasını sağlamaktadır. Bir nevi muhasebe ortamıdır vicdan.  

 

Yapılanları sorgulamaya yönelten duygudur. İnsanı da insan yapandır ve insanlığın ta kendisidir.  Özündeyse sorumluluk hissetme  vardır. Sahiplenmeyi de getirmektedir.

 

Hatta insanın geçmişini sahiplenmesi  getirir ve geriye dönüpte baktırandır.

 

Kişisel beklentileri de bir kenara bırakarak toplumsal beklentileri de ön plana çıkartmaktadır.

 

Her türlü haksızlığa, hayasızlığa karşısındadır. Kıymeti bilebilmek ve farkına varmadığın emeğin de farkına varmadır.

 

Her türlü ayrımcılığı da ötekileştirmeye adaletsizliği de amasız ve koşulsuz dur diyendir. Bu sese kulak veriştir.

 

Vicdan sadece kendi hareketlerimize karşı bizi denetlemez aynı zamanda başkalarının yaptıkları konusunda da bizlere görev yüklemektedir.

 

Adaletin kökü ve  ilkelerin dizinidir vicdan.  Ortak yaşamın da ön koşulu vicdan hakkını teslim etmekten geçmektedir.

 

Hem kendine hem de başkadına fiziksel ve düşünsel olarak zarar vermeyiştir.İnsanın kendi içindeki uyumun bilincidir.

 

Komşusu aç iken tok yatmamak  vicdan meselesi olarak görünse de asıl vicdan sorunu kişinin neden tok komşusunun da niye aç olduğunu da sorabilmesidir.

 

Yapılan adaletsizliklere bünyeniz tarafından tepki verilmesi durumudur. “Atasözümüzün de dediği gibi “Son pişmanlık da  fayda etmeyecektir”.  Tarihe doğru bakabilmek için de ahlak ve vicdana ihtiyaç vardır

 

Çünkü vicdan olması gerekeni söylemektedir.  Reddebilme ve evet ve hayır diyenler arasında hangi tarafta olacağına karar verebilmedir.

Haksızlı
ğa uğrayanların derdini içinde duyabilmektir. Bizleri ötekilere bağlayan insanca duygudur vicdan. Adeta insanın aynısıdır. Her an tetiktedir bir sanat eserini de ortaya çıkaran vicdan yaşamın içinde de özgür bir bedeni de zorunlu kılmaktadır.


Ba
şkasını da incitmek acı vermek istenirse insanın  kendi vicdanını kirletmesine sebep olmaktadır.

 

Vicdan her zaman aktiftir bilinci sürekli uyarmaktadır. Vicdanın hükmü de gayet açıktır bilinç hoşgörü ve tüm sevgi duygularının da kaynağıdır.


Kapitalist zihniyetin  dünyayı yönetmesiyle  insanların vicdanlarına de
ğil cüzdanlarının sesine kulak vermeye  zorlamaktadır.Bu üretim tarzı da  insanlığa ve doğayı  tüketmeyi dayatmaktadır.


Paraya tapmanın sonucu da insanın ve do
ğanın kirliliğine sebep olmaktadır. Vicdansa,  çarşıda indirimli fiyata ya da kredi kartıyla da satın alınamaz.


Che Gueavara nın dedi
ği gibi “hayatta daima gerçekleri savun! takdir eden olmasa bile, vicdanına hesap vermekten kurtulursun”


Vicdan sahibi  bir neslin yeti
şmesi de  dolandırıcılık,fırsatçılık,riyakarlığı yaşam biçimi olarak benimsememesiyle mümkün olacaktır.


Yazımızı da Yasemin Göksu nun “Ey insan” adlı eserinden dizelerle noktalayalım.


Ey vicdan uyan uyan

dön bu hırs bu kin bu öfke

bu yağma bu talandan

yok bir değeri varlığının

zulümle nam salmışsan

bir başına kalmışsan.

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2020