Kullanıcı Adı
Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 16
Sayı: 1804




Mavi Nota e-Müzik Gazetesi'ni hangi yolla öğrendiniz?

Arkadaş tavsiyesi üzerine öğrendim.
Yaptığı çalışmalardan dolayı biliyordum.
Basın yayın araçları aracılığı ile öğrendim
İnternet arama motoru aracılığı ile öğrendim.
Tesadüfen öğrendim
Mavi Nota'yı doğduğu günden beri bilirim

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 32 müzisyen gazete okuyor
 
 
Haberler
 
 

Wiesbaden’de Schulz Piyano mağazasının müzik salonunda, klasik müzik sanatcılarımız Ezgi+Hakan Tezonar çiftinin piyano konserini canlı dinleme zevkini tattık. - 01.01.2015



Sanatçılar sahneye gelmeden önce programa göz gezdirdim. Geniş ve iddialı bir program vardı elimde. Şöyle ki: E.ELGAR’ın ‚‘Salut d’Amour‘‘ zu vier Händen, W.A.MOZART`in „SONATE“ zu vier Händen in D-Dur – Allegro -AndanteAllegro molto, J.Christian BACH`in „Rondo“ zu vier Händen, F.LISZT`in „Liebestraum“ in As-Dur (Arr.Dr.Hakan Tezonar), J.Sebastian BACH`in „Preludium und Fugo Nr.4 in cis-Moll BWV 849“.                                                                                                                                           
                                                 -ARA-

Yıllardır evli olan ve başarılarıyla konserler veren klasik müziğin aranan isimleri, Ezgi + Dr.Hakan Tezonar sahnedeki yerlerini almak üzere göründüklerinde alkışlara tebessümle saygi ile karşılık vererek piyano başına ikili(4 el) olarak oturdular.

Konsere E.Elgar’ın ``Salut d’Amou``eseriyle başladılar (dört el). Icranın bitiminde,  sanatçı çift izleyicilerden büyük alkış aldı. Dört ele göre bestelenmiş olan ikinci eser; W.A.Mozart ‚ın ‘‘ Sonate D-Dur – Allegro - AndanteAllegro molto‘‘ sonatıydı. İlk bölümde (allegro) tonlar uyumlu ağır olaraki , ikinci bölümde (Andante) neredeyse yürüyüş hızında melodiler geldi kulağımıza ve son bölüm (Allegro molto) ritm ve tonlar hızlanarak iyice yükseldi. Bu güzel icrada çok alkışlandı. Selamlamadan sonra sanatçılarımız, J.Christian Bach’ın ‘‘Rondo‘‘(dört el)sunu üçüncü eser olarak hakkını vererek icra ettiler. Yine alkıslar uzun sürdü. Sırada Dr.Hakan Tezonar’ın arrajmanı olarak  F.Liszt’in ‘‘Liebestraum in As-Dur‘‘ eseri var. Tezonarların dört elinin parmakları, tuşlar üzerinde dolaştıkça klasik müziği canlı dinlemenin zevkine kendimizi kaptırmışız. Alışılmış bitiş tuşlarının salona yaydığı son tonla birlikte uzun alkışlar yine salonda dalgalandı. Aradan evvelki son eser J.Sebastian Bach‘ın dört ele bestelediği „Preludium und Fugo Nr.4 in cis-Moll BWV 849“ eseri.                                                                                                                                                     

Dört elle piyano eseri çalınırken; parmak sayısı haliyle ikiye katlanıyor. İki insana ait bu parmakların ahenk içinde hareket etmesi son derece önemlidir. Sanatçılar ikiye katlanmış sesin  kontrol altında tutulması için çok dikkatli olmak zorundadırlar. Farklı karakterler, farklı duyguları olan iki kişinin bir birlik oluşturması gerekir. Tezonar çifti bu noktada çok başarılı. Bu başarının ana koşulu, ayni anda ve ayni şekilde müzik düşünebiliyor olmanızdır.  Günlük hayattaki mükemmel uyumu müziğe de yansıttıkları görülen çiftin  hünerli parmaklarının tuşlarla ilişkisi, bizlere uyumlu tonlar olarak ulaştı. Sanatcılar yine uzun uzun alkışlandı. Konsere ara verildi.

İkinci bölümde Dr. Hakan Tezonar tek başına piyanoda yerini aldı.  M.RAVEL`in „Gaspard de la Nuit“ – OndineLe GibetScarbo. Klasik müzik meraklıları bilirler. Bu eser oldukça zor ve iddialı bir bestedir. özellikle üç notalı akordların hızlı tekrarında sağ el için teknik açıdan büyük zorluklar içerir. Hakan Tezonar, müziğin söylemek istediği anlama kendini vererek eseri başarı ile dinleyicilere sundu. Alkışlar dinmek bilmedi. Sanatçı son olarak Piyano başında kendine özgü Improvisation müzik çalarak konseri sona erdirdi. Alkışlaş….alkıslar…. esliginde sahneden ayrıldı. Muhteşem bir geceydi. Salondan ayrılan dinleyicilerin mutluluğu gözlerinden okunuyordu.

Fotoğraflar: Ewald Müller
Wiesbaden
: Ayhan Azak

 

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2021