Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1758




Güzel Sanatlar Fakülteleri ve benzeri okulların yetenek giriş sınavlarının YÖK tarafından kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?

Kaldırılması doğru bir karar, Katılıyorum.
Kaldırılması yanlış bir karar, Katılmıyorum.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 62 müzisyen gazete okuyor
 
 
Arzu Haksun Güvenilir
 
 
Yayımlanan Sayı :

Mazi kalbimde yaradır - 19.10.2006





Bu hikâyede üç kişi var: Dansa hükmedecek, kederini itiraf edecek bir erkek. Baştan çıkaracak, baştan çıkarılmaya direnecek, sonunda baştan çıkarılacak bir kadın. Ve bunlara tanıklık edecek bir bakış... Bu hikâye tangoya ait. Arjantin tangosunun ateşi, 20. yüzyılın başlarında tüm Avrupa'yı kasıp kavururken, Batılılaşma süreci içindeki Türkiye de bu etkiden nasiplenir. 1920'lerde Türkçe tangolar birbirinden güzel besteler ve Türkçe sözlerle yorumlanır, plaklara alınır. Zaman içinde ayrışarak ve Türk sanat müziğinden de etkilenerek daha Türk bir tango olur. Orkestralar kurulur, düzenlenen balolarda bu ezgilerle tango yapılır. Dönemin en güzel tangoları ise hâlâ kulaklardadır.

Cengiz Onural, Murat Aydemir ve Derya Türkan'ın da aralarında bulunduğu, Türk sanat müziğinin genç kuşak yorumcularından oluşan İncesaz'ın yeni albümü 'Mazi' müzik-severlerin huzurunda, bu kez unutulmaz tangolarla... Tangoları duru vokal tekniğiyle yorumlayan Dilek Türkan ise grubun solisti.
Toplam 13 parçanın yer aldığı albümün kaydı elektronik seslerden uzak ve tüm sazların tınısı en parlak biçimde kulağı dolduruyor. Türk müziğinin bu güzel, uyumlu sesleri ve ritmi, tanbur, kemençe, kanun, viyolonsel hatta buzuki ve gitarla hayat buluyor.

Albümün ilk şarkısı ve albüme adını veren 'Mazi' bir Necip Celal bestesi. Celal'in bu bestesi aynı zamanda ilk Türk tangolarından biri olarak bilinir. 1928 yılında bestelediği ve sözlerini Necdet Rüştü Efe'nin yazdığı 'Mazi'nin yorumu 1932'de unutulmaz seslerden Seyyan Hanım tarafından plağa okunmuş, hâlâ kulaklardan silinmemiştir. Dilek Türkan'ın yorumu bu nedenle pek de kolay değildi. Ama aldığı eğitim ve ses terbiyesi, kelimelerin en duru biçimde çıkmasına, enstrümanlarla uyumuna ve böylelikle başarılı yorumuna olanak vermektedir.

Müzisyenlik yeterince nitelikli olan uzmanlara özeldir, onlarla da özel olur. İncesaz genç kuşak Türk müziğinin önemli yorumcularını bir araya getiren bir grup. Yenilik müzik kültürünün merkezi olarak görülür. Müzik kültürünün kilit kişileri ise bu bağlamda bestecilerdir. Besteleriyle albüme yenilik kazandıran Onural ve Aydemir'in enstrümantal altı bestesi yer alıyor.

Albüme aynı zamanda tanbur ve lavtasıyla renk katan Murat Aydemir, Tanburi Cemil Bey'i ekol, tını olarak günümüzde temsil eden Necdet Yaşar'dan üslup, teknik, tını gibi birçok konuda ders alma şansına erişmiş bir müzisyendir. Kemençe ile şarkılara duygu katan Derya Türkan, Kudsi Erguner'in de içinde olduğu birçok projede yer alıyor. Bu çalışma, gerek içerik gerekse de yorum açısından son dönem Türk müziği albümleri arasından sıyrılacaktır.

Mazi/İncesaz/Kalan Müzik

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2020