Kullanıcı Adı
Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1776




 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 27 müzisyen gazete okuyor
 
 
Hasan Hüseyin Dulun
 
 
Yayımlanan Sayı : 1725

İstanbul Devlet Opera ve Balesi Solist Sanatçısı Soprano Esra Abacıoğlu Akcan ile Söyleşi - 16.04.2019





Antalya Devlet Opera ve Balesi’nin 20. Yılı kutlamaları çerçevesinde düzenlenen, “20.Yıl Gala Gecesi” için Antalya’da bulunan İstdob solist sanatçısı Soprano Esra Abacıoğlu Akcan ile prova öncesi bir söyleşi yapma olanağı bulduk. Operamızın kuruluşundan bugüne geçen süreci değerlendirdik, kısaca.


HHD- Tekrar ho
ş geldiniz Antalya’ya Esra hanım. 20 yıl sonra yine Antalya Opera’dasınız. 20 yıl önce, 20 yıl sonra neler değişmiş, gelişmiş operamızda?

EAA
- Antalya Operası artık bebeklik dönemini geride bıraktı diye düşünüyorum. Çok daha derin, opera tarihinde yer etmiş, çok daha değerli eserleri kendi repertuvarına kazandırmış. Genç ve dinamik kadrosu vardı zaten. Geçen zaman içinde bu kadro, kendi içinde yoğrulmuş ve güzel bir gelişme kaydetmişler. Hem repertuvalarını geliştirmişler hem de sanatçı kadrolarını genişletmişler. Güzel bir yere gelmiş operamız.

HHD- Antalya Operası’nın ilk temsili Emmerich Kalman’ın Çarda
ş Prensesi Opereti idi. Sanırım bunda görev almadınız. Kayıtlarda, ilk olarak G.Verdi’nin La Traviata Operası’nda “Violetta” rolü ile sanatseverlerin karşısına çıktığınız yazılı. Her iki temsili ben de izlemiştim, Violetta rolünüzü anımsıyorum ama Çardaş Prensesi’nin kadrosunu anımsayamamıştım.

EAA
- Evet, Çardaş Prensesi Opereti’nde görev almamıştım. La Traviata Operası ile ilk kez sahneye çıktım. Operamızın da ilk sahneye koyduğu opera eseriydi bu.  Operada genç bir ekibin sahneye koyduğu bir  bir sahne eseriydi, üç perdelik ve Alexandre Dumas Fils’ın Kamelyalı Kadın adlı eserinden uyarlanan La Traviata ile başlayan süreçte operada biz çok sayıda konser de gerçekleştiriyorduk. Opera temsilleri yapıyorduk, Aspendos Festivalini yaptık. Sezon açılışını La Traviata ile yapmış, başka temsiller de gerçekleştirmiştik. Halkın çok güzel destek verdiği temsillerdi bunlar. Ardından, 2. Sezonda Lehar’ın Şen Dul Opereti ile devam ettik. Tekrar, repertuvarımıza hem opera hem de operet bazında eserler kattık kadromuzu genişleterek.

HHD- En son 2005 yılına kadar sürdü bu çalı
şmalarınız. Sonra Ankara Devlet Opera ve Balesi’ne geçtiniz.

EAA- Evet, Ankara’ya ve Avusturya’ya Viyana’ya gittim o süreçte. Hem Ankara’da temsillerde, hem de Viyana’da e
ğitimimi sürdürüyordum. ……..denilen bir titri var ve Prof. Kammerseangerin Margarita Lilova ile (vefat edinceye kadar)9 yıl çalıştım. İlk olarak ilgili yönetmeliğin “görgü ve bilgi artırmak” maddesinden yararlanarak gittim. Üç aylık bir devlet bursu aldım bunun için. Ardından kendi imkanlarımla sürdürdüm.  Orada hep konserler gerçekleştirdik; şeflerle, piyanistlerle çalışıp, sanatımı ilerletmeye çalıştım. Lilova hocam vefat edinceye kadar da onunla devam ettik.

HHD- Lehar’ın “
Şen Dul”undan bir yıl sonra, G.Donizetti’nin “Aşk İksiri” var, “Adina” rolündesiniz. 2004’te G.Puccini’nin  “La Boheme”de “Musetta”, Ferit Tüzün “Midas’ın Kulakları”nda Ay Tanrıça”sınız. Geçen sürede neler kaldı anılarınızda, aklınızda?

EAA- O dönemde tabiiki genç bir opera ve
şartların farklı olması yanında hem görev aşkıyla hem de sanat aşkıyla, çok şey üretmeye, çok şey başarmaya çalşıyorudmBurada temsilleri yaoarken de bir taraftan yurt dışında çalışmalarımı sürdürüyordum. Eğitim amaçlı çalışmalar, “master class”lar yapıyorduk. Yıllar içinde bu şekilde devam etti. O beş yıldaki seyirci bize o kadar sıcaktı ki, Antalya seyircisi, ben hiçbir zaman ilk defa bir opera temsili veriyormuş gibi, yeni açılmış bir operadaymış gibi hissetmedim kendimi. Halk çok güzel kucaklamıştı bizi. Buranın turistik bir yer olması, turistlere açık bir yer olması da o toplumu sanıyorum biraz daha genişletti ve halkın daha kolay kabul etmesini sağladı.

HHD- Geçen süreç içinde, bu tempoda bir de “Chopin
Şarkıları” CD kaydı yaptınız. Sanıyorum 2. CD hazırlıklarınız da var?

EAA- Bu sefer Türk eserleri, Türk kompozitörleri CD’si yapmak istiyorum. Bununla ilgili bir çalı
şma içindeyim. Alt yapısı hazır, repertuvarı hazır. Sanıyorum önümüzdeki Eylül ya da Ekim’de hazır olacak diye düşünüyorum. Türk kompozitörleri olsun, yaşayan olsun ya da “Türk Beşleri”nden olsun, çok insana ulaşsın istiyorum. Yani klasik müzik repertuvarındaki  bestecilerimizin eserlerinden bir CD çıkartmak istiyorum.

HHD- Size Trabzon’dan, Mavi Nota Genel Yayın Yönetmeni de
ğerli dostumuz Müfit Semih Baylan’dan bir soru var: “Opera sanatçılarının opera eserleri söylemeyi bırakıp popüler şarkılara yönelmesiyle ilgili neler düşünüyor sunuz?”

EAA- Bu bir tercih meselesidir. Tüm dünya opera sevemez, bütün insanlar opera sevemez. Bazıları severler o tarzı dinlerler, bazıları da sevmezler ve dinlemezler. Bir çokseslilik söz konusudur. Klasik müzik dinleyen bir kitle vardır, dinlemeyen de mutlaka olacaktır. Biz bunu mümkün oldu
ğunca çocuklarımıza dinletelim ki, dinleyebilecek olan dinlesin. Ama yok, hayır yapmak istemiyorsa, başka bir müzik türüne yönelmek istiyorsa, tabiiki zorlayacak bir durum yok.

HHD- Benim soracaklarım bu kadar. Ama sizin söylemek, eklemek istedikleriniz olabilir, son söz sizin olsun.

EAA- Ben buraya 20 yıl sonra gelip de bu konseri gerçekle
ştirmekten çok mutluyum.Çünkü emekli olmadan, daha unumuzu eleyip duvara asmadan, çağırılıp da onore edilmek tabiiki benim için çok daha önemli. Hatırlanmak, bir operanın kurucu bireyi olmak benim için büyük bir onur. Burada olduğum için çok mutluyum, çok gurur duyuyorum.  Bunun için, Antalya Devlet Opera ve Balesi’nin sevgili müdiresi Sibel Kızılateş’e çok teşekkür etmek istiyorum; böyle bir organizasyonu gerçekleştirdiği , bizleri tekrar buraya topladığı için. Biz de elimizden gelen desteği kurumumuza vereceğimizi düşünüyorum.

HHD- Bu yo
ğun tempoda, üstelik provadan hemen önce bana zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim.

EAA- Ben de çok te
şekkür ediyorum.

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2020