Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1762




Güzel Sanatlar Fakülteleri ve benzeri okulların yetenek giriş sınavlarının YÖK tarafından kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?

Kaldırılması doğru bir karar, Katılıyorum.
Kaldırılması yanlış bir karar, Katılmıyorum.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 33 müzisyen gazete okuyor
 
 
İlknur Tunçdemir
 
 
Yayımlanan Sayı : 502

Ünlü Erkek Müzisyenlerin Eşliğinde Yetenekli Kadın Müzisyenlerin Yaratıcılığı (3.Bölüm) - 22.02.2008





3.1. Alma Mahler- Werfel (1879- 1964)
3.1.2. Çocukluk ve Gençlik Dönemi

Alma Maria Schindler 31 Ağustos 1879 yılında Viyana’da doğmuştur. Babası döneminin ünlü manzara ressamı Emil Schindler, annesi Viyana müzikallerinin oyuncusu soprano Anna Bergen’dir (Sadie-Samuel, 1996:305). Alma Maria  Schindler babasının desteğiyle sekiz yaşında başladığı müzik eğitiminde- dönemin ünlü eğitmenleri Joseph Labor ve Arnold Schoenberg’in de aralarında bulunduğu- Viyana müzik ortamında ünlü besteci Alexander Zemlinsky’den kompozisyon dersleri almıştır. Josef Labor müzik literatürünün tüm bölümlerini özellikle Richard Wagner’in operalarını çalıştırmıştır. 1897 yılında Alexander Zemlinsky’nin sınıfındaki nadir kadın öğrencilerinden biri olan Alma, kendi cinsinin ihmal edilmemesi gerektiğini kanıtlamak istercesine daha fazlasını başarmayı amaç edinerek çalışmalarına devam etmiştir. O dönemde günlerini müzikle uğraşarak geçirmiş, piyano çalışarak tekniğini ilerleterek bir çok şarkı, lied ve piyano eseri (100’e yakın) bestelemiştir (Monson, 1983: 23).

 “Viyana’nın en güzel kızı” (Resim 8- 9) olarak ünlenen Alma, 22 yaşında tanıştığı Viyana Operası müzik direktörü olan ünlü besteci 42 yaşındaki Gustav Mahler’le (Resim 11) tanışmıştır. Gustav Mahler çalışmalarını beğeniyle karşıladığı besteci Alma Mahler’e evlenme teklif ederek, düğünden önce bir mektupta şunları yazmıştır. “Bundan sonra yalnızca bir mesleğin var. Beni mutlu etmek… Ne söylemek istediğimi anlıyor musun? Alma. Evliliğimizde “besteci” rolü bana düşüyor. Senin görevin ise seven eş ve anlayışlı partner rolüdür” (Mitchell, 1969: 176).

3.1.3. Gustav Mahler’le Evlilik Dönemi

Alma Mahler (Resim 10) ve Gustav Mahler’in (Resim 11) evlilikleri döneminde Viyana ve çevresi “bir dahiler ülkesidir”. Avusturya- Macaristan İmparatorluğun da  on bir ayrı dilin konuşulduğu, düşünür Ludwig Wittgenstein ve Karl Kraus, ruh bilimci Sigmund Freud, ressam Gustav Klimt, Stefan Zweig ve Oskar Kokoschka, yazar Robert Musil, Franz Kafka, besteci Richard Strauss, Arnold Schoenberg, Anton Weber, Alexander Zemlinsky ve Igor Stravinsky ‘nin bulunduğu bir kültür ve sanat merkezidir.

1902 yılında evlenmişlerdir. İlk kızı Anna Maria (1902- 1907) yılında, ikinci kızı Anna (1904- 1988) yılında dünyaya gelmiştir. Alma Mahler’in “bestecilik misyonundan vazgeçmesi koşulu” ile başlayan evlikleri boyunca ünlü eşinin yaratılarının “esin kaynağı”, düzenleyicisi ve organizatörü olmuştur (Monson, 1983: 25). Aşkı uğruna kendi yaratıcılığından vazgeçerek Gustav Mahler’in eşi olarak, bütün çalışmalarının destekleyicisi olmuştur. “Besteci ve ona destek veren eş ilişkisi” sınırların belirlendiği kurallar tüm evlilikleri boyunca devam etmiştir (Stephan,1989: 7). Gustav Mahler, eşinin müziğini istememesindeki asıl neden çok daha derin bir çatışmanın sebebidir. Yerini yepyeni bir dünyaya bırakmamak için çırpınan 19. yy kültür evreni ve gelmekte olan 20. yy duyarlılığı arasındaki gizli bir savaşım aralarındaki çelişkileri oluşturmuştur. Gustav Mahler, Alma’dan müziğini kendi müziği gibi benimsemesini isterken, bir anlamda sanatını yaşamında somutlaştırmayı hedeflemiştir. Alma’nın kendisine gösterdiği duygusal güç sayesinde eserlerini üretmiş ve başarılı olmuştur (Ergur, 2002: 50). Gustav Mahler evliliklerinden sekiz yıl sonra, Alma’yı kaybetmek korkusuyla, 1910 yılında eşinin eserlerinin değerini anlayarak (1900- 1901 yılları arasında bestelediği) “lied”lerinin notalarının basılmasına destek vermiştir (Aksoy, 2002: 18).

1911 yılında Gustav Mahler’in ölümü üzerine Alma Mahler  yaşam ilişkilerini anlatan iki kitap (Tablo4) ve Gustav Mahler’in bitmemiş 10. senfonisinin notalarının bulunduğu koleksiyonda (1915- 1924) kendi bestesi olan şarkılarını da bastırmıştır (Sadie-Samuel, 1996:305) Alma Mahler werfel’in bestelediği eserlerden sadece 15 şarkısı günümüze kadar gelebilmiştir. Diğer besteleri II. Dünya savaşında Viyana’nın bombalanması sırasında yok olmuştur (Mimaroğlu, 1990: 225).

Tablo 4. Alma Mahler- Werfel’in Eserleri

·     Alma Mahler (1911) yılında bestelediği Gustav Mahler’in desteğiyle basılan 5 şarkısı, (1924)
·     1901- 1911 yıllarında yazdığı eserlerinden 9 tanesi (yangında kurtulan)
·     “Fünf liedi” (1911),
·     “Vier Liedi” (1915)
·     “Fünf Gesange”(1924) Franz Werfel öncülüğünde son şarkı koleksiyonunu bastırmıştır.
Gustav Mahler Mektupları (1879- 1911), Viyana, (1924)
·     Gustav Mahler “Hatıralar ve Mektuplar”, Amsterdam, 1940
·     “Ve Aşk Köprüdür”, Londra- New York, (1959)“Mein Leben”, (Hayatım), Frankfurt, (1960)

3.1.4. Alma Mahler’in Resimleri

Gustav Mahler’in ölümünden sonra 1911 yılında ünlü ressam Oskar Kokoschka ile aşk ilişkilerinde de bu sanatçıya esin kaynağı olmuştur. Alma Mahler’in yaratıcılığını kısıtlayan ikinci ünlü erkek olarak Kokoschka söyle demiştir. “Sen kadınsın, ben ise sanatçı… En kısa zamanda karım olmalısın, yoksa büyük yeteneğim mahvolacak. Geceleri beni sihirli bir içki gibi yeniden canlandırmalısın… Gündüzleri sen biriktiriyorsun. Ben ise bütün gün çalışabilirim. Resim üzerinde çalışırken beni ne kadar güçlü kıldığını, neler olabileceğini gördüm.” (Mahler, 1987: 65). 

Oskar Kokoschka,  Alma’yı kadınlığın prototipi olarak görmüştür. Goethe’nin ölümsüz dişisine benzeterek yaptığı resimlerde ki kadın tiplemelerini Alma’ya benzetmiştir. Oskar Kokoschka 1913 yılında Alma Mahler Portresini, 1914 yılında Alma’ya olan aşkını sembolleştirdiği (Resim 13)“Die Windsbraut” Tablosu (1914) nu, 1918 yılında  (Resim 14) “Puppet” (Alma Mahler’in bire-bir boyutundaki bez kuklası) yapmıştır (www.alma-mahler.at/engl/almas_life/kokoschka.html, 19/10/ 2006).

3.1.5. Alma Mahler’in Diğer Evlilikleri

1915 yılında ikinci evliliğini Bauhause tasarım okulunun kurucusu ünlü mimar Walter Gropius, ile yapmıştır. İkinci evliliğinden kızı Manon (1916- 1935) yılında dünyaya gelmiştir. 1929 yılında son evliliğini ise Yahudi şair ve yazar Franz Werfel ile yapmıştır. Oğlu Martin Carl Johannes prematüre doğmuştur. 10 ay sonra ölmüştür. Nazi Avusturyası’ndan kaçıp Amerika’ya gitmişlerdir. Californiya’da eşinin yazdığı “Bernadette Şarkısı”, “Musa Dağının 40 Yılı”, “Jocobowski ve Albay” adlı kitaplarının basılmasında katkıda bulunmuştur. Ayrıca Arnold Schöenberg, Bruno Walter ve Thomas Mann’nın aralarnda bulunduğu sanat ortamına girerek topluluğun sanatsal organizasyonlarının düzenleyicisi olmuştur. Viyana kuşatması sırasında yanan eserlerinden geriye kalanları, Amerika’ya getirtilmesi için çalışmıştır (Sadie-Samuel, 1996:305).   

Alma Mahler- Werfel, bütün evlilikleri boyunca Viyana’nın önemli kültür ve sanat ortamlarının organizasyonlarını yapmıştır. Modern dönem’in en ünlü çağdaş bestecileri Alban Berg,  Arnold Schoenberg, Biyolog ve müzisyen Paul Kammerer, piyanist ve orkestra şefi Ossip Gabrilowitsch, ressam Gustav Klimt ve Oskar Kokoschka, ile olan ilişkilerin de sanatçılara eş, sevgili ve arkadaş ilişkilerinde “dahilerin esin perisi” olarak erkek yaratıcılığının özgün eserlerinin yaratıcısı olmuştur (Monson, 1983: 329).

4. Sonuçlar

Geleneksel cinsiyet algılamasında kadın ve erkeklerin birbirlerinden farklı oldukları vurgulanarak, bu farklılıklara değer yargıları (olumlu- olumsuz) yüklenmiş, hatta toplumsal ve hukuksal farklılıklar biyolojik farklılıklara dayandırılmıştır. Geleneksel cinsiyetçiliğe göre kadın geçmiş yüzyıllarda bazı eksikliklerle karşı karşıyadır. Üstelik bu eksikliklerin yaradılışından kaynaklanan akılca eksiklik olduğu bile düşünülmüştür. Kadının toplumdaki yeri iktidar ilişkileri içinde değerlendirildiğinde erkekten sonra adlandırılmıştır. Kadının toplumsal görevleri, yükümlülükleri, içinde bulunduğu kültürel ortamın özellikleri, değer yargıları, yetiştirilme tarzları, ekonomik, eğitime ilişkin engeller vb. özel yaşamında destek veya engel olarak ortaya çıkmışlardır.  

Çalışma kapsamında ele alınan sanatçılardan Fanny Mendelssohn ve Clara Wieck Schumann ilk gençlik yıllarında piyano icracılığı, beste yapma gibi sanatsal faaliyetlerde üstün başarılar göstererek yaratıcı ürünler vermişlerdir. Bununla beraber, piyano icracılığı, var olan yeteneğin, yaratıcılığın, motivasyonun ve disiplinli çalışmanın dışında ek bir fazlalık gerektirmediğinden, Fanny Mendelssohn ve Clara Schumann’ın zamanın ünlü erkek virtüözlerinden çok daha iyi performanslar gerçekleştirmesi küçük yaşlardan başlayarak ailelerinden almış oldukları metodik eğitime ve bu eğitime bağlı olarak kendi tarzını geliştirme becerisine bağlanabilir. Bu gerçek göz önüne alınırsa, iyi ve metodik bir eğitimin alınması ile kadın ya da erkek fark etmeden yetenekli, yaratıcı besteci ve icracıların yetiştirilebileceği kanısına ulaşılabilir. Bununla beraber erkeğin yapısında bulunan baskınlığın ortaya çıkardığı ürünlerdeki ve yaratıcılığındaki pozitif etkisi göz önünde bulundurulduğunda kadına verilen metodik eğitimin yanında motivasyon teknikleri kullanılarak baskınlık özelliğinin geliştirilmesi ile daha da yaratıcı eserler verebileceği yargısına ulaşılabilir. Yani “yaratma yetisinin” geliştirilmesi sadece alınan metodik eğitimle değil sebat ederek, pozitif destekler verilmesiyle de doğrudan ilişkilidir.

Çalışma kapsamında ele alınan sanatçılardan Clara Wieck Schumann’nın evlilik yaşamında üzerine yüklenen analık misyonu yüzünden yaratıcılık ve bestecilik faaliyetlerinde tam performans gösteremediği, Fanny Mendelssohn’nun ise evlilik yaşamında eşinin desteğiyle sanatsal yaratıcılığında özgürlüğe kavuştuğu görülmüştür.

Alma Mahler- Werfel ise dönemin dahi müzisyenleri arasında çalışma fırsatı bulması, ailesinin desteği ve ilk gençlik yıllarında aldığı eğitim sayesinde başlangıçta çeşitli eserler bestelediği, evliliklerinde ise “Besteci ve ona destek veren sevgili eşi” olarak çeşitli kısıtlamalarla yaratıcılığının köreldiği görülmüştür. Ünlü erkek müzisyenler ve sanatçılarla olan ilişkilerinde kadın sanatçılara eş, sevgili ve arkadaş olarak “dâhilerin esin perisi” gibi bir rol yüklenmiş, erkek müzisyenlerin özgün eserlerinin yaratıcılığında kadınlara bir “kariyer refakatçisi” gibi destek görevi düşmüştür. 

Sonuç olarak müzik tarihinde -analık görevlerinin yanında- kadın müzik sanatçılarının bestecilik, kompozitörlük ve yorumculuk alanlarında verilen eğitimlerle desteklenmesi neticesinde ve ünlü müzisyenlerle çalışabilme fırsatı yakaladıklarında kendilerini sürdürülebilir bir gelişmeye tabi tutabildikleri ve değerli ürünler verdikleri yargısına varmak yanlış olmaz.  Ancak analık misyonlarını da en iyi şekilde yerine getirme içgüdüleri ve bu konuda erkek partnerlerinin yük paylaşımına gitmemeleri, aksine daha da engelleyici olmaları neticesinde yaratıcılıkları körelmiş ve daha az eser verebilir durumda kalmışlardır. Bu, yaratıcılıkta dış faktörlerin (sosyal yaşamın, ailevi koşulların, duygusal baskıların, ataerkil yaşama biçiminin) o dönemde ne denli etkili olduğunu da göstermektedir. Bugün için varılacak sonuç ise açıktır: Kadın sanatçı olsun ya da erkek sanatçı olsun, üst düzey müzik yapan üstün yeteneklilerin teknik, motivasyon ve disiplinli çalışma konularında edindikleri kazanımlarını paylaşıma giderek aldıkları eğitimlerle ve coşkulu bir yaşam tarzıyla (pozitif etkileme) yaratıcılıklarını artıracakları, buna paralel olarak çok daha verimli ve değerli ürünler verebilecekleri yargısına varılabilir.

5. Kaynaklar

 

·         ADAMSON, Linda G.(1998). Notable Women in World History, A Guide to Recommended Biograpies and Autobiographies, Greenwood pres, London,
·         AKSOY, Suay (2002). “Her büyük kadının arkasında onu eteğinden geri çeken bir erkek vardır.” Milliyet Sanat Dergisi, Sayı: 516, Ankara·         ARAT, Necla (1997). “Türkiye’de Kadınların Çalışma Yaşamında Karşılaştıkları Zorlukların Sosyo- Kültürel Nedenleri”, Say Yayınları, İstanbul
·         ASLANGİRAY, Emel (2002). “Toplumsal Yapının Türk Halk Müziğindeki Yansımaları”, 21. Yüzyılın Başında Türkiye’de Müzik Sempozyumu Bildirileri, Sevda- Cenap And Vakfı Yayınları, Ankara
·         ATTALİ, Jacques (2001). Gürültüden Müziğe: Müziğin Ekonomi- Politiği Üzerine, Çev: Gülüş Gülcügil Türkmen, Ayrıntı Yayınları, İstanbul  
·         BERKTAY, Fatmagül (1997). “Tanımlanması Serbest Bir Nesne: Kadın”, Kadınların Gündemi, Say yayınları, İstanbul
·         BEYAZIT, Suzan (2002). “Erkek Senfoni Besteler”, Evrensel Kültür, Sayı: 124, Ankara
·         BİLİCİ, Faruk (1995). “Bilgi Edinme Hak ve Hürriyeti”, Arşivcilik Konferansları: I, Yay. Haz: Hamza Kandur, Pera Kütüphanesi, İstanbul
·         CHİSSELL, Joan (1989). The Master Musicians Schumann, J. M. Dent-Sons Ltd, London
·         DEAUX, K. (1984). From ındıvidual differences to social categories. Analysis of a decades’s research on gender. American Psychologist, Vol:39, No: 2, NewYork
·         DRYLER, H. (1998). Parental role models, gender and educational choice, British Journal of Sociology, Vol: 49, No: 3
·         EINSTEIN, Alfred (1975). “Musıc ın the Romantıc Era”, A Hıstory of musıcal Thought ın the 19th Century, W.W. Norton& Company, New York·         ERGUR, Ali (2002). Portredeki Hayalet: Müziğin Sosyolojisi Üzerine Denemeler”, Bağlam Yayıncılık, Ankara
·         EROL, Lütfü (2006). “Tarih İçerisinde Müzik Sanatı”, ODTÜ Müzik Tarihi Ders Notları, http://www.metu.edu.tr/~ilerol/dosyalar/dosyalar.html
·         EVERS, Renate (1997).  Clara Wieck Schumann. Biograph, Rutgers University, NJ, U.S.A
·         FUBİNİ, Enrico (2003). Müzikte Estetik, Dost Kitapevi Yayınları, Ankara
·         GÖLE, Nilüfer (1998). “Modern Mahrem”, Metis Yayınları, İstanbul
·         JEZİC, Peacock, Dıane (1988). Women Composers: The Lost Tradition Found, Foreword by Elizabeth Wood, The Femınıst Pres, New York
·         KAMIEN, Roger (1996). Musıc An Appreciation, The McGrow- Hill Companies, New York
·         KAYGISIZ, Mehmet (1999). Müzik Tarihi: Başlangıcından Günümüze Müziğin Evrimi, Kaynak Yay No:281, Analiz Basımevi, İstanbul
·         KUÇURADİ, İonna (1988). “Etik”, Meteksan Yayınları, Ankara
·         KUTLUK, Fırat (1997). Müziğin Tarihsel Evrimi, Çivi Yazıları, Ceylan Maatbacılık, İstanbul
·         KÜÇÜK, Ali (2003). “ Piyano Tekniğinin Tarihi Gelişim Sürecine Kısa Bir Bakış”, Cumhuriyetin 80. Yılında Müzik Sempozyum Bildirileri (30- 31 Ekim 2003), İnönü Üniversitesi, PegamA Yayıncılık, Ankara
·         LİTZMANN, Bertold (1971). Clara Schumann: ein Kunstlerleben nach Tagebuchern und Briefen, 3 vols. Reprograf Nachdi, Aufl. Leipzig, 1923. Hildesheim: Olms,
·         LLOYD, Genevieve (1996). “Erkek Akıl: Batı Felsefesinde Erkek ve Kadın”, Çev: Muttalip Özcan, Ayrıntı Yayınları, İstanbul
·         MAHLER- WERFEL, Alma (1987). “Mein Leben”, S. Fischer Verlag, Frankfurt am Main, Frankfurt
·         MCNEİL, William (1989). “Dünya Tarihi”, Çev: Alaaddin Şenel, Verso Yayıncılık, Ankara
·         MİMAROĞLU, İlhan (1990). Müzik Tarihi, Varlık Yayınları, İstanbul
·         MİTCEHELL, Donald (1969). “Alma Mahler- Gustav Mahler: Memeories and Letters”, The Viking Pres, New York
·         MONSON, Karen (1983). “Dâhilerin Esin Perisi”, Çev: Suna Güler, Afa Yayıncılık, İstanbul
·         NAZLI, Aylin (2006). “Moderni tenin Ötekisi: Kadının Bedeni”, Kadın Çalışmaları Dergisi, Cilt:1, Sayı:1, Edam, Aycan Tanıtım ve İletişim Matbaası, İstanbul
·         NUTKU, Özdemir (1999).  Atatürk ve Cumhuriyet Tiyatrosu, “Kadın ve Sanat”, Cumhuriyetin 75. yılına Armağan, Özgür Yayınları:124, İstanbul
·         O’BRIEN, James, Patrich (1987). The Listening Experience, Schirmer Boks A Division of Macmillan,Inc, New York
·         ÖNDİN, Nilüfer (2005). “Rönesans Döneminde Tinsel Mülkiyet Kavramının Gelişimi ve Sanatçı Hakları”, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt:3, Sayı:11, Ankara
·         PAGLIA, Camılle (2004). “Cinsel Kimlikler: Nefertiti’den Emily Dickinson’a Sanat ve Dekadans”, Çev: Didem Atalay- Anahid Hazaryan, Epos Yayınları, Ankara
·         REİCH, Nancy, B. (1985). Clara Schumann: The Artist and the Woman.Ithaca, NY: Cornell University Press
·         SADİE, Julie- A, Samuel, Rhian (1996). The Grove Dıctıonary of Women Composers, The macmillan pres limited, ww. Norton company,London
·         SARICA, Murat (1984). Siyasal Tarih, Ar Basımevi, İstanbul
·         STEPHAN, Inge (1989). Ünlü Erkeklerin Gölgesinde Yetenekli Kadının Yazgısı, Çev:S.Nazlı Kaya, Atol Yayınları, Ankara
·         STEPHENSON, Kurt (1969). Clara Schumann 1819/ 1969, Bonn, Bad Godesberg, 1969 Brüder Hartmann, Berlin
·         SUSSKIND, Pamela (1980). New Growe Dictionary of Music and Musicians. S.v. “Clara Schumann”, Ed:Sadie, Stanley, D.C. Grove’s Dictionary, Washington
·         TUNÇDEMİR, İlknur (2004). “Müzik Sanatında Kadın Olgusu, Yaratıcılığı ve Besteciliği”, Kadın Çalışmalarında Disiplinler Arası Buluşma Sempozyum Bildiri Metinleri (01,04,2004), Yeditepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi,İkinci Cilt,Maraton Mat., İstanbul
·         UGLOW, Jennifer (1989). The Macmillan Dictionary of Women’s Biography, 2. Edition, Mansell Collection, London
·         WHİTTALL, Arnold (1989). Romantic Music, A Concise History from Schubert to Sibelius, Thames and Hudson Ltd, London
·         WEİSSWEİLER, Eva (1981). Komponıstınnen aus 500 Jahren Eine, Kultur und Wirkangs geschichte in Biographien und Werkbeispieten, Frankfurt
·         YETİŞKEN, Hülya (2004). “Kadın ve Felsefe”, Frankofoni, Sayı: 16, H.Ü. Yayınları, Ankara·          

İnternet Siteleri
·         Fanny Mendelssohn- Hensel, “Her Life: Child Prodigy- The Parting of the Ways and Music”, www.musicforpianos.com/fannylifemusic.htm, 22/ 10/2006.
·         Fanny Mendelssohn, http://www.fannyhensel.de/, 11/10/ 2006
·         Fanny Mendelssohn, http://en.wikipedia.org/wiki/Fanny_Mendelssohn, 14/10/ 2006
·         Fanny Mendelssohn- Hensel, http://www.ambache.co.uk/wMendelssohn.htm, 14/10/ 2006
·         Fanny Mendelssohn-Hensel, http://www.fannyhensel.de/hensel_eng/frameset.htm, 14/10/2006
·         Felix Mendelssohn, http://tr.wikipedia.org/wiki/Felix_Mendelssohn_Bartholdy, 4/08/2006
·         Clara Wieck Schumann  http://www.karadar.com/Dictionary/wieck.html, 28/10/ 2006
·         Clara Wieck Schumann, http://tr.wikipedia.org/wiki/Clara_Schumann, 14/10/ 2006
·         Clara Wieck Schumann, http://www.geneva.edu/~dksmith/clara/schumann.html, 10/09/ 2006
·         Clara Josephine Wieck, http://www.kimkimdir.gen.tr/kimkimdir.php?id=3141, 4/08/ 2006·         Clara '96 ( http://www.uah.edu/clara/schumann.html) Comprehensive collection of web materials related to Clara Schumann, 2005
·         Clara Schumann Concert Hall ( http://www.uah.edu/clara/conhall.html) Sound bytes of Clara Schumann's music, 2005
·         Clara Schumann Art Gallery (http://www.uah.edu/clara/gallhall.html) A collection of pictures of Clara Schumann, 2005
·         Alma Mahler- Werfel,http://www.alma-mahler.at/engl/almas_life/almas_life.html, 19/10/2006
·         Alma Mahler, http://www.alma-mahler.at/engl/almas_life/kokoschka.htm ,19/10/  2006
·         Alma Mahler- Werfel, http://de.wikipedia.org/wiki/Alma_Mahler-Werfel, 24/10/ 2006
·         Alma Mahler, http://www.musicologie.org/Biographies/s/schindler_alma.html, 25/10/ 2006
·         Alma Mahler-Werfel,http://www.library.upenn.edu/collections/rbm/photos/mahler, 22/03/ 2005
·         Kadına Kadınsı Tavır Yakışır, www.alinteri.org, 13/ 10/ 2006
·         Müzikte Akımlar, www.beethovenlives.net, 15/10/ 2005

·         Ünlü Erkek Müzisyenler, http://tr.wikipedia.org/wiki/Felix_Mendelssohn_Bartholdy, 14/05/ 2006.


bitti


*İlknur Tunçdemir, Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuarı Şan Bölümünü bitirdikten sonra Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları ve Öğretim (Güzel Sanatlar Eğitimi) alanında Yüksek Lisans yaptı. İnönü Üniversitesi Cumhuriyetimizin 80.Yılında Müzik Sempozyumu (26-31 Ekim 2003), Yeditepe Üniversitesi Kadın Çalışmalarında Disiplinler arası Buluşma Sempozyumu (1-4 Mart 2004), İnönü Üniversitesi XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı (6- 9 Temmuz 2004), Marmara Üniversitesi ve Çocuk Vakfı işbirliği ile düzenlenen I. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi (23- 25 Eylül 2004) Poster sunum, Erciyes Üniversitesi Müzik Sempozyumu (14- 16 Nisan 2005), I. İstanbul Müzik Öğretmenleri Sempozyumu (5- 6- 7 Eylül 2005), Pamukkale Üniversitesi XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (28- 30 Eylül 2005) Poster sunum, İ.T.Ü. Türk Musikisi Devlet Konservatuarı Müzikte Temsil ve Müziksel Temsil Kongresi (6-7-8 Ekim 2005), Sevda Cenap And Vakfı Müzik Sanatımız ve AB Süresi Sempozyumu (17- 18 Mart 2006), Doğu Akdeniz Üniversitesi II. Kadın Araştırmaları Konferansı (26- 28 Nisan 2006), TBMM Milli Saraylar ve Semiha Berksoy Vakfının düzenlediği “Ulusal Operamızın Başlangıcı Sayılan Özsoy Operasının İlk Temsilinin 72. Yıldönümü Etkinliği ( 19 Haziran 2006), Muğla Üniversitesi XV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi (13- 15 Eylül 2006) Poster sunum, 2. İstanbul Müzik Öğretmenleri Sempozyumu (20- 21- 22 Eylül 2006) Poster sunum, San art- ODTÜ “Türkiye Estetik kongresi” (22- 24 Kasım 2006)’nde bildiriler sundu. Milli Eğitim Bakanlığı ile Kültür ve Turizm Bakanlığı arasında yapılan “Kültür, Sanat ve Eğitim Protokolü” çerçevesinde 2004- 2005 yılları arasında çoksesli müzik konferansları verdi. Halen Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Çoksesli Korosu’nda sanatçı olarak görev yapmaktadır.

Kültür ve Turizm Bakanlığı Devlet Çoksesli Korosu, Atatürk Kültür Merkezi,


Hipodrom-ANKARA

E-posta: ilktuncdemir@yahoo.com


 
 

 

     

Resim 8: Alma Maria Schindler

Resim 9: Alma Maria Schindler

Resim 10: Alma Maria Schindler
     

Resim 11: Gustav Mahler

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2020