Kullanıcı Adı
Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 17
Sayı: 1807




Mavi Nota e-Müzik Gazetesi'ni hangi yolla öğrendiniz?

Arkadaş tavsiyesi üzerine öğrendim.
Yaptığı çalışmalardan dolayı biliyordum.
Basın yayın araçları aracılığı ile öğrendim
İnternet arama motoru aracılığı ile öğrendim.
Tesadüfen öğrendim
Mavi Nota'yı doğduğu günden beri bilirim

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 33 müzisyen gazete okuyor
 
 
Haberler
 
 

Aysel Gürmen’in Cemal Reşit Rey’i anlattığı Kuğu Kuşunun Şarkısı, Âşık Veysel’i anlattığı Uzun İnce Bir Yol ve Serhan Aytan’ın Tanburi Cemil Bey’i anlattığı Cemil’in Gizli Konserleri isimli kitaplar Pan Yayıncılık tarafından yayımlandı - 14.11.2015



Elimde Pan Yayınları’ndan çıkmış üç tane çocuk kitabı var. Aşık Veysel’in görmeyen gözleriyle yarattığı mucizeyi anlatan Uzun İnce Bir Yol, Tanburi Cemil Bey’in tanbur merakının nasıl başladığını anlatan Cemil’in Gizli Konserleri ve Büyük Besteci Cemal Reşit Rey’in dokuz yaşında nasıl beste yapmaya başladığına değinen Kuğu Kuşu’nun şarkısı…

Yurt dı
şında yaşayan büyük bestekarların çocukluklarına, onların taa küçücük yaşlarda başlayan müzik sevgisine göz atan kitaplar vardı. Bethoven, Mozart gibi sanatçıları çocuklara tanıtmak için çocukluklarıyla beraber harmanlanmış müzik yaşamları gerçekten de ilham verici yapıtlar. Çocukların içlerinde yer eden ama nasıl ortaya çıkaracağını bilmediği duygulara ilham ve yol gösterici olması açısından çok önemli bu kitaplar.

A
ŞIK VEYSEL’İN USTASI ÇAMŞIHLI ALİ AĞA

A
şık Veysel küçük yaşta görme yetisini kaybedince sesini çok sevdiği bağlamaya gönlü düşer. Onu çalmak için çabalar ama yeterince iyi olmadığını düşünür bırakır ama sonra doğru insan onu tekrara bağlamaya bağlar. Çamşıhlı Ali Ağa Veysel’in hem gönül gözü olur hem de ustası. Aşık Veysel sözlerini kendi yazdığı öyle güzel türküler çalıp söyler ki, bugün bile içimiz yanarak, onun görmeyen gözlerinden taşan yaşam sevgisine, doğa ve toprak aşkına kapılıp gideriz.

YOLCULUKLAR CEMAL REY’
İN İLHAMI

Cemal Re
şit Rey’in çocukluğu daha farklı. Onun  hayatı konaklarda, devlet adamı olan babasının sık sık yaptığı seyahatlerde geçiyordu. Tabii babası Ahmet Reşit Bey onları da götürüyordu beraberinde. Ama Cemal’in müzik aşkı hiç bitmiyor aksine çoğalıyordu. Küçük yaşlarda piyano çalmaya, besteler yapmaya başlayan bu çocuğun Cumhuriyet Dönemi’nin en ünlü bestecilerinden biri olacağını kim bilebilirdi. Küçükken Paris’e giden ve iyi bir eğitim alan Cemal’in en büyük özlemi İstanbul’du. Savaşla devam eden müzik süreci Cemal’i ünlü bir besteci yapmıştı ama Osmanlı İmparatorluğu’ndan pek bir şey kalamamıştı geriye. Yine de ülkesine dönüp bestelerinİ yapmaya devam etti. Lüküs Hayat en ünlü operetlerinden biridir mesela… Yolculuklar, başka ülkeler, kendi ülkesinde uzakta olmanın getirdiği ilhamlar onun bestelerine eşlik eden melodiler olmuştur…

TAMBUR A
ŞKINA TAHTADAN YAPILAN MÜZİK ALETLERİ

Tanburi Cemil Bey’in çocuklu
ğu ve biricik sevdası tanburu çalmaya kadar giden yolu bir o kadar ilginç. Eskiden mutfak yerine geçen evliklerde bardaklara farklı seviyelerde su koyarak ses çıkaran Cemil, bu deneyinden sonra küçük ağabeyi Ahmet’in çaldığı tanbura gözünü dikmiş. Sesini çok sevdiği tanbur aşkına kendisine tahtadan bir müzik aleti yapan Cemil’in dileği sonunda olur. Cemil’in kafasındaki ses sadece tanbur sesi değildi, kafasında doğanın her türlü sesini biriktirmiştir. Bu da tınısına hayran olduğu tanburu çalarken kendisine yardımcı olan en güzel seslerin başında gelmiştir…

Bu üç önemli müzik insanının çocukluk meraklarına, bir alet çalmak, bir beste yapmak için duydukları heyecana tanıklık etmek gerçekten de güzel bir duygu. Kitaplar bu duyguyu fazlasıyla ya
şatıyor  ve çocukken başlayan bir aşkı anlamamıza yardımcı oluyorlar… Birer başarı hikayesi olan bu yaşamlar birçok çocuğun içindeki tutkuyu dışarı çıkarmasında güzel bir kaynak olacaktır…

Naz Erdo
ğan/Evrensel

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2021