Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1762




Güzel Sanatlar Fakülteleri ve benzeri okulların yetenek giriş sınavlarının YÖK tarafından kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?

Kaldırılması doğru bir karar, Katılıyorum.
Kaldırılması yanlış bir karar, Katılmıyorum.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 15 müzisyen gazete okuyor
 
 
Özgür Karakaya
 
 
Yayımlanan Sayı : 1624

Şarap. - 26.03.2015





Dünyada akla değer veren yok madem.
 Aklı az olanın parası çok madem,
Getir
şu şarabı, alın aklımızı:
Belki böyle be
ğenir bizi el alem!
Ömer Hayyam


Şarap, insanlık  tarihinde önemli bir yer tutmuştur. Bir çok din de şarap tanrısı olduğuna inanılmıştır.

Yunanlılar "Dionysos" Romalılar ise "Bacchus" ismini vermi
şlerdir. Üzümün kanı, gönlün içeceğidir şarap. İnsanın içine hayatı doldurur . Canları da birleştirmektedir.

Zamanla olgunla
şmayla gelen bilgelik gibidir. Bizleri nereye  götürdüğünü bilmediğimiz rüzgardır.İnsanları sevişken hale de  getirebilmektedir.

Nice a
şkları da dile getiren acıları da tazelemiş ve nicesini küllendirendir. Ayrılık gözyaşlarına da sahne olmuştur.

Hem romantik hem de epik bir içkidir
şarap. Mum ışığında  şiire de  derinlik katmaktadır. Kadınlara da en çok yakışmakta olan aksesuardır.

İçerkende koklamak,tatmak ta yetmez. Onun hissedilebilmesi icin her bir anın ayrı ayrı özümsenmesi gerekmektedir.

Şarap içmek bir törene benzer. Büyülü bir sıvı, aşkın ve tutkunun da adıdır. Sohbetle birlikte saatlerce gözgöze bakabilmektir. Dudakları da mühürleyerek geceye de anlam katmaktadır.

Atılan kahkahadır  ve  biti
şi de üzmektedir. Sarhoşluğu da insanı başka bir boyuta taşımaktadır.

Anlatıran,yazdıran,kalpleri de çarptırandır.So
ğuk kış gecelerinin de  vazgecilmez olanıdır.

Et, peynir,balık ve sohbete de tat katmaktadır. Elden ele dola
şan paylaşımdır şarap.Etkisini de yavaş yavaş göstermektedir.

Ufka daldırarak, fakir,zengin ayırt etmeyendir. Kendin olu
şunun resmini yapmaktır. Kara gecelere loş bir fenerin adıdır şarap.  Çoğrafyayı,tarihi,iklimi,sosyal ilişkileri,birarada olmayı sunuştur.Haz ve kültürü de taşımaktadır..

 

 

Oldu
ğu yerde de başka bir içkiyi de aratmamaktadır.Dinleyerek içildiği zaman da ayrı  bir tad katmaktadır.Irmakların temel özü ,nehirlerin de  sazı , sözüdür.

Zarif ve asildir. Ömer Hayyam ve Neyzen Tevfik te u
ğruna anlamlı methiyeler de  söylemiştir.

Şarap, halk edebiyatına ve divan edebiyatı eserlerine de konu yaratmıştır.  Ancak, dini baskılar nedeni ile şarap üretimi maalesef arzu edilen trendi yakalamamıştır.

Her daim duygu yüklü olan ya
şamı da insana hatırlatmaktadır ve beş duyu organına hitap etmektedir.

Ne kadar yava
ş davranılır ve ağırdan alınırsa şarapta o kadar tad vermektedir.. Kadehlere de anlam yüklenilmiştir: ilk kadeh, susuzluğu gidermek içindir ikincisi ise neşelenmek icindir. Üçüncüsü de arzuyu kamcılamak içindir dördüncüsü de çılgınlık icindir...

Ya
şamda ,şarabı sokakta içiyorsanız ayaş  resturanta iciyorsun hanım effendi ya beyefendi eğer mum ışığında iciyorsanız romantik olarak tanımlanmaktadır.

Yazımızı da  bir  fıkrayla noktalayalım

"karı
şmak haddimize mi?"

bektasi, o gün komsu ba
ğdaki bir arkadaşını ziyarete gitmis. dönünceye kadar padişah bağın her tarafını dolaşş. Bektasi dönünce karsılıklı konusmaya başlamışlar.

"eren,ba
ğın maşallah cok büyük. Üzümünü ne yapıyorsun?" "muritlerle ve canlarla birlikte yeriz sultanım." "buradaki üzüm yemekle biter mi?" "yemediğimizi de sıkıp fıçılara basar, suyunu iceriz!" "peki ama, sıkılmış üzüm şarap olmaz mı?"

"vallahi sultanım, biz üzümü sıkıp fıcılara basarız. Allah ne isterse o olur. Üst tarafına karı
şmak haddimize mi?"

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2020