Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 14
Sayı: 1748




Ülkemizde düzenlenen Müzik Festivalleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Halkın müzik zevkinin kalitesinin yükseltilmesinde bir katkısı yoktur.
Lokal müzik eylemleridir, sınırlı sayıda dinleyici kitlesine hitap etmektedir.
Sayıları çok azdır, bu nedenle artırılmalı, daha geniş halk kitlesine ulaşılmalıdır.
Müzik Festivallerine yapılacak akademik işbirliği ile eğitim-öğretim hüviyeti kazandırılmalıdır.
Ülkemizde yeterli sayıda müzik festivali yapılmakta ve yeterli sayıda dinleyiciye ulaşmaktadır.
Ülkemizin daha önemli sorunları var, şimdi festivalin sırası değil.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 80 müzisyen gazete okuyor
 
 
Ali Nihat Eken
 
 
Yayımlanan Sayı : 1174

Burçin Büke’den Chopin Dinlerken... - 24.02.2011





“Zaman İçinde Müzik” kitabında Evin İlyasoğlu, Chopin’i (1810-1849, Polonya) “piyano edebiyatının en büyük şairi” diye tanıtır ve şöyle devam eder: “… hemen tüm bestelerini yalnız piyano için yazmış, dansları ve lirik yapıtlarını büyük bir minyatür ustalığıyla yaratmıştır”. Tony Scholl da Chopin’in dehasının “… solo enstrümana karşı duyduğu olağanüstü yakınlığa dayalı olduğunu” ifade eder. John Burrows ise Chopin’in Polonya için ulusal bir kahraman olduğu ve müziğinde ülkesinin özgürleşme ruhunu yansıttığı vurgusunu yapar.

Chopin’in müzi
ğindeki şiirsellik, saflık ve cazibe pek çok piyaniste ilham vermiş, albümleri taçlandırmış, konser salonlarını aydınlatmıştır. Ülkemizi yurt dışında da başarıyla temsil eden değerli piyanistimiz Burçin Büke’nin, Chopin’in 200. doğum yılında hazırladığı “Chopin” albümü (2010), hem Chopin’i, hem de piyanistimizi tanımak için güzel bir fırsat.

Burçin Büke’nin, 13 yapıttan olu
şan 60 dakika uzunluğundaki “Chopin” albümü “Scherzo op. 31 no. 2” ile başlıyor. Naxos’un internet sitesindeki açıklamalara göre, “scherzo”, Beethoven’dan itibaren bir senfoninin 3. bölümüne verilen isim olarak kabul edilmiş. Ancak, Polonyalı besteci Chopin bunu virtüözite gerektiren, tek başına durabilen, bağımsız bir sanatsal biçime çevirmiş. İrkin Aktüze, “Müziği Okumak” kitabında, bu eserin “tutkulu bir anlatıma sahip, sonat gibi dengeli gelişimiyle ve parlak, ateşli bitişiyle, Chopin’in piyanistik yapıya en un uygun ve en başarılı besteleri arasında” yer aldığını belirtmektedir.

Scherzo’nun ardından Büke’nin albümünde sırasıyla 3 Chopin valsi bulunuyor: Op. 64 No. 1 ve No. 2 ile Op. 42 No. 5. Bu yapıtlar, Chopin’in, dans salonlarında çok popüler olmu
ş bir biçimi, kendi yenilikçi artistik süzgecinden geçirdikten sonra yepyeni bir biçim yaratmayı başardığının kanıtları olmalı.

Burçin Büke’nin albümündeki Chopin noktürnlerine gelince. “Geceye ait” anlamına gelen noktürnler kısa piyano parçaları. Bu eserlerin icrasını dinlerken Büke’nin piyanosuna gizlenip hep orada kalma iste
ği  uyandı bende… Chopin’in op. 63, 3 numaralı mazurkası Burçin Büke’nin albümündeki bir diğer yapıt. “Mazurka” sözcüğü, Varşova yakınlarındaki Mazovia’da yaşayan halktan, yani “Mazur”lardan gelmekte. Mazurkalar, ritmik Polonya danslarıdır; Chopin, 50 mazurkaya imzasını atmıştır. Polonya’nın köylerinden çıkıp gelen Mazurkalar, Evin İlyasoğlu’nun sözleriyle, “Romantik Dönem’de ilk kez yoğun ulusallığa göz kırpan” çalışmalardır.
Burçin Büke’nin “Chopin” albümü, bestecinin küçük lirik yapıtları olarak adlandırılan prelüdlerini (Op. 28, no. 4, no. 20 ve no. 15,), standard piyano repertuarının önemli parçaları arasında kabul edilen ve icrası büyük beceri gerektirilen baladlarını (Op. 23, 1 numaralı balad) ve “Impromptu Fantezisi”ni tanımak açısından da önem ta
şıyor.

“Chopin” albümü, Frederic Chopin’in solo piyano yapıtlarını tanımak ve bu yazının ba
şında kullanılan “piyano edebiyatının en büyük şairi” nitelemesini doğrulama açısından çok yararlı bir kayıt. Bu yapıtları çok değerli bir piyanistimizden, Burçin Büke’den, dinliyor olmamız da albümü edinmek için bir diğer neden. Burçin Büke’nin bundan sonraki yeni kayıtlarında, tek bir bestecinin eserlerinden oluşan programlara daha çok yer ayırması da benim kişisel dileğim.

Burçin Büke, albümde Steinway & Sons piyano çalıyor. Kayıtlar 5 Mart 2010 tarihinde
İstanbul’daki Miami Records Stüdyolarında yapılmış.

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019