Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1761




Güzel Sanatlar Fakülteleri ve benzeri okulların yetenek giriş sınavlarının YÖK tarafından kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?

Kaldırılması doğru bir karar, Katılıyorum.
Kaldırılması yanlış bir karar, Katılmıyorum.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 30 müzisyen gazete okuyor
 
 
Michael Kuyucu
 
 
Yayımlanan Sayı : 1018

Göksel'in "R"leri - 31.05.2010





Kim ne derse desin alfabemizin en bereketli ve en muzdarip harfi ‘R’ harfidir. Biz toplum olarak genelde yapabildiklerimizden çok yapamadıklarımızdan nemalanan bir toplum olduğumuz için bu meşhur ‘r’ harfini düzgün telaffuz etmek yerine onu telaffuz edememek popülizmin en bereketli yapraklarından biri oldu.
Bu ‘r’ vakasının son örneğini Göksel’in son bir yılda Avrupa Müzik’ten yayınladığı ‘Mektubumu Buldun mu’ ve ‘Hayat Rüya Gibi’ adlı iki nostalji albümünde karşımıza çıktı. Ben son zamanlarda diğer yazar çizerin söylediği “Göksel bu nostalji albümleri ile yorumcu kimliğinden uzaklaştı...” mevzusuna girmeyeceğim. Her sanatçının arada bir konsept albümler yayınlaması gerekir bence, böylece yorumcu hem yorumcu kimliğini gösterir hem de o konsepti müzikseverle paylaşır ve müzik dünyasına bir renk gelir. Bence birinci albüm fena bir iş olmadı, epey de dikkat çekti. Bence meşhurrrrr Kral TV’nin ödüllerinde yılın albüm projesi kategorisinde de bu albümün yer alması gerekirdi. Ancak İkinci nostalji albümü lüzumsuzdu diyebilirim, ama eminim ilkinin parası tatlı gelince plakçısı da hemen ikincisini yapıverdi.

Neyse Göksel’in nostalji albümlerini bir kenara bırakıp asıl konuma gelmek istiyorum. Göksel’in son iki nostalji albümünü dikkatlice dinleyin, albümde yorumcunun seslendirdiği şarkılarda ‘r’ harflerinin patladığını göreceksiniz. Bunu ilk önceki nostalji albümünde duydum, “hadi dedim olur kaçırmışlardır”, sonra birkaç canlı performansında Göksel’in bu patlayan ‘r’lerde albümünde kadar olmasa da sıkıntı yaşadığının farkına vardım. Derken ikinci nostalji albümü ‘Hayat Rüya Gibi’ geldi. Albümdeki şarkıları dinlerken hemen hemen her şarkıda yaşanan bu ‘r’ sorunu beni inanılmaz rahatsız etti. Şarkıların sözlerinde yer alan ‘r’lerin bu kadar patlaması çok şaşırtıcı geldi bana, özellikle son hecelerdeki ‘r’ler rahatsızlık verecek düzeyde patlıyor. Bir değil, iki değil, üç değil… Albümün nerdeyse tamamında bu var. Şarkıları her dinlediğimde, radyo programımda her çaldığımda bu ‘r’ler kulaklarımı tırmaladı. Hep kendi kendime söylendim. Hadi Göksel bunun farkına değil, peki bu albümün aranjörü de mi bu durumdan rahatsız olmadı? Ses kayıtlarını alan tonmaysterin de mi dikkatini çekmedi? Prodüktörler de mi farkına varmadı?

Bu iki albüm hazırlanırken albümler hakkında ‘doğallık’tan bahsedildi, kayıtların yapıldığı stüdyoda Göksel’in sesine verilen efekt hafif yetmişlerin sonlarında kullanılan efektlere benziyor. Ajda Pekkan’ın ‘Süperstar2’ albümünde de bu efekte benzeyen bir efekt kullanılmıştı. Göksel’in albümünde yer alan repertuarda geçmişe bağlı kalma ana fikri var, yani şarkıların düzenlemelerinde yetmişlere bağlı kalınacaktı ki, mümkün mertebe de kalındı. Ama geçmişte kullanılan bu efekt yorumcunun ‘r’lerini patlatmış. Albümü dikkatlice dinlediğinizde bunun farkına varabiliyorsunuz, bence bu bir müzisyenlik zaafıdır. Eminim bu konu yetmişlerde olsa dönemin büyük müzisyenleri buna dikkat ederler, bu meseleyi çözerlerdi. Göksel’in önceki albümlerine dikkatle bakıldığında bu ‘r’ sorununun o kadar belirgin olmadığını göreceksiniz. Bu ince bir detay, ama Türkiye’deki müzik sektörü adına can sıkan bir detay. Bu Türkiye’de müzisyenliğin serbest piyasa ekonomisine yenilişinin en ilginç örneklerinden biri diyebilirim. Neden mi? Çünkü eski üstadlar bir projenin her şeyi ile uğraşırlardı, oysa şimdi öyle değil. Artık müzisyeninden prodüktörüne kadar herkesin düşündüğü tek bir şey var o da; PARA! Onun için işler artık daha hızlı bitiyor, işler artık daha detaysız hazırlanıyor ve maalesef bu, günümüzde üretilen albümlerin yüzde 90’ında var…

E-Posta: michael@michaelshow.net

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2020