Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 14
Sayı: 1747




Ülkemizde düzenlenen Müzik Festivalleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Halkın müzik zevkinin kalitesinin yükseltilmesinde bir katkısı yoktur.
Lokal müzik eylemleridir, sınırlı sayıda dinleyici kitlesine hitap etmektedir.
Sayıları çok azdır, bu nedenle artırılmalı, daha geniş halk kitlesine ulaşılmalıdır.
Müzik Festivallerine yapılacak akademik işbirliği ile eğitim-öğretim hüviyeti kazandırılmalıdır.
Ülkemizde yeterli sayıda müzik festivali yapılmakta ve yeterli sayıda dinleyiciye ulaşmaktadır.
Ülkemizin daha önemli sorunları var, şimdi festivalin sırası değil.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 22 müzisyen gazete okuyor
 
 
Müge Akyıldız
 
 
Yayımlanan Sayı :

Fatih’in hayaletleri bana ilham veriyor - 15.11.2006





Elektronik müziğin önemli isimlerinden Can Atilla ‘Cariyeler ve Geceler’ ile başladığı ‘Osmanlı Üçlemesi’nin sonuncusu olan ‘1453 Sultanlar Aşkına’ albümünü Fatih Sultan Mehmet’e ithaf etti.

BAŞARILI müzisyen Can Atilla, ‘Cariyeler sadece haremde kanun, darbuka eşliğinde dans eden kadınlar değildir. Onlara saygım var. Benim tek cariyem 20 yıldır eşimdir’ diyor...

Harem hayatını müziğine taşıyan müzisyen, Fatih Sultan Mehmet’in ruhunun kendisini izlediğini ve Sultan’ın hayaletinden manevi destek gördüğünü belirtiyor.

Albümünün ‘Teşekkürler’ bölümünde Fatih Sultan Mehmet’in hayaletine de manevi yardımlarından dolayı teşekkür eden Can Atilla ile müziği konuştuk...

  Sizin için ‘Tam bir Osmanlı hayranı müzisyendir’ diyebilir miyiz?

Hayranlıktan ziyade yoğun bir ilgim var. Belgesel programlar için çok fazla müzik besteledim. Bunların binden fazlası Osmanlı tarihi ile ilgiliydi. Aslında dünya tarihi ile ilgiliyim. Şimdiki zaman gelecekten daha çok kıymetli, geçmiş daha çok anlamlıdır benim için.

  Böyle bir albüm yapma fikri nasıl ortaya çıktı ?

Tarihimizde dünyanın akışını değiştirdiğimiz iki büyük olay var. Biri İstanbul’un fethi, diğeri ise Kurtuluş Savaşımız. Bu fikir yıllardır kafamdaydı zaten. Şehir tiyatroları için ‘Gayri Resmi Hürrem’ adlı bir oyunun müzikleriyle birçok ödül aldım. Osmanlı’da hiçkimsenin bilmediği esrarlı ölümler var. Harem var, cariyelik müessesesi var. İlk albümün konusu cariyelerdi zaten.

  Cariyelere karşı özel ilgi nereden geliyor?

Harem herkesin zil takıp oynadığı bir mekan değil. Cariyelerin yanlış anlaşıldığını düşünüyorum. Mesela ‘Zeynep Hatun’un Gizli Aşkı’ adlı bestemde, Fatih’in çocukluk arkadaşı Zeynep Hatun’un padişaha duyduğu karşılıksız aşkı anlattım.

  Müziğiniz dramatik olaylardan etkileniyor demek ki...

Aslında her an gülücükler saçan biriyim ama dramatik olayları seviyorum. Eski yılları, yaşanmış o acı dönemleri düşünüp kendi kendime dram yaratırım.

  Albümünüzün ‘Teşekkürler’ bölümündeki Emel Hanım kimdir?

Eşim Emel Atilla. Onun büyük manevi desteği olmuştur bana.. Benim tek cariyemdir o!

  Fatih’in hayaletine de teşekkür etmişsiniz?..

Bunu ilk kez siz fark ettiniz, kutluyorum sizi. Fatih’le stüdyoda çok yalnız kaldım. Onunla bütünleşti ruhum.

  Metafizikle iç içesiniz...

Kesinlikle. Ruhun ölümsüzlüğüne inanırım her şeyden önce.

  Tarzınız ‘New Age’ mi?

Herkes bilemediği müziğe ‘New Age’ diyor. Fahir Atakoğlu’na da New Age diyorlar, Tuluyhan Uğurlu’ya da... Oysa yaptığım tamamen Can Atilla’nın müziği.

  Eserlerinizde tarihin büyük aşklarından söz etmişsiniz. Peki ya sizin aşkınız?

Eşimle 17 yaşımda tanıştım ve o zamandan beri birlikteyiz. Aradan aşk dolu tam yirmi yıl geçmiş.

  Müziğini bestelediğiniz dönemlerde yaşamak ister miydiniz?

İstemezdim.O dönemde Osmanlı’da yaşamak istemezdim kesinlikle. Cumhuriyet’in kuruluş yıllarında yaşamak isterdim.

  Cariyeniz olsun ister miydiniz?

O kadar da uzun boylu değil. Yani ütopya onlar. Şehir Tiyatroları için ‘Gayri Resmi Hürrem’ adlı oyunun müziklerini yazdım. Bütün ödülleri toplamıştık, iki yıl önceydi. Hürrem Sultan bir cariyeydi. Osmanlı kadınına bakış açımı belirledi bu.

  Yeni albüme ilham verdi mi bu çalışmanız?

Bu oyunun öyküsü, tarihte farklı olayların yaşanmış olduğunu ve bizim ne kadar az şey bildiğimizi hissettirdi. Bir baktım ki, 700 yıllık tarihte imparatorluğu yöneten insanlar Osman Gazi’den sonraki bütün kuşaklarda hep Hıristiyan kökenli ve bu soyun daha sonra da sürdüğünü kavradım. Bunlarla ilgili çok fazla okudum, kitaplar çevirttirdim.

  Klibiniz çok ilginç animasyonlarla bezenmiş. Klipten sonra sizi ‘Yüzüklerin Türk Efendisi’ diye adlandırdılar...

Üç ay uğraştı Uğur Erbaş. Animasyon klip inanılmazdır yani. Albümle aynı anda çıktı.

  Neden animasyon klibi tercih ettiniz?

Yaratıcılık olsun isterim. Tarihi mekanlarda olay çok basitleşiyor.


  Rusya’da yaşamışsınız bir dönem?..

Babam Moskova’da diplomattı. Üç yıl kaldık orada... Rusya’da müzikle ilgili inanılmaz bir arşive sahip oldum. Evdeki hizmetçi bile çalanın Bethooven olduğunu bilirdi.


CAN ATİLLA KİMDİR?
1969 yılında Ankara’da doğan Can Atilla, H.Ü. Ankara Devlet Konservatuarı Yüksek Lisans, Yaylı Sazlar Bölümü’nden mezun olduktan sonra iki sezon Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası’nda görev aldı. Genç sanatçı, pek çok TV dizisi, belgesel, tiyatro oyununu ve sinema filmi için müzik hazırladı.

‘Ferhunde Hanımlar’, ‘Bizim Evin Halleri’, ‘Kuvay-ı Milliye Destanı’, ‘Yer Demir Gök Bakır’, ‘Bir Erkeğin Anatomisi’ ve ‘Kuruluş-Osmancık’a film müziği besteledi.

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019