Kullanıcı Adı
Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 16
Sayı: 1800




Halen içinde yaşadığımız Pandemi Sürecinde; konser, tiyatro, opera ve bale gibi sanat etkinlikleri devam etmeli midir?

Devam etmelidir.
Devam etmemelidir.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 27 müzisyen gazete okuyor
 
 
Editör'den
 
 
Yayımlanan Sayı : 1800

bir Hasan Saltık yazısı... - 04.06.2021





Ülkeye 20 senedir hâkim olan siyasi iktidarın Türk halkına attığı en büyük kazıklardan birinin ortağı iken rahmetli oluşunun ardından hakkında bu kadar güzelleme yapılması, bu kadar övülmesi, Türk halkının gerçekten “Tosunsuz”,  “Jet Fadılsız” “vb” yaşayamayacağının net göstergesidir.

Bakın de
ğerli müzik dostları, size özellikle söylemek istediğim şey şudur: TRT’nin arşivindeki kayıtların istinasız hepsi, tümü, Türk halkının malıdır. TRT arşivindeki o kayıtların kopyasının alınması, yönetmelik gereği, gerekçesi gösterilerek ve belirlenen maktu ücretini ödemek koşuluyla herkesin hakkıdır. Bu yolla dilediği kaydın kopyasını herkes alabilir.

Bu nedenle Bekir Sıtkı Sezgin, Kani Karaca, Münip Utandı, Meral U
ğurlu gibi klasik kültüre ve zevke haiz sanatçılar hem İstanbul, hem Ankara radyolarında, dinleyenlerin ilgi göstermemesine rağmen, unutulmaya yüz tutmuş eserlerden takımlar kaydetmiş, bunları TRT arşivine bırakmıştır. Merak edenler ilgilenenler kolayca ulaşsın diye.

Sanatçılarımızdaki öngörüye bakar mısınız?

Bu i
şi yaparken de rutin maaşlarının dışında TRT kurumundan tek kuruş ekstra ücret talep etmemişlerdir.

Peki, TRT ne yapmı
ştır?

Şimdi gidin TRT’ye deyin ki “ben Bekir Sıtkı Sezgin’in ya da Kâni Karaca’nın şu, şu, şu kayıtlarını istiyorum, bu dilekçesi işte ücretini de yatırıyorum.”

TRT size ya yanıt vermez, ya da “yedik onu biz!” der.

İşte zurnanın zırt dediği nokta burasıdır sevgili dostlar!

Çünkü halkın malı olan TRT ar
şivi, Kalan Müzik Hasan Saltık'a satılmıştır.

Ve böylelikle kendi malınıza para veriyorsunuz, sonra "ooh, ne güzel kazıklandım. Allah kazıklayanımdan razı olsun" diyorsunuz de
ğil mi?

Şimdi bana diyeceksiniz ki, Hasan Saltık çok uğraştı bu işler için çok emek verdi.

İşte kendisi diyor konuyu, ben kendisinin yalancısıyım. Burada tek demedikleri arşivlerin eskiden kopya parasına, şimdiyse Kalan Müzik’in belirleyeceği fiyata satıldığıdır.

İşte, tıklayın buyurun okuyun kendi dedikleri ortada!

Öte yandan 90'larda TRT
İstanbul Radyosu’nda bir prodüktörün el altından sorumluluğundaki arşivi Kalan Müzik Hasan Saltık’a verdiği ve bir güzel Kalan Müzik etiketiyle piyasaya sürüldüğü konusunu 90'larda TRT’de çalışan herkes bilir. Zira bu prodüktör bu nedenle soruşturma geçirmiş ve az daha işinden olmakla karşı karşıya kalmıştı.

Hasan Saltık yönetimindeki Kalan Müzik; 60'larda ülkemize gelen "Barı
ş Gönüllüleri"nin günümüzdeki bir başka versiyonudur.

Ulu önder Atatürk’ün müzik devrimi; dünya müzikleri ile yarı
şacak, söz sahibi olacak, saygınlık uyandıracak bir “ulusal müzik” kurma idealinden can bulur.

Ulusal müzik de, “yerel ezgilerin çok seslili
ğe uyarlanması ile olmalıdır”, düşüncesi ulusal müzik devriminin esasını oluşturmaktadır.

Kalan Müzik etiketiyle Hasan Saltık, söylendi
ği üzere yerel geleneksel tüm motifleri albüm yapıp satılmadığı halde piyasaya sürerken ulu önderin Çağdaş Ulusal müzik kavramını berhava ettiğinin farkında mıydı?

 “Timur Selçuk’un bile bin tane sattı
ğı günümüz müzik piyasasında, satılmadığı aşikâr olan bu kayıtların finansmanı nasıl sağlamaktadır?” sorusu önemli bir sorudur!

“Ça
ğdaş Müzik bestecilerimizin (Hasan Ferit Alnar, Mithat Fenmen, İlhan Mimaroğlu vb) eserlerini özel projelerle hayata geçirmek isteyen sanatçılarımıza Hasan Saltık yönetimindeki Kalan Müzik neden destek olmamıştır?” sorusunun cevabı da önemlidir!

Ben bu kadar söyleyeyim
şimdilik, geri kalanını siz oturtun meselenin üzerine artık!

Bu kadar soruyu ister yanıtlayın ister es geçin. Bu kadar bilgiyi ne yaparsanız yapın. Size kalmı
ş.

Ama ben Hasan Saltık yönetimindeki Kalan Müzik’ten söylendi
ği kadar emin değilim!

Ben de böyleyim i
şte, bir milyon kişinin “iyi” dediği şeye kalkar salak gibi “iyi değildi” derim. Bu da benim kaderim. N’apıyım?

Müfit Semih Baylan
Editör

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2021