Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 14
Sayı: 1748




Ülkemizde düzenlenen Müzik Festivalleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Halkın müzik zevkinin kalitesinin yükseltilmesinde bir katkısı yoktur.
Lokal müzik eylemleridir, sınırlı sayıda dinleyici kitlesine hitap etmektedir.
Sayıları çok azdır, bu nedenle artırılmalı, daha geniş halk kitlesine ulaşılmalıdır.
Müzik Festivallerine yapılacak akademik işbirliği ile eğitim-öğretim hüviyeti kazandırılmalıdır.
Ülkemizde yeterli sayıda müzik festivali yapılmakta ve yeterli sayıda dinleyiciye ulaşmaktadır.
Ülkemizin daha önemli sorunları var, şimdi festivalin sırası değil.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 60 müzisyen gazete okuyor
 
 
Ece Çelik
 
 
Yayımlanan Sayı : 1475

Konser yolunda sınav kağıdı okuduğumuz oluyor - 26.06.2012





Hiç duymamış olanlar için soralım, kimdir, nedir Teneke Trampet?
O
ğuz Tarihmen: Biz Cem’le (Pulathaneli) 1997’de müzik yapmaya başladık. Sonra Barış diye bir arkadaşımız katıldı. Ardından bir süre ara verdik, yurtdışında eğitimimize devam ettik. Cem ve ben Almanya’da aynı şehirdeydik orada da Alman arkadaşlarla bir grup kurduk. 2005’te Türkiye’ye dönmemizle şu anki ekip birbirini buldu. İlk yıllarda akustik tarzda sokak müziği yapıyorduk. Kitap kafelerde çıkıyorduk. 1999’da şehir şehir dolaşarak sokaklarda şarkı söyledik. Bir Vosvos’umuz vardı. Beğendiğimiz bir beldede durup sokaklarda çalıyorduk. Topladığımız parayla benzinimizi koyuyorduk ama çoğunlukla para yetmiyordu.

Grup isminin hikâyesi nedir?
O
ğuz: Tam o yıllarda Günter Grass’ın ünlü romanı ‘Teneke Trampette’ki karakter Oscar gibi büyümeyi reddettiğimizi söylemek ve sesimizi çığlık atarak duyurabilmek için grubun ismini Teneke Trampet koyduk. Yaşıtlarımız yavaş yavaş ciddi dünyaya uyum sağlarken bizler büyümek istemedik. Yolunda gitmeyen bir şeyleri gördüğümüz zaman daha yüksek sesle söylemek, her zaman kadife bir sesle değil de isyan ederek söylemek istedik.

Albümünüzün tanıtım metninde müzi
ğinizi sadece rock olarak tanımlamıyorsunuz. Müziğinizde başka hangi tarzlar var?
Egemen: Tek bir müzik yapmıyoruz. Sadece rock yapıyoruz diyemeyiz. Caz da var, Do
ğu ezgileri de blues da.

Daha önce faili meçhullerle, Metin Göktepe’yle ilgili
şarkılar yapmışsınız. Bugün benzeri bir konuda şarkı yapacak olsanız bu ne olurdu?
Cem Pulathaneli: Bugün Türkiye’de faili meçhuller yok belki ama hâlâ büyük demokrasi sorunları var. Muhalif olan insanlar hâlâ bir
şekilde baskı altında. Rahatsızlıklarımız sürüyor. Müzik yapmamızın bir sebebi de bu. İnsanlara söyleyecek sözlerimiz var.
O
ğuz: Faili meçhuller çözülmüş gibi bir görüntü çiziliyor. Ancak eylemlerde annelerin ellerinde hâlâ resimler var. O halde nerede bu insanların failleri, diye soruyor insan. Son dönemde beni en çok Uludere olayı yaraladı. Ancak her birimiz farklı konularda hassas olabiliriz. Birbirimize zıt insanlar değiliz. Ancak bizi bir araya getiren şey susmayacak olmamız.
Egemen: Kürtaj olayı son dönemde çok aklımda. Bilal’le (Bekar) o konuda bir
şarkı yazmaya çalışıyoruz.

Grubunuzdan iki ki
şi Alman Lisesi çıkışlı, Mor ve Ötesi ekibi gibi. Onlarla o dönemden bir tanışıklığınız var mı?
O
ğuz Tarihmen: Cem’le ben Alman Lisesi mezunuyuz. Mor ve Ötesi bize kıyasla müzikle çok daha sıkı ilgilendi. Onları çok takdir ediyoruz. Onlar bizden iki dönem küçüktü. Biz lisedeyken onlar okulun müzik grubuydu.

Ekipte üç ö
ğretmen varmış...
Cem Pulathaneli: Ben fizik ö
ğretmeniyim. Oğuz edebiyat, Egemen matematik öğretmeni. Devlette çalışan da var özel sektörde de... Mert reklamcı. İşimizden kalan zamanda çalışarak hem müziği hem mesleklerimizi birlikte yürütmeye çalışıyoruz. Gece insanlar televizyon izlerken biz çalışıyoruz.
Egemen: Konser yolunda sınav ka
ğıdı okuyup ertesi gün derse girdiğimiz çok oluyor.
O
ğuz: Stüdyo kayıtlarında Cem’in sırası geldiğinde ben sınav kâğıtlarını okudum, benim sıram geldiğinde o kendi sınav kâğıtlarını okudu.

İsminiz duyuldukça mesleklerinizi bir kenara bırakır mısınız?
Cem: Mesle
ğimi çok seviyorum. Şu aşamada bırakmayı düşünmüyorum. Öğrenciler konserlere geliyor. Geçen gün öğrenciler ‘İzin Verme’ şarkımızı cover’lamışlar bu beni çok mutlu etti.

Şarkılarınızda ‘tenekebas’ diye bir enstrüman çalıyorsunuz. Nedir o?
Bilal Bekar: Trampete çello sapı takılarak ayakta çalınan telli bir enstrüman elde ettik. Bu aleti Tünel bölgesindeki bir ustaya özel yaptırdık.

‘Payla
şmak gerek!’
‘Bu karpuz çok kırmızı payla
şmak gerek’ diye de bir sözü var şarkının ve slogan gibi kullanıyorsunuz bu cümleyi…
O
ğuz: Bedri Rahmi Eyuboğlu’nun ‘Bu karpuz çok kırmızı bölüşmek şart’ diye bir dizesi vardır, oradan esinlendik. ‘İzin Verme’ de paylaşmak üzerine bir şarkı. Bu şarkının da paylaştıkça büyüyeceğini, insanlara daha çok umut vereceğini düşünüyoruz.
Mert Soyal: Ne kadar çok insana müzi
ğimizi duyurabilirsek o kadar görüşlerimizi de yayabiliriz.

Kürtçe, Lazca, Çerkezce
şarkı söylemeyi düşünür müsünüz?
O
ğuz: O dilleri bilmediğimiz için hakkını veremeyiz. Ama çıkış şarkımız ‘İzin Verme’ de halı altına itilmeye çalışılan birçok dili kullanmaya çalıştık. Kürtçe, Lazca, Rumca, Gürcüce, Ermenice dillerde insanların ‘Evimiz dünya’ dediği bir bölüm var. Şarkı bu dünyanın çok zengin olduğu mesajını vermeye çalışıyor.

Teneke Trampet 23 Haziran’da ki
İstanbul Karaborsa Festivali’nin ardında, 30 Haziran’da İzmir Dikili’de Kolektif Yaz Kampı’nda ve 14 Temmuz’da Dikili’de Gençlik Buluşması Kampı’nda sahne alacak. Detaylar ‘teneketrampet.net’ adresinde.

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019