Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1762




Güzel Sanatlar Fakülteleri ve benzeri okulların yetenek giriş sınavlarının YÖK tarafından kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?

Kaldırılması doğru bir karar, Katılıyorum.
Kaldırılması yanlış bir karar, Katılmıyorum.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 74 müzisyen gazete okuyor
 
 
Serhan Bali
 
 
Yayımlanan Sayı : 1378

Benyamin'e ağıt - 08.02.2012





1 Aralık 2011’de kalp krizi sonucu henüz 28’inde yaşama veda eden ‘viyolonselin dâhi çocuğu’ Benyamin Sönmez için 5 Şubat Pazar akşamı Kadıköy Süreyya Operası’nda bir anma konseri düzenlendi. Benyamin’in, Fethiye’den kalkıp gelen annesi Fatma Hanım ve babası Ünal Bey, akrabaları, dostları ve meslektaşlarının yanı sıra 300 kadar dinleyicinin de katılımıyla, sade ve etkileyici bir anma konserine şahitlik ettik. Hem fuayede hem sahnede duygu dolu anlar yaşandı.
Ça
ğ Erçağ’ın piyanist Cana Gürmen eşliğinde seslendirdiği, sağğında Benyamin’le en çok özdeşleşen parçalardan biri olan Rahmaninof’un ‘Vokaliz’iyle açıldı program. Erçağ, o kusursuz pianissimo’larıyla, sevgili dostunun ardından ağladı sessizce. Derken sahnede gri kasketiyle Benyamin’in babası belirdi. Sonradan anladık ki, oğlunun baba ocağına her gittiğinde takmayı adet edindiği kasketle çıkmak istemişti baba Sönmez. Öylesine içten ve dolaysız konuştu ki; o, sahnede oğlunu anlattıkça onu dinleyenler hüzünlerden hüzün yaşadı. O, oğlunu sevenleri Fethiye’ye davet ettikçe, onun zaman geçirmeyi ve enstrümanına çalışmayı çok sevdiği aile evinin bahçesinde, anısına bir ağaç dikilmesini istedikçe, yüzlerde tebessüm belirdi.

Benyamin’in solo çellosundan dökülen Bach na
ğmeleri eşliğinde sunulan barkovizyon gösterisinin ardından, meslektaşları sırayla sahneye çıkıp sevgili dostlarının ardından ‘konuştular’. İçlerinden bazıları, Benyamin’in onlar için ne anlama geldiğini ayrıca sözcüklere de dökmeye çalıştı. Atilla Aldemir önce viyolasıyla Vieutemps’ın ‘Eleji’sini daha sonra da kemanıyla Tuluğ Tırpan’ın ‘Tango Macabre’sini bestecisi eşliğinde seslendirdi.

O ak
şam için seçilen parçaların hepsi de, zamansız yitirilen bir dostun ardından dökülen minik ağıtlardı. Tuluğ Tırpan ayrıca Liszt’in ‘Harmonie Poetique et religieuses’ adlı eserini, kendine has o büyük tonuyla icra etti. Ağabeyi olan, CSO kontrbas sanatçısı Mehmet Sönmez’in Bottesini’den ‘Ağıt’ı çalması da anma konserinin etkileyici anlarındandı. Ağabey Sönmez’e eşlik eden, Klasik Türk Müziği’ne vâkıf oluşuyla da tanıdığımız piyanist Hakan Ali Toker, Benyamin’in sağğında, onunla sahnede en fazla buluşmuş meslektaşlarından biriydi. O da, Liszt biçeminde düzenlediği Zeki Müren’in ‘Ayrılık Valsi’ ile dostunu selamladı. 

Albüm de geliyor
Piyanist Muhiddin Dürrüo
ğlu’nun, Rahmaninof’un etkili prelüdlerinden Op.23 No.4’ü sunmasının ardından Ayla Erduran çıktı sahneye. Benyamin’in ardından yazdığım yazıda, onun için ‘Viyolonselin Ayla Erduran’ı idi’ benzetmesinde bulunmuştum. Erduran’ın Sönmez’e neden böylesi bir sıcaklık duyduğunu da anlatıyordu aslında bu benzetme. Bach’ın meşhur ‘Arya’sıyla Brahms’ın 3. Keman Sonatı’ndan ‘Adagio’yu piyanist Birsen Ulucan ile seslendirdi Erduran. Konserin finalini ise Saygun’un 1. Dörtlüsünden mistik havadaki ‘Adagio’ ile Borusan Quartet üyeleri yaptı.

Benyamin Sönmez bundan böyle sadece anma konserleriyle de
ğil, Fethiye’deki baba evinde yazları düzenlenecek ustalık sınıflarıyla, anısına bestelenecek eserlerle, biyografi kitabıyla ve halen Şefik Kahramankaptan’ın üzerinde çalışğı, solo ve konçerto icralarını içeren 2 CD’lik albümüyle aramızda yaşamayı sürdürecek.

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2020