Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1762




Güzel Sanatlar Fakülteleri ve benzeri okulların yetenek giriş sınavlarının YÖK tarafından kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?

Kaldırılması doğru bir karar, Katılıyorum.
Kaldırılması yanlış bir karar, Katılmıyorum.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 27 müzisyen gazete okuyor
 
 
Cemil Koz
 
 
Yayımlanan Sayı : 1339

Opera görünümlü Şahin... - 15.12.2011





Nasıl bir fikir jimnastiği yapıldı da Beethovenvari imajla çıkageldi Selami Şahin, pek bilmiyoruz. Bu imajın hangi saiklerle oluşturulduğunu ve neden böyle bir konsepte ihtiyaç duyulduğunu en iyi açıklayacak kişilerden biri de hiç şüphesiz Mehmet Turgut’tur. Aynı Mehmet Turgut, Şahin’i, siyah deri ceketiyle, ‘cayır cayır yanan gitarıyla’ asi bir ‘rock’çu olarak da yansıtmıştı objektifinden. Nereden nereye!

Rock temalı ‘hırçın’ karelerden klasik müzik temalı ‘bohem’ karelere geçi
şin bazı gerekçeleri muhakkak vardır. Fakat bu gerekçeler, Selami Şahin’in üzerinde yükseldiği zemine bir başkaldırı şeklinde de yorumlanamaz mı? Hadi başkaldırı demeyelim de, zemine karşı bir yabancılaşma hissi yaratmıyor mu dinleyici nezdinde?

"Sizin tanıdı
ğınız Selami Şahin, aslında böyle biri" diye mi düşünmemiz isteniliyor? Biz, öyle veya böyle olduğu için sevmedik ki Selami Şahin’i. Şarkılarında ve sesinde kendi hikâyemize dair bir şeyler bulabildiğimiz için sevdik.

Belki de ben abartıyorumdur. Bu foto
ğraflar, albümün popülaritesini arttırmak için uygulanan stratejilerden sadece bir tanesidir. Eğer öyleyse, söz konusu yöntemin hedefi 12’den vurduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Nitekim çoğu kişi, albüm hakkındaki yazılarına fotoğraflardan başlıyor. Başlanılmayacak gibi de değil hani: Yukarıya doğru düzgün taranmış saçlar, havada belli bir ahenkle savrulan nota kâğıtları, yorgun ve argın yüz, afili mürekkep kalemi, pipo, gözlük, ahşap çalışma masası ve dışarıdaki hayattan soyutlanmış bilge bir adam; 21. asrın Beethoven’ı.

MUM I
ŞIĞI DUYGUSALLIĞINDA
Mesleğindeki 45. yılını kutlayan Selami Şahin, bu yılın anlam ve önemini belirtmek üzere, şimdiye kadar başkalarından duymaya alışğımız bazı eserlerini bizatihi kendisi söylüyor.  On şarkıdan müteşekkil albüme ‘Mahzen’ isminin verilmesi de herhalde tesadüf değildir. Yukarıdaki soyutluğa paralel bir adın seçilmesi de manidar olsa gerek.

Nilüfer’in 1982 yılındaki ‘Sensiz Olmaz’ albümünde can verdi
ği ‘Benim İçin Öldün Artık’ ile açılıyor 'Mahzen’in kapısı. Açılışla birlikte bu çalışmanın, diğer Selami Şahin albümlerinden farklı olduğu da hemencecik anlaşılıyor.

Albüme sirayet eden her ne var ise hepsi daha terbiyeli/uslu/sakin. Di
ğer albümlere nazaran sound, ciddi anlamda mekanikleşmiş. Bir duygusallık var mı, var. Ama mum ışığında yaşanan bir duygusallık mevcut albümde. Kurgulanmış, ayarlanmış ve belli bir anda kalakalmış. Donuk. Yüzeysel.

Kesinlikle farklı bir tarzın/düzenlemenin eseri
şarkılar. Yakışıp yakışmadığını şu an için kestiremedim, ama her bir şarkıyı, albümden bağımsız ayrı ayrı değerlendireceksek bence gayet başarılı olmuş. Lakin albüme seçilen şarkıların ehemmiyetine, albüm için hazırlanan stile, çekilen ilginç fotoğraflara, tüm bunların gerekip gerekmediğine; kısacası albümün amacına ve araçlarına hep birlikte bakacaksak o kadar da bütünlüklü bir işin ortaya çıkmadığını görürüz. Maalesef.

Renkler ve simalar
Henüz bir yıl bile geçmeden ikinci hediyesini arma
ğan etti Baki Duyarlar. 2011 Şubat’ında yayınlanan ‘Overseas’ albümünden sonra ‘Colors’ adını verdiği çalışmasıyla evimize yeniden misafirliğe geldi değerli caz piyanisti.

Sekiz eserden mürekkep albümün ortaya çıkı
ş koşuları için ‘rastlantı’ kelimesini kullansak yanlış bir şey söylemiş olmayız. 'Colors' için hazırlanan bültende de yazıldığı üzere Hollanda’da yaşayan dört müzisyenin (Latin Amerika’dan Balkanlar’a hepsi değişik topraklardan) aynı güzergâhta buluşması, siyasi/ekonomik/kültürel kodları bu kadar farklı coğrafyaların bir araya gelmesi, bu birlikteliğin zorunluluktan değil de sevgiden kaynaklanması ve her bir arkadaşın can-ı gönülden caza bağlılığı ortak bir albümü hazırlayan temel faktörler.

Albüm yapmak için yapılmı
ş bir albümden ziyade ‘kendiliğinden oluşmuş bir albüm’ gibi durması, 'Colors’ın hem özünü temsil ediyor hem de samimiyetini yansıtıyor.

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2020