Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 14
Sayı: 1747




Ülkemizde düzenlenen Müzik Festivalleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Halkın müzik zevkinin kalitesinin yükseltilmesinde bir katkısı yoktur.
Lokal müzik eylemleridir, sınırlı sayıda dinleyici kitlesine hitap etmektedir.
Sayıları çok azdır, bu nedenle artırılmalı, daha geniş halk kitlesine ulaşılmalıdır.
Müzik Festivallerine yapılacak akademik işbirliği ile eğitim-öğretim hüviyeti kazandırılmalıdır.
Ülkemizde yeterli sayıda müzik festivali yapılmakta ve yeterli sayıda dinleyiciye ulaşmaktadır.
Ülkemizin daha önemli sorunları var, şimdi festivalin sırası değil.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 28 müzisyen gazete okuyor
 
 
Özge Gençel Ataman
 
 
Yayımlanan Sayı : 1126

Flüt öğrencilerinde karşılaşılan yanlış parmak pozisyonları - 20.12.2010





Bu yazının kaleme alınmasının en büyük nedeni; bir flüt eğitimcisi olarak, öğrencilerimin flüt eğitimlerine başlangıç süreçlerinde kazandıkları ve onlarla yaptığım ilk derslerde karşılaştığım yanlış parmak pozisyonlarını ve bu nedenle edindikleri yanlış davranışları sizlerle paylaşmak istememdir.  

Her çalgının eğitiminde olduğu gibi flüt eğitiminde de en önemli süreci çalgıya başlangıç aşaması oluşturur. Flüt eğitiminin başlangıç aşamasında kazanılan temel davranışlar, öğrencilerin flüt eğitimi sürecindeki ilerlemelerini doğrudan etkiler. Tıpkı diğer çalgıların başlangıç aşamasında olduğu gibi flüt eğitiminde de öğrencilere kazandırılması gereken en önemli davranışlardan biri, flütten ses elde etmede kullanılan parmak pozisyonları ve bu parmak pozisyonlarının oktavlara göre gösterdiği değişikliklerdir. Flüt eğitimi sürecinde parmak pozisyonları açısından kazanılan yanlış davranışlar, çalgıdan yeterince iyi performans elde edilmesini olumsuz yönde etkilemekte ve flüt öğrencilerinin bu yanlış davranışlarını ileriki flüt eğitimi süreçlerinde de büyük bir güçlükle düzeltmek zorunda kalmalarına neden olmaktadır. Bu yanlış parmak pozisyonları şu şekilde özetlenebilir:

> İkinci oktav parmak pozisyonlarının aynısını kullanarak ve kuvvetli üfleyerek üçüncü oktav sesleri elde etmeye çalışma,

> Re diyez ya da mi bemol seslerini elde etmenin dışında sağ el serçe parmak mandalını kapalı konumda bırakma,

> Flüt çalma sırasında, sol el serçe parmağı sol diyez ya da la bemol mandalının altında tutma ve bu iki sesten biriyle karşılaştığında sesi elde edebilmek için parmağı acele ile mandala yetiştirmeye çalışma,

> İkinci oktav re diyez ya da mi bemol seslerini elde etmede sol el işaret parmağını basılı konumda tutma, (Şekil:1)

> Tüm oktavlardaki fa diyez ya da sol bemol seslerini elde etmede sağ el yüzük parmağı yerine orta parmağı ( mi-fa tril parmağını) kullanma, (Şekil:2)

> Sol el başparmağını kapalı konumda tutarak üçüncü oktav sol ve sol diyez / la bemol seslerini elde etmeye çalışma, (Şekil:3)

> Sol el işaret parmağını kapalı konumda tutarak üçüncü oktav sol diyez sesini elde etmeye çalışma,

> Özellikle ikinci ve üçüncü oktav do-re trilerini elde etmek için do-re tril parmak pozisyonu yerine do-re seslerinin gerçek parmak pozisyonlarını kullanma, (Şekil:4)

Tüm bunlar doğrultusunda, flüte başlangıç aşamasında parmak pozisyonları ile ilgili kazanılan bu yanlış davranışların flüt eğitimcileri tarafından fark edilmesi büyük önem taşımaktadır. Kazanılan bu yanlış davranışların olabildiğince erken bir sürede doğru davranışlara dönüştürülmesi flüt öğrencilerinin performans ve flüt teknikleri açısından sağlıklı ve sağlam temellerle yetiştirilmesine olanak sağlayacaktır.

 

     

Şekil:1

Şekil:2

Şekil:3
     

Şekil:4

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019