Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 14
Sayı: 1747




Ülkemizde düzenlenen Müzik Festivalleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Halkın müzik zevkinin kalitesinin yükseltilmesinde bir katkısı yoktur.
Lokal müzik eylemleridir, sınırlı sayıda dinleyici kitlesine hitap etmektedir.
Sayıları çok azdır, bu nedenle artırılmalı, daha geniş halk kitlesine ulaşılmalıdır.
Müzik Festivallerine yapılacak akademik işbirliği ile eğitim-öğretim hüviyeti kazandırılmalıdır.
Ülkemizde yeterli sayıda müzik festivali yapılmakta ve yeterli sayıda dinleyiciye ulaşmaktadır.
Ülkemizin daha önemli sorunları var, şimdi festivalin sırası değil.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 41 müzisyen gazete okuyor
 
 
Tufan Türenç
 
 
Yayımlanan Sayı : 917

Senfoni Orkestrası çadır tiyatrosuna döndürüldü. - 04.01.2010





Bu başlığı atarken çok düşündüm. Bir senfoni orkestrası için “çadır tiyatrosu” benzetmesi yapmak hiç içime sinmedi.

Ama gerçek bu. Kültür Bakanı ve bakanlık yetkilileri İstanbul Senfoni Orkestrası’nı gerçekten bu hale düşürdüler.
Bunun bütün sorumluluğu ve vebali onlara ait...
İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası bugün gerçekten bir “çadır tiyatrosu” çilesi çekiyor.
 İstanbul bir dünya kenti.

Daha da önemlisi 2010 Avrupa Kültür Başkenti...
Böyle bir kentin senfoni orkestrasının konser vereceği bir salonu yok.
Orkestra aynen bir “çadır tiyatrosu” gibi kentin çeşitli mekânlarında dolaşıyor.
Provalarını Üsküdar’daki bir tütün deposunda yapıyor.
Konserleri ise Aya İrini, Zeytinburnu Kültür Merkezi, Caddebostan Kültür Merkezi, Maçka Maden Fakültesi ve Cemal Reşit Rey’de veriyor.
Müzisyenler her hafta ellerinde enstrümanları bir o salonda bir öbür salonda müzikseverlerin karşısına çıkıyorlar.
Dünyanın hiçbir ülkesinde bir senfoni orkestrası böyle bir duruma katlanmak zorunda bırakılmamıştır.
İşte utanç duyulacak durum budur.

* * *

İşin bir başka ilginç yanı İstanbul Senfoni’yi dinlemek isteyen müzikseverler de onlarla birlikte salon salon dolaşmak zorunda kalıyorlar.
18 Aralık’taki konseri izlemek için Maçka Maden Fakültesi’ne gittiğimde orkestradan bir dostu gördüm.
Çok üzgündü. Öfkeyle oflayıp pufluyordu.
 “Hayrola” dedim.

Dolu dolu patladı:
“Biz buna layık değiliz Tufan Bey... İnanın değiliz. Göçebelere döndük. Her hafta bir salonda konser vermek zorunda bırakıldık. Böyle eziyet olmaz.”
Bir şeyler söylemek, müzisyen dostumu teselli etmek istedim ama inanın söyleyecek bir şey bulamadım.
2010 Avrupa Kültür Başkenti olan kentin orkestrasının düşürüldüğü duruma bakın.
Sanatçılarının içinde bulundukları ruh durumuna bakın.
Şimdi düşünün bu insanlar çıkıp bu moral içinde nasıl başarılı bir konser verebilirler?
Kültür Bakanı ile bakanlık büyükleri bu durumu biliyorlar mı?
Biliyorlarsa bu onları rahatsız etmiyor mu?

* * *

Biraz sonra salona girdim.
Konser bu moral bozukluğu içinde başladı.
O gün, İstanbul Senfoni ünlü orkestra şefi Alexander Rahbari yönetiminde Çaykovski’nin iki yapıtını seslendirdi.
Çaykovski’nin 1. Süiti ile yine aynı bestekârın Türkyede hiç çalınmamış Hamlet Op. 67 B adlı yapıtını çaldılar.
İcrası bir hayli zor olan ikinci yapıt dünyada da çok az çalınmış. 
Nedeni de şu: Çaykovski Hamlet Op. 67 B’yi besteledikten sonra üzerine “Bunu hiç beğenmedim” diye yazmış.
O nedenle orkestralar bu yapıta pek iltifat etmemişler.
Oysa şef Rahbari’nin konserden sonra söylediği gibi bu güzel eseri çalmak büyük bir mutluluk.
Dinlemek ise hem mutluluk, hem de ayrıcalık.
Bilmiyorum, bu koşullar altında bunu başaran orkestranın ödüllendirilmesi mi gerekir, yoksa bugün olduğu gibi “çadır tiyatrosu” gibi salon salon dolaştırılması mı?
Bunun takdirini önce siz okurlara, sonra da sorumlu olan Kültür Bakanı ile bakanlık yetkililerine bırakıyorum.
 

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019