Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1762




Güzel Sanatlar Fakülteleri ve benzeri okulların yetenek giriş sınavlarının YÖK tarafından kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?

Kaldırılması doğru bir karar, Katılıyorum.
Kaldırılması yanlış bir karar, Katılmıyorum.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 33 müzisyen gazete okuyor
 
 
Miraç Zeynep Özkartal
 
 
Yayımlanan Sayı : 505

İsviçrelilerin nefesini kesti - 27.02.2008





Fazıl Say’ın “Haremde 1001 Gece” başlıklı keman konçertosunun dünya prömiyeri, 20 Şubat akşamı İsviçre’nin Luzern kentinde yapıldı. Orkestra şefi John Axelrod yönetimindeki Luzern Senfoni Orkestrası’nın yorumladığı konçertonun solistliğini, genç kuşağın en yetenekli keman sanatçıları arasında gösterilen Patricia Kopatchinskaja üstlendi.

Önceki gün tekrarlanan konserde, Mozart’ın “Saraydan Kız Kaçırma” operası üvertürü, Joseph Haydn’ın mehter müziğinden esinlenerek yazdığı “Askeri” adıyla tanınan “100. Senfoni” ve Fazıl Say’ın keman-piyano sonatı gibi alla turca stildeki eserler de seslendirildi.

Gençleri etkiledi


Konser sonrası görüştüğümüz, Luzern Senfoni Orkestrası’nın iletişim direktörü Norbert Norman Ziswiler, her iki konserin de çok başarılı geçtiğini, biletler haftalar öncesinden tükendiği halde konser gecesi kapıda kuyruklar oluştuğunu belirtti. Ziswiler’e göre özellikle genç dinleyiciyi çok etkiledi Fazıl Say.

İsviçre DRS2 radyosunun müzik eleştirmeni Gabriela Kaege ise “Haremde 1001 Gece” için şunları söyledi:

“Fazıl Say, müziğinde pek çok Türk öğeye yer vermişti. Dinleyiciler Doğu ile Batı’nın bu şekilde bir araya gelmesinden çok etkilendi. Say’ın müthiş ustalığının yanı sıra ses açısından da büyük bir araştırma yaptığı görülüyordu.

Yenidünya müziği ile halk müziğinin yanı sıra avangard tınılar da kullanmış eserinde. Dinleyici için çok ilginç ve derin bir deneyim oldu Say’ın müziğini dinlemek. 'Haremde 1001 Gece’nin, duygusu çok derin bir beste olduğunu söyleyebilirim. Fazıl Say yalnızca muhteşem bir piyanist değil, aynı zamanda büyük bir sanatçı.”

Kaege, konser bitiminde yaşanan ilginç bir anı aktardı:

“Müzik sona erdiğinde 15 saniye boyunca salonda çıt çıkmadı, herkes nefesini tutuyordu. Yavaş yavaş çıkabildik o duygudan, ondan sonra müthiş bir alkış koptu.”

Say’ın yıl içinde birçok Avrupa ülkesinde ve Japonya’da seslendireceği konçerto, aralık ayında İstanbul’da yorumlanacak. 20 Şubat’taki konserin kaydı ise 27 Mart’ta İsviçre DRS2 radyosu tarafından yayımlanacak.
  

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2020