Kullanıcı Adı
Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 16
Sayı: 1789




Halen içinde yaşadığımız Pandemi Sürecinde; konser, tiyatro, opera ve bale gibi sanat etkinlikleri devam etmeli midir?

Devam etmelidir.
Devam etmemelidir.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 26 müzisyen gazete okuyor
 
 
Murat Beşer
 
 
Yayımlanan Sayı : 471

Keyifsizce gençlere ayak uyduran trompetçi Randy Brecker,üzerinde ölçülerinin tutmadığı düşkün bir amca görüntüsü çizdi - 08.01.2008





Yetmişli yılların devrimci oyunlarının sahnelendiği cep tiyatrolarını, minik sinematek salonlarını andıran azami 200 kişilik Akbank Sanat’ta bir Randy Brecker konserinin olması ne garip, değil mi? Üstelik bir tren vagonunu andıran kırmızı koltuklu ince uzun, sahne ve ses imkânları kısıtlı mülk odasında izlenen konserin trompetçi Randy Brecker niyetine yenen muz misali Timuçin Şahin konseri oluşu daha da garip.

Konser ustanın değil. O ev sahibi genç bir üçlünün, kapıdan şeker almaya gelmiş tadımlık misafiri. İlerleyen dakikalarda anladık ki, öyleymiş hakikaten. Abartı değil. Repertuvarda tek bir Brecker bestesi yok. Bestelerin tamamı gitarcı Timuçin Şahin’e ait. 10 solo çalışması, sayılamayacak kadar çok albümde eşliği bulunan ulu müzisyene ait tek parça yok! Ayrıca bir standardın bile çalınmaması da eksiklik ve saygı temayüllerine uygun olmayan bir başka durum.

Karşılıklı uyukladılar!

10 günlük bir turnenin son ayağına yerlerde sürünecek kadar yorgun çıktılar. Randy tek kelime etmedi, selam sabah faslı yapmadı; ama sahnede cep telefonunu kapatırken öndeki izleyicilere yaptığı yüz mimikleriyle, diline banarak ıslattığı işaret parmağıyla gözlük camlarını silip ceketinin altından sarkan mintanının eteklerine kurulamasıyla, ters taktığı siyah kasketi ve aldığı kilolarının öne fırlattığı ceket düğmelerini zorlayan göbeğiyle yeterince sempatik bir vücut dili çizdi. 

Ustanın yakın mesafeden görüntüsü bile onu sevmek için yetiyor salondakilere. Çalmadığı anlarda (ki ekseriya böyle) ellerini göğsünde kavuşturarak namaza duruyor gibi dikiliyor ya da duvar dibinde kendisine ayrılan sandalyeye çöküyor. Arada bir uyukluyor, ön koltukta oturan ak saçlı yaşlıca bir amcayla karşılıklı.

Şahin, Jerry Lewis’i aratmadı

O uyurken başkaları ellerine fırsat geçmişçesine çalıyor. Konser boyunca hiç fasıla vermiyor Şahin; Randy’nin sololarında bile sürekli arkayı vızıldayan santrifüjlenmiş seslerle dolduruyor. Beste ve çalışında ciddi bir espri ve duygu eksikliği var. Aritmetik endeksli parmaklarıyla, konsantrasyonu dağıtacak kadar sık pozisyon değiştiriyor; kesik ve kısa ifade parçacıklarıyla kafası karışık ve lezzeti düşük sentetik bir füzyon yaratıyor.

Yüz mimikleri eşlik ediyor kendisine. Dudaklar birbirine sarılıp öne doğru uzuyor, bazen burna kadar çıkıyor, göz ve kaş simetrisi kaybolurken terleyen burun üzerinden kayan gözlükler arada bir sağ elle düzeltiliyor. Tiyatroyu sembolize eden iki maske arasındaki ifadelerle Jerry Lewis’i aratmıyor Şahin.
Amerikalı davulcu Sean Rickman ve İngiliz basçı Joshua Davis mükemmel. Rickman ekibin atom karıncası, enerjisi tükenmeyen dolumlu pil, yakıtı bitmeyen bir jeneratör.

Biraz Avrupalı, biraz Amerikalı...

Hızı ve tekniği iyi, tarzı ise dinamik. Percy Jones stilini anımsatan Davis, soğukkanlı ve önündeki müzisyenlerin sigortası. “New Years Letter” adlı bir bestenin girişinde telleri şasiye vurdurarak elde ettiği seslerin üzerine yaptığı ritmik solo son derece kişilikli. Müzik toplamda biraz Avrupalı biraz Amerikalı. Aidiyetler konusunda oturmamış, arada derede soğuk bir füzyon. Sonuçta Randy’ye göre değil. O da zaten heyecansız ve sevinçsiz. Yerçekimini yitirmiş kadar umutsuz. Kardeşi, saksofoncu Michael Brecker’ın ölümünün ardından, kendine eşlik eden geçim derdi trajedisinin etkisiyle yaşamla bağı incelmiş gibi. Keyifsizce gençlere ayak uyduruyor; üzerinde ölçülerinin tutmadığı esvapla iyi görünmeye çalışan düşkün bir amca gibi.

Zaten kendisi için de son derece az bir boşluk açılmış. Daha doğrusu bir başkası düşünülmemiş bu bestelerde. Bu yan yana gelişte ne yazık ki ulvi bir müzikal maksat yok.
 

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2021