Kullanıcı Adı
Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1770




5 Ağustos 2020 tarihinde yapılacak olan CSO Stajyer sanatçı sınavı şartnamesi hükümleri, CSO gibi standardı yüksek bir orkestraya stajyer sanatçı seçmek için yeterli midir?

Yeterlidir.
Yeterli Değildir.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 39 müzisyen gazete okuyor
 
 
Arzu Haksun Güvenilir
 
 
Yayımlanan Sayı : 402

Kim suçlu? - 26.09.2007





Arap dünyası sahip olduğu sanatsal zenginliğini, bilinçli ya da bilinçsiz asla gözler önüne sermez. O vardır ama Batı keşfeder, hatta kullanır. Tıpkı peçenin ardından bakan ürkek, alımlı gözler gibi. Müzik belki de içlerinde kendini pek afişe etmek istemeyen bir türdür. Müzisyenlerin özgürlüğe düşkünlüğünü kullanarak kendini göstermek ister. Gösterir, yasaklanır ya da ülkeden men edilir söyleyeniyle. Onu yorumlayan tehdit edilir, mahkûm edilir. Kadın sesi olmadığında, sözler aşk içermediğinde, makbuldür...

Kim suçlu? Müzisyen mi? Müzik mi? Onu dinleyen halk mı? Yoksa tüm bu yasağı getiren beyinler mi? Bu sorunun cevabı kimi zaman verilir kimi zaman da örtbas edilir, daha ciddi meselelerin olduğu gerekçesiyle üzerinde bile durulmaz.

Arap dünyasında gezerken dürbünü tek bir yere odaklayalım. Konumuz Irak. Uzun süre gündemden düşmeyen tek konu da Irak. Burada da ki bu dünyanın bir parçası olduğundan durumlar çok farklı değildir. Amerika onun ensesinde, o ise dünyaya güç gösterisinde.

EMI şu günlerde bir CD çıkardı piyasaya. "Baghdad". Bağdat'ın müziğini en iyi bir Bağdatlı anlatabilir düşüncesiyle ele almak istedim ben de. Bu isim 1961 yılından buyana müzik piyasasında olan, Batı'nın da iyi bildiği Ilham Al Madfai. Madfai, Bağdat doğumlu. Eğitimini İngiltere'de yapar. Paul McCartney, Donovan, Georgie Fame ve birçok caz müzisyeni etkisinde kalır. Repertuvarındaki Arap müziğini, basgitar, elektrogitar ve vurmalıların sesiyle dinletir, oryantal havada esen ritimlere çoğu zaman caz, latin de karışır. Irak'ın geleneksel şarkılarının orijinalliğini de bozmadan, Batı enstrümanlarıyla yorumlamaktır kısacası. Aslına bakarsanız bu tarz çok hoş karşılanır bir durum değildir oralarda. O da zaten bu müziği Batıda yapan ilk ve tek Iraklı müzisyen değildir. 1967 yılında müziğini yapmak için İngiltere'den Irak'a geri döner, 1979'daki politik sorunlar Madfai'yi farklı ve başka yerlerde kariyere zorlar. 1991'deki Körfez Savaşı onu ülkesine çeker yeniden, hatta böylelikle topraklarında müzikal kariyerine yeniden başlar. Amerika, Avrupa, Kore derken, dünyayı dolaşmış, konserler verir, Irak şarkılarını dinletir, Irak'ın farklı yüzünü gösterir.

"Baghdad" albümü ise, İngiltere ve Orta Doğu arasında gidip gelinen iki yılın ürünüdür. Sadece Arap soundu ile kulakları doldurmadığı gibi caz, fusion, egzotik seslere de açılır. Irak'daki müziği tanımak isteyenlerin, dünya müziğini merak edip arşiv yapanların evinde bulundurması gereken bir albümdür.








Editör’ün notu:
Ilham Al Madfai hakkında geniş bilgi için: http://www.bbc.co.uk/radio3/worldmusic/a4wm2006/a4wm_ilham.shtml


 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2020