Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1762




Güzel Sanatlar Fakülteleri ve benzeri okulların yetenek giriş sınavlarının YÖK tarafından kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?

Kaldırılması doğru bir karar, Katılıyorum.
Kaldırılması yanlış bir karar, Katılmıyorum.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 45 müzisyen gazete okuyor
 
 
Haberler
 
 

Yiğit Aydın'ın “Saygun Emre Operasından Prelüd” müzik çevrelerinde merakla bekleniyor... BSO'nun programında ayrıca Walton Keman Konçertosu ve Dvorak 8. Senfoni yer alıyor... - 16.04.2009



Günümüze kadar çeşitli eserlerin ilkseslendirmelerini  yaparak evrensel müziğin gelişimine katkıda bulunan Bilkent Senfoni Orkestrası, 26. Uluslararası Ankara Müzik Festivali'nde 17 Nisan 2009 Cuma akşamı şef  Işın Metin yönetiminde vereceği  konserde bu kez Yiğit Aydın'ın “Saygun Emre Operasından Prelüd”ün ilk seslendirmesini gerçekleştiriyor.

Proje ve librettosu Şefik Kahramankaptan tarafından hazırlanan Saygun Emre Operası'nın, birinci perde birinci sahnesinin besteci tarafından orkestral düzenlemesiyle bu konserde seslendirilmek üzere özel olarak hazırlanan prelüdde, “Adnan'ın monologu”nu yansıtan iki bölümde viyolonsel soloyu Hayrettin Hoca seslendiriyor. Bu kısım Itrî'nin Nevâ-kâr'ıyla  ezgisel bağ taşıyor ve Adnan Saygun burada monologunu âdeta Itrî'nin makamsallığında yapıyor. Prelüde konu olan birinci perdenin ilk sahnesinde, Adnan Saygun'un devlet sınavını kazanarak müzik öğrenimi için Paris'e gönderilmesinden sonra, kaldığı odada anı ve düşüncelere dalışı anlatılıyor. Halen doktora çalışmalarını Almanya'da sürdüren, Eczacıbaşı beste Yarışması'nı iki yıl üstüste kazanmış yedi ödül sahibi bestecinin yapıtı müzik çevrelerinde merakla bekleniyor.

“Çağdaş Bir Mitoloji” olarak tasarımlanan Saygun Emre Operası'nın tamamı 2009-2010 konser sezonunda solistler, koro ve Bilkent Senfoni Orkestrası'nca konser versiyonu olarak seslendirilerek kayda alınacak ve ardından Türkiye ve Avrupa'daki operaevlerinin incelemesine sunulacak.

Bilkent Üniversitesi ve Türk Eğitim Vakfı'nın katkılarıyla Bilkent Konser Salonu'nda 17 Nisan Cuma akşamı saat 20.30'daki konserin açılışında, Ukraynalı kemancı  Dima Tkacenko, İngiliz beste ekolünün en tanınmış üç isminden biri olan William Walton'un keman konçertosunu seslendirecek. Konser ikinci yarıda  Antonin Dvorak'ın pastoral renkler taşıyan 8. Senfonisi'yle tamamlanacak.

Yiğit Aydın kimdir?

4 Ekim 1971'de Erzincan'da doğan besteci, şef, müzikolog, sosyolog Yiğit Aydın, Türkiye'nin düzenli tek beste yarışması olan Eczacıbaşı Beste Yarışması'nı iki kez üstüste kazanmış ilk ve tek müzikçimizdir. ODTÜ Makina Mühendisliği lisans ve ODTÜ Sosyoloji master diplomaları bulunan Yiğit Aydın, Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı'nda  Muammer Sun, İlhan Baran, İstemihan Taviloğlu, Rengim Gökmen ve Ertuğrul Bayraktarkatal’la çalıştı. Bestecilikte lisans ve orkestra şefliğinde yüksek lisans derecelerini alarak,  Ankara Devlet Konservatuvarı Müzik Bölümü’nü birinci olarak bitirmesi nedeniyle  “İhsan Doğramacı Üstün Başarı Ödülü”  ile 2000 yılında mezun oldu..  Halen Almanya’da, Frankfurt am Main kentinde yaşayan Yiğit Aydın, Marburg Müzikbilimleri Enstitüsü’ndeki doktora çalışmalarını Sabine Henze-Döhring yönetiminde sürdürüyor ve “Yeni Türk Müziği” konusunda bir tez hazırlıyor..Aralarında “Kültür Bakanlığı Ulusal Beste Yarışması” küçük ölçekli senfonik eser dalında ikincilik ödülünün de  (2003) bulunduğu iç ve dış toplam yedi ödülün sahibi olan Yiğit Aydın'ın Almanya'daki lisansüstü ve doktora çalışmaları, Eczacıbaşı Vakfı ile Türk Eğitim Vakfı tarafından desteklendi. Bestecinin kompozisyonları, İstanbul ve Ankara’daki uluslararası festivallerde, Türkiye’nin önde gelen şefleri ve CSO, BSO ve İZDSO gibi orkestralarca seslendirildi, bir kısmı CD kayıtlarında yer aldı. Yapıtlarında, temel olarak batılı ve doğulu müziksel alanlar arasındaki kültürel farkı ele alırken, bunları karşıtlıkçı bir bakışla değerlendiren yaygın dünya görüşü ile buna karşılık gelen klişeleri de sorunsallaştırmayı hedefler. Özel olarak odaklandığı konu “Yeni Türk Müziği üzerindeki Orta Avrupa etkisi”dir.
Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2020