Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1750




Güzel Sanatlar Fakülteleri ve benzeri okulların yetenek giriş sınavlarının YÖK tarafından kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?

Kaldırılması doğru bir karar, Katılıyorum.
Kaldırılması yanlış bir karar, Katılmıyorum.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 46 müzisyen gazete okuyor
 
 
Haberler
 
 

La Boheme, tam anlamıyla bir TÜSAK provası ve delillendirmesidir! - 19.01.2015



İyi prodüksiyonlara ev sahipliği yapan ve ateş pahası bilet fiyatlarına rağmen her temsilinde salonu dolduran Zorlu Center, Royal Opera House prodüksiyonu, La Boheme'i getirdi ama koroya para ödememek için kapı kapı dolaşıp bedava söyleyecek koro ardılar.

 

Profesyonel korolardan "bedava olmaz" cevabı aldıktan sonra amatör ve yarı amatör koroların kapısını çalan Zorlu Center, sonunda bugüne kadar bizi çeşitli alanlarda gururlandıran fakat operacı olmayan Boğaziçi Caz Korosu'ndan "evet" cevabı aldı.

 

95 TL ile 350 TL arasında satılan biletler karşılığında dün gece sahnede sergilenen temsil özetle, "bedavaya getirilmeye çalışılan" bir işten başka bir şey değildir.

 

Zorlu Center'ın ne kadar "küçük hesap" peşinde olduğunu anlamak zor değil ama Boğaziçi Caz Korosu'nun etik anlayışı da ayrı bir konu...

Anla
şılamaz türden hem de...

 

Yurtiçinde ve yurtdışında Türkiye'yi temsil etmiş, yarışmalarda dereceler kazanmış, gerek ana akım medyada gerek sosyal medyada adını duyurmuş bir koronun şefine ahlaki olarak, çok daha omurgalı bir duruş sergilemek ve  mesela, "Tabii ki biz de çok isteriz, fakat bu konunun uzmanı değiliz. altından kalkabileceğimizi düşünsek bile, opera sanatçılarından oluşmuş bir koronun bu işi üstlenmesi daha doğru olur" demek yakışmaz mıydı?

 

Boğaziçi Caz Korosu'ndan önce teklif götürülen başka amatör veya yarı amatör koroları duruşlarından ve aldıkları kararlardan dolayı kutluyoruz.

 

Boğaziçi Caz Korosu'na şunu da hatırlatmak istiyoruz: Geçmişte yaptıklarınızla gurur duymamız, opera sanatçılarının emeğini hiç etmenizi desteklememiz anlamına gelmiyor.

Zorlu Center'de sahneye konulan Royal Opera House prodüksiyonu, La Boheme bir TÜSAK denemesidir.

Zorlu Center'de sahneye konulan Royal Opera House prodüksiyonu, La Boheme,  büyük prodüksiyonların da devlet deste
ği olmadan yapılabileceğinin denemesidir. Bu denemenin başarılı olduğunun; siyasi iktidarın devlet bütçesine yük olarak gördüğü, öyle yılda A kadrosu maaşı ve dört ikramiye, iki teşvik ile turne ve sair harcırahlarla, devlet güvencesi olmadan da bu işin yapabileceğinin "delillendirilmesidir".
 

Zorlu Center'in resmi internet sitesinde konuyla ilgili olarak The Times'ın man
şeti hemen yer almış: "Çok iyi bir provanın ardından sahnelenen La Boheme, asla başarısız olmadı, olamaz!"

Bu manşet, yaptıklarının başarısızlığı sanki peşinen vurgulanacağını bilenlerin suçluluk duygusuyla  kendini aklama manşeti gibi duruyor.
 
Yaptıkları iyi i
şlerden dolayı hep takdir ettiğimiz Boğaziçi Caz Korusu, Zorlu Center'de sahneye konulan Royal Opera House prodüksiyonu, La Boheme'de, bal gibi kullanılmışlardır..

Evet kullanılmı
şlardır ve bir çok işsiz sanatçının geleceğine mani olarak sahnede görev almışlardır. Ancak, onların sesi alışa geldiğimiz opera sesinden uzak seslerdir. O nedenle kimi dinleyicilerin onların seslerini yadırgamaları gayet doğaldır.

Bu da gösteriyor ki her
şeyde olduğu gibi, TÜSAK'la birlikte sahnelerimizde yeni, belki de hiç olmayan ve ilk kez denenen bir opera sahneleme ve söyleme anlayışı yerleştirilmeye çalışılmaktadır.

TÜSAK resmen yasala
şmamış olsa da artık fiilen son aşamasına kadar uygulanmaktadır. Günde elli lira gibi komik bir ücrete çalışan orkestra sanatçıları, oyuncular ve şancılar, on bin Euro telif ücretleriyle fiyatı belirlenen eserlerde görev almaktadırlar.

Bu klasik sanatların e
ğitimini alan sanatçı adaylarına, sanatçılara haksızlıktır.

Mavi Nota


Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019