Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1750




Güzel Sanatlar Fakülteleri ve benzeri okulların yetenek giriş sınavlarının YÖK tarafından kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?

Kaldırılması doğru bir karar, Katılıyorum.
Kaldırılması yanlış bir karar, Katılmıyorum.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 35 müzisyen gazete okuyor
 
 
Haberler
 
 

Gümüşlük’te festival “Koyunbaba”yla son buldu - 17.08.2013



Let’s Bodrum! 10. Uluslararası Gümüşlük Klasik Müzik Festivali, İtalyan gitarist Carlo Domeniconi ve Güney Afrikalı gitarist Derek Gripper’ın, Kempinski Barbaros Bay sponsorluğunda gerçekleştirdikleri konserle son buldu.

 

Bodrum Klasik Müzik Derneği tarafından organize edilen festival, bu yıl da Piyanist Eren Levendoğlu’nun sanat yönetmenliğinde ve Devlet Sanatçısı Piyanist Gülsin Onay’ın sanat danışmanlığında gerçekleştirildi. 15 binin üzerinde klasik müzikseverin canlı olarak izlediği festivalde konserlerin yanı sıra 2. Ahmed Adnan Saygun Uluslararası Piyano Yarışması ve 3 ayrı dalda yapılan masterclasslar bir ay boyunca sanatseverler tarafından ilgiyle izlendi.

 

Onuncu yılında daha fazla izleyiciyle buluşmak ve daha yüksek standartlarda performanslara hizmet verebilmek için Gümüşlük’ün tarihi mekânlarından 2500 yıllık Koyunbaba Antik Taş Ocağına taşınan festival, olağanüstü konserlere ev sahipliği yaptı. Festivalin son gününde gerçekleşen Carlo Domeniconi - Derek Gripper konseri ise görülmeye değerdi. Türkiye’de 1977–80 yılları arasında eğitimci olarak görev yapan Carlo Domeniconi, 1980’li yılların ortasında Gümüşlük’e yerleşmiş ve bir dönem burada yaşamıştı. Eski dostlarıyla da bir araya gelen İtalyan gitarist, Derek Gripper’ın ardından sahne aldığı konserde, 1985’te bestelediği “Koyunbaba” adlı eseri de seslendirdi.

 

Konser Gripper’la başladı, Domeniconi ile devam etti 

Dünya müziğinden birçok tınıyı kendi müzikal yapısında barındıran Gripper, Güney Afrika müziğinin manzarasını yeniden biçimleyen, birçok çığır açan albüme imza atmış bir sanatçı. Özellikle olağanüstü karmaşık geleneksel Mali kora bestelerini altı telli gitara eksiksiz adapte etmesiyle dikkat çeken Gripper’ın, Egberto Gismonti’nin müziğinin kaydı olan The Sound of Water adlı albümle 2012’de Güney Afrika Müzik Ödülüne yılın en iyi klasik ve enstrümantal albümü için aday gösterilmişti.

 

2500 yıllık tarihi mekânda, festivalin son konser etkinliğinde iki gitarist arka arkaya sahne aldı. İlk olarak sahneye gelen Güney Afrikalı gitarist Derek Gripper, seyircinin karşısına oldukça renkli ve sıra dışı bir repertuvarla çıktı. Derek Gripper ilk olarak Amadu Bansang Jobarteh’ın “Alfa Yaya” adlı eserini seslendirdi. Sanatçı daha sonra sırayla şu eserlere yer verdi; “Chamber Music /Joni”, Ballake Sissko and Derek Gripper; “Jarabi”, Toumani Diabate; “Tubaka”, Toumani Diabate; “Selva Amazonica /Danca Das Cabecas”, Egberto Gismonti; “Sete Aneis”, Egberto Gismonti; “‘56”, Ali Farka Toure.

 

Koyunbaba, Çin’de çok seviliyor

Programın ikinci yarısında sahneye gelen Carlo Domeniconi ise şu eserleri seslendirdi; “Trilogie”, “Gita” ve “Koyunbaba”. Domeniconi’nin konserde son olarak seslendirdi “Koyunbaba” eseri izleyiciler tarafından büyük beğeniyle karşılandı. Sanatçı performansının ardından ayakta alkışlandı. Carlo Domeniconi “Koyunbaba” eserini dünyanın dört bir yanında seslendirmiş ve her zaman büyük övgü ve coşkulu eleştiriler almıştı. Norveç’ten Arjantin’e, Japonya’dan Çin’e çok farklı kültürden dinleyiciyi etkileyen eser, Çin’de klasik gitarcıların son yıllarda en fazla çaldığı eser olarak dikkat çekiyor. Festivalin kapanış konserinin etkinlik sponsorluğunu ise Kempinski Barbaros Bay üstlendi.

 

“Gitar kaderim, Anadolu esin kaynağım”

Festival dostlarından Ali Can Polat’ın, Carlo Domeniconi ile yaptığı röportajda, sanatçı, batılı olmasına karşın Türkiye’de kendisini hiç yabancı gibi hissetmediğini, bu coğrafyanın herkesi kendisine çeken ve birleştiren bir yapısı olduğunu söylüyor. İtalyan müzisyen, “Gitar kaderim, Anadolu esin kaynağım” diyor. Gitar için 300’ün üzerinde solo eser, 20’nin üzerinde konçerto yazan Carlo Domeniconi “Anadolu, hem Doğu’ya hem de Batı’ya açık bir coğrafya. Türk Halk Müziği ve Klasik Türk Müziği müthiş bir ses hazinesi; gitarcı için bağlama ve ut büyüleyici tınılar içeriyor. Anadolu’da müthiş bir zenginlik var. Bu zenginlikten çok yararlandım ve örneğin İstanbul’da “Orta Şekerli Gitar Konçertosu”nu böyle yazmıştım” diyor.

 

Festival Sponsorları

Festival Ana Sponsoru, Let's Bodrum (Let's Bodrum'un Ana sponsoru: İş Bankası; Let’s Bodrum sponsorları: Türkcell, HaberTürk, EtsTur, Mudo, Mobilera); Festival Co-sponsorları, Kempinski Barbaros Bay, Bosch; Festival Kurumsal Sponsorları, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Bodrum Belediyesi, Gümüşlük Belediyesi, BODTO, TURSAB; Festival Basın Sponsorları, Sabah Gazetesi, Bodrum Ajans; Diğer Sponsorlar, Gümüşkaya Sitesi, THY, Victoria's, Otel Gümüşlük, Dobrum Bilgisayar, Limon Restoran, Günbatımı Restoran, Ekin Ofset, Studio Nord, Koçteş Elektrik, Erenler Sofrası.

 

İletişim

0 537 656 71 27

0 535 519 58 50

0 532 163 17 65

www.gumuslukfestival.org

gumuslukfestival@gmail.com

www.twitter.com/gumuslukfest

www.facebook.com/gumuslukfestival

 

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019