ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 31 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Zafer Yümlü ropörtaji...Sayı: 1559 - 31.10.2013


Selamlar...

 

- Sayın Yümlü bize kendinizi tanıtır mısınız?

- İzmirliyim. Müzik çalışmalarıma A. Faruk Kakınç ile başladım. 1990 yılında “Dokuz Eylül Üniversitesi Devlet Konservatuvarı”na girdim. 1994-1998 arası Ertuğrul Karamenderes ile “Rus Ekolü” üzerine çalıştm. Fransa’da Prof. Charles Lecomte ile, “Cenevre Konservatuvarı”nda Prof. Gregory Cass ile çalışmalarda bulundum. 1995-2001 arasında İzmir, Çukurova ve Bursa Senfoni Orkestraları’nda konuk sanatçı olarak yer aldım. 2002’de İzmir’de bir ilki gerçekleştirerek “Çoksesli Dünya Şarkıları Topluluğu”nu kurdum. 2004 yılında ulusal ve uluslararası çoksesli müzik alanında konserler vererek toplumu bilinçlendirmek amacında çaba harcayan “Ensemble Feverish Music Topluluğu"nu kurdum. “Dornbirn Horntage 2006” etkinliğine (Avusturya), 2009 Temmuz ayında da Art BALTICA Summer Academy'e (Litvanya) konuk sanatçı olarak davet edildim. Halen genel koordinatörü olduğum “Ensemble Feverish Music Uluslararası Kültür Ajansı”nda konser çalışmalarını sürdürmekte, çok sesli müziğin çeşitli branşlarında öğrenciler yetiştirmekte, dünya çapında sanatçıların katıldığı master kurslar düzenlemekteyim.

 

- Meslek olarak müziği seçmenizde en büyük etken nedir?

- Çok sosyal bir ilk ve orta okul yaşatım oldu. Folklör, okul korosu, tiyatro çalışmaları ile geçti bu yıllar. Özellikle ortaokuldaki müzik öğretmenimin konservatuvara gitmem konusunda bana ve aileme çok tavsiyesi olmuştu.

 

- Ensemble Feverish Music, sanatsal ve müzikal anlamda ne gibi çalışmalar yapmaktadır?

- Ensemble Feverish Music Uluslararası Kültür Ajansı alanında bir ilktir. Yurt içi ve dışında konserler, seminerler, eğitim çalışmaları ve AB projeleri gerçekleştirmektedir. Bünyesinde Dünya çapında pek çok orkestra, topluluk ve solist sanatçı bulundurmaktadır. Ülke kültürümüzün ve müziğimizin tanıtımı ile kültürler arası çalışmalar yapmaktayız. Yetiştirdiğimiz öğrencilerin başarıları da bize ayrıca mutluluk vermektedir.

 

- Çocukları çok sevdiğinizi ve onlara müzik eğitimi verdiğinizi biliyoruz. Müzik eğitiminin erken çocukluk dönemindeki önemi konusunda bize neler söylersiniz?

-Çocuklar bizim geleceğimiz. Onların kültürlü, özgüven sahibi ve kendini ifade edebilen kaliteli bireyler olması bizim dileğimizdir. Sanatsal çalışmalar bu anlamda çok önemli. Anne karnından itibaren çocukları çoksesli müzik ile eğitmek onların gelecekte kaliteli bireyler olmasında büyük bir etken. Doğru eğitim ve yönlendirme ile ilkokul öncesinden çocuğunuzun sanatsal ve kültürel temelini atabiliyorsunuz. Ben de yıllardır öğrencilerimde bunu büyük mutlulukla gözlüyorum. Otistik ve bedensel engelli öğrencilerimizin başarıları da bize ayrıca mutluluk veriyor.

 

- Ensemble Feverish olarak yurtdışında kültürümüzün ve müziğimizin tanıtımına yönelik projeler hazırlıyorsunuz ve projelerde ortak olarak yer alıp çalışmalar yapıyorsunuz. Bu konuda neler söylemek istersiniz?

- Kültür, Dünya toplumları için çok önemli bir olgu. Ülkemiz bu konuda çok zengin. Ensemble Feverish Music Uluslararası Kültür Ajansı olarak yıllardır kültürel projeler gerçekleştirmekteyiz. Bu projelerde kültürümüzün ve müziğimizin tanıtımını yapıyor, kültürlerarası farkındalığı geliştiriyoruz. Pek çok ülke ile sağlam iş birliklerimiz var. 2009 Yılında Avrupa Kültür Başkenti Vilnius’ta gerçekleştirdiğimiz projede aile birlikleri alkol yüzünden zarar görmüş yetenekli ve imkanları kısıtlı Litvanya’lı çocuklara yönelik bir kültürel farkındalık programı gerçekleştirmiştik. Proje dahilinde çeşitli branşlarda master classlar gerçekleştirdik. Bu projedeki konserlerimizde Türk ve Litvanya’lı bestecilerin eserlerine yer verdik. Halen gerçekleştirmekte olduğumuz yeni kültür ve eğitim projelerimiz var.

 

- Okullardaki müzik eğitiminin kalitesi konusunda neler düşünüyorsunuz?

- Ne yazık ki bu konuda okullarımızın durumu içler acısı. Eğitim sistemimizdeki hatalar nedeni ile olan çocuklarımıza oluyor. Müzik ve resim dersleri gereksiz ders gibi görünüyor. Oysa bunlar çok önemlidir. Öncelikle okullarımızda müzik ve resim dersleri için özel sınıflar kurulmalıdır. Bu sınıflarda piyano, gitar gibi enstrümanlar bulundurulmalıdır. Çağdaş bir eğitim anlayışı izlemeliyiz. Çocuklarımızı blok flüt adlı akordsuz düdüklerden kurtarmamız gerekli. Müzik öğretmenlerine konservatuvar düzeyinde eğitim verilmeli. Hepsi branşlarında uzman olmalı. Okullarda müzik dersleri haftada iki saat olmalı. Bu derslerin temelleri okul öncesinde atılmalı.

 

- Klasik müziği, yalnızca belli bir dinleyici topluluğunun müziği değil halkın çoğunluğunun da severek dinlemesi için sizce neler yapılmalı?

- Toplumumuzda çok sesli müziğe karşı bir ön yargı var. Bu olumsuz ön yargının sebebi toplumun bu konuda bilinçlendirilmemesidir. Ülkemizde çok sesli müzik belli bir kısma mal edildi. Bu çok yanlış. Mozart, Beethoven, Brahms gibi bestecilerin eserlerinin kökeni ülkelerinin halk ezgilerine dayanır. Bizim halk ezgilerimiz de çok seslendirilmeliydi. Maalesef, “Türk Beşleri” olarak adlandırdığımız ilk dönem bestecilerimiz bu konuda pasif kaldılar. Fransız ekolünde eserler verdiler. Bu da topluma yabancı geldi. Ayrıca ne yazık ki orkestralarımız Türk bestecilerin eserlerini yeteri kadar sık seslendirmiyor. Kendi kendimize yabancıyız yani. Orkestralarımızın ve operaların daha çok halka inmesi gerekli. Eğitim konserleri, halk konserleri yapılmalı. Daha çok Türk eseri seslendirilmeli. Televizyon ve radyoda bu konuda programlar yapılmalı. İlköğretimden itibaren çocuklara çokseslilik aşılanmalı. Kendi halk ezgilerimizden yola çıkarak çok sesliliğe yönlendirilmeli insanlar. Çoksesli müzik mutlaka halka sevdirilmelidir. Öğretilmelidir. 1936 Yılında Bela Bartok ve A.Adnan Saygun’un hazırladığı raporlar doğrultusunda çok sesli müzik halka sevdirilmeliydi. Ama yapılmadı. Büyük şehirlere ve protokole mal edildi çoksesli müzik. Çok seslilik halkı bilinçlendirir, ufkunu açar. Okullarımızda mutlaka öğretilmelidir. Köylere, sokaklara götürülmelidir. Çok sesli korolar kurulmalı, oda müziği konserleri ile halka gidilmelidir. Halk ezgilerimiz çok seslendirilmelidir.

 

- Çok sesli müziği seven, sanatı bilinçli bir şekilde izleyen ve dinleyen bir gençlik için ne gibi çalışmalar yapmak gerektiğine inanıyor sunuz?

- Günümüzde gençlik bir tüketim toplumu halinde ve popülizm kurbanı. Beyinler uyuşturuluyor. TV’deki çoğu pop müzik parçasının anlamı yok. Gençliği uyandırmak için doğru bir eğitim sistemi uygulamalı onlara. Güzel Türkçeyi ve iyi müziği öğretmeli. Nedir iyi müzik? İnsanların duygu ve düşüncelerini ifade edebilen, insanları bilgilendiren, felsefi ve duygusal mesajlar verebilen müziktir. Elbetteki bir toplumda eğlence müziği olmalı. Ancak dinlenilen müzik insanlara değer de katmalı. Çoksesli müziğin yaygınlaştırılması amacında açıklamalı oda müziği konserleri verilmeli. Biz ajans olarak bu konuda özelikle çaba harcıyoruz. Gerekirse dinleyicinin ayağına gitmeli. Toplumun her kesimine sanat götürülmeli. Bir toplumun temeli kültür ve dildir. Bu öğeler kaybedildiğinde toplum parçalanır ve çöker.

 

- Kültür ve sanat bilincinin oluşması, müzik eğitiminin yaygınlaştırılması için neler yapmak gerekmektedir?

- Şu an ki eğitim sistemimizde müzik dersi gereksizmiş gibi. Haftada bir saat müzik dersi çok az. En az iki saat olmalı. Çocuklar müzik, resim gibi derslere özendirilmeli. Ders müfredatı ve kitabı çağdaş standartlarda olmalı. Müzik öğretmenleri konservatuvar mezunu olmalı. Eğitim fakültelerinde dört yıl aldıkları enstrüman eğitimi çok yetersiz. Bu düzeltilmeli. Öğretmenler memur zihniyetinden uzaklaşmalı. Okullarda yapılacak etkinliklerle çocuklar sosyalleştirilmeli. Okullarda müzik odaları ve dinleme salonları ve sanat kütüphaneleri oluşturulmalı. Ülkenin her köşesine bu eğitim götürülmeli. Çoksesli okul koroları ve müzik toplulukları kurulmalı.

 

- Mesleğinizle ilgili kitap, makale vb. yayınlarınız var mıdır?

-“Dört Korno için Anadolu Ezgileri” adlı bir kitabım var. Bu kitap ülke kültürümüzün tanıtımı alanında bir ilk. Almanya’da yayımlanıyor. Bu kitaptaki eserler şu anda dünyanın pek çok konservatuvarı ve sanatçılar tarafından seslendirilmektedir. Ayrıca pek çok basın organında ülkemizin sanat ve kültür alanında sorunları ve çözümleri hakkında makale ve ropörtajlarım yayınlanmaktadır.

 

-Konservatuarlar ve güzel sanat liseleri için öğrencilere yönelik hazırlık kurslarınız var mıdır?

- Evet. Ajansımız bünyesinde çoksesli müziğin çeşitli branşlarında bireysel müzik eğitimi verilmektedir. Bu anlamda bir konservatuvar gibi öğrencileri eleme ile seçiyor, bireysel eğitim ile enstrüman ve kulak eğitimi dersleri veriyoruz. İçindeki cevheri keşfetmek isteyen her yaştan insana yardımcı oluyoruz.

 

- Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederiz Zafer Bey.

- Ben teşekkür ederim.

 

Saygılar.

 

izmirsanat.info


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.