ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1924
Şu an 17 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Vladislav Delay’in İstanbul perileri...Sayı: 1353 - 04.01.2012


Avrupa’nın en çok ilham aldığı müzisyenler arasında yer alan Finli müzisyen Vladislav Delay İstanbul’daydı. Etkilendiği kaynaklar arasında İstanbul’un da yer aldığını söyleyen ve Luomo, Sistol, Ulusitalo ve Conoco isimleri altında farklı müzikal çalışmaları ile de bilinen sanatçının asıl adı Sasu Ripatti. Kendisi, Kuzey Avrupa’nın genç, yetenekli ve en çok ilham veren müzisyenlerinden biri. Ripatti nam-ı diğer, Vladislav Delay, Borusan Müzik Evi’nde gösterdiği performansta Aki Karusmaki’nin ‘I Hired A Contract Killer’ isimli filmine canlı bir alternatif müzik çalışması yaptı. Filmin seslerini tamamen kısıp, filme kendi müziğini giydirmek yerine, filmde zaten var olan seslerle uyum içindeki yorumuyla esere eşlik etti. Doğaçlama olarak gerçekleşen performansta sanatçı, filmin ortam seslerini ve konuşma seslerini alıp, onları farklı biçimlere sokarak, kendi müziği içinde harmanladı ve dinleyicilere sundu. Sonuç, açılıştan kapanış jeneriğine kadar an be an, buram buram Vladislay Delay kokan tamamen özgün bir çalışma olarak dinleyicilerin karşısına çıktı.

Müzisyen, çevresinde olup bitenlerle çok ilgili ve ilhamını besleyen ba
şlıca kaynak, hayatın ta kendisi. Eğer müzisyen olmasaymış, siyaset bilimci olmak istermiş. Aslında illa da uzmanlık alanına ya da mesleğe gerek yok, müzik ile insan arasındaki bağlantıyı  anlatmak için. Çok daha basit ve genel geçer olan başka bir şey daha var: Yemek yapmak! Müzik yapmayı yemek pişirmeye benzeten Delay ile İstanbul’a geldiğinin ertesi günü, performansına birkaç saat kala kulisinde söyleşi yaptık.

»Vladislav Delay için müzik, kendisini anlatmanın en öncelikli yolu. Bu yüzden denemelere açık olmak önem ta
şıyor. Kişi nasıl kendi yolculuğu içinde, farklı yerlere varabiliyorsa, müziğinin de ona eşlik etmesine izin verebilmeli. Bunun için tek bir türün içine saplanıp kalmamak önem taşıyor diyebilir miyiz?

Müzi
ğimin elektronik müzik olarak adlandırılmasını çok da sevmiyorum aslında.  Türlerin çok büyük hayranı değilim. Açık olmaya çalışıyorum. İlhamın gelmesini ve sonradan da istediğim yöne doğru bu ilhamı yönlendirebilmek istiyorum.  Benim için farklı şeyler denemek, hep aynı yerde çalışmaktan çok daha önemli. Belki fazla bencilce ama ne yapmak istediğimi biliyorum, hissediyorum ve sadece onu yapıyorum. Başka insanların ne düşüneceği ya da şöhret sahibi olmak, beni pek de ilgilendirmiyor.

»Peki ya do
ğup büyüdüğünüz yere ilişkin kökler... Kendinizi Kuzey Avrupalı bir müzisyen olarak tanımlar mısınız?
Bu soruyla çok sık kar
şılaşıyorum. Yaşadığım yer Finlandiya. Hayatımın büyük bölümünü de burada geçiriyorum. Ancak ben yaşadığım yerin, müziğim üzerinde çok da büyük bir etkisi olduğunu düşünmüyorum. Eğer herhangi bir başka yerde de yaşıyor olsaydım, yapacağım müzik, şu ankinden farklı olmazdı. Müziğimin Avrupa müziği olduğunu düşünmüyorum. Bu, Vladislay Delay müziği. Bence ilhamımın Finalndiya’dan daha çok, örneğin çağdaş İstanbul’dan geliyor.

»Seyahatlerinizden çokça etkilendi
ğinizi söylüyorsunuz. Bu yolculuklar sizi nasıl etkiliyor?
Annemin i
şi nedeniyle çok küçük yaşlarımdan itibaren seyahat etmeye başladım. Müzikal anlamdan çok bu geziler benim kişisel hayatımda değişimlere yol açtı. Çok erken zamanlarımda yaptığım Jamaika gezisi, beni epey heyecanlandırmıştı. Bambaşka hayatlarla karşılaşmama neden olmuştu. Faklı insanlarla tanışmak, bambaşka pencerelerin önümde açılmasını sağlıyor.

 »
İstanbul’a beşinci gelişiniz. Kentle ilgili neler düşünüyorsunuz?
Gerçekten de çok fazla de
ğişen bir şehir. Her ne kadar değişen dinamiklerin paralelinde kapitalizmin varlığı şiddetli olarak hissediliyor olsa da, İstanbul’a ilişkin çok iyi duygular içindeyim. Güçlü bir şehir olduğunu düşünüyorum. Hareket hızı Avrupa’dan çok daha fazla yüksek. Bu, etkileyici bir şey.

 »Kimi zamanlar deli bir hal alabiliyor…
Eminim. Zaten delilik hayatın en güzel yanı..

»Henüz yeni bir albümle dinleyiciyle bulu
şan Vladislav Delay Quatet isimli çalışmanız var. Bu çalışma ile Caz’a olan bağlılığınızın izlerini sürebilir miyiz?
Quartet’teki müzisyenlerin hepsi, caz müzisyenleri. Caz enstrümanları çalınıyor. Ama ondan farklı bir
şey. Ötesinde bir yerde konumlanıyor aslında. Ben Caz’a artık inanmıyorum. Köklerim hâlâ orada ama varmak istediğim yer orası değil şu an. Doğaçlama müzik yapmayı, başka insanlarla birlikte çalışmayı seviyorum, temelde beni Caz’a bağlayan da bu zaten.

»Son olarak, kahramanınız kim diye sorsam?
Miles Davis. Ki
şi olarak kendisini çok da sevmem aslında. Fazlasıyla bencil bir insandı. Ama ne isterse onu yapıyordu. Ünlü olması bile umurunda değildi. Bob Dylan ve Frank Zappa da aynı şekilde. Bu insanlar çok güçlü kimselerdi. Onların kişisel geçmişlerine de saygı duyuyorum çünkü sadece ne yapmak istiyorlarsa onu yaptılar. 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.