ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1924
Şu an 23 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Orkestraları Bekleyen Tehlike!Sayı: 852 - 25.09.2009


“Kültür Bakanlığı”na bağlı olan “Devlet Senfoni Orkestraları”na yeni orkestra sanatçısı alımı en son ne zaman yapıldı? Bu kurumlara orkestra elemanı yetiştiren “Konservatuvarlar”dan mezun olan enstrümantist gençler neler yapıyor? Yetiştirilme amaçlarına uygun kurumlara girebildiler mi? Ne kadarı dışarıda kaldı? Dışarıda kalanlar neler yapıyor? Yetiştirilme amaçlarına uygun yerlerde mi çalışmaktalar? Tüm bu sorular ve sorunlara çözüm bekleyen gerçeklere duyarlı insanlar neredeler? Galiba herkes kendi işinde–gücünde!

Cumhuriyetimizin kurulmasının hemen ardından kurumlar teker teker oluşturulurken, bunlar arasında “Konservatuvar”ın öncelikli bir yer almasının ne kadar anlamlı olduğunun altının çizilmesi
gerekmektedir. “Çağdaş Medeniyetler Seviyesi”ne ulaşma ülküsüne giden yolda, ülkemize çağdaş sanat eğitimi almış gençlerin yetiştirilmesi amacıyla kurulmuş olan “Konservatuvar”la “Cumhuriyet ve Evrensellik” gibi kavramlar eşdeğerdir. Evrensel ve çağdaş sanat eğitimi alıp, ülkenin kendi kültürel dokusunu alınan bu eğitimde kazanılan bakış açısıyla birleştirerek ortaya hem kendimize özgü olan, hem de evrensel değerler taşıyan özgün eserler çıkartmaktır bu eğitimin amacı. Atatürk'ün duymak istediği müzik, kendi dokumuzun evrensel boyuta taşındığı müzik idi. Ulusal Müziğimiz, hem kendi renklerimizi taşımalı hem de evrensel boyutta olmalı idi. Bu amaçla “Türk Beşleri” “Cumhuriyet”imizin beş bestecisi pek çok eser verdiler. Öğrenciler yetiştirdiler. Onlar da yeni eserler verdi ve öğrenciler yetiştirmeye devam etti ve bugün “Ulusal Çoksesli Türk Müziği” olarak tanımlayabileceğimiz bir dağar ortaya çıktı. Bu dağar gerek yutiçinde gerekse yurtdışında seslendirildi ve seslendirilmeye devam ediyor. Ancak, bugün bile Ahmet Adnan Saygun, Cemal Reşit Rey, Ulvi  Cemal  Erkin,  Necil Kazım Akses,  Hasan Ferit  Alnar’ın seslendirilmemiş pek çok yapıtı bulunmaktadır.

Orkestralarımıza yeni elemanlar kazandırmak için sınavların açılmayışının altında gizli bir niyet mi yatmaktadır, yoksa bunun başka nedenleri mi vardır? Orkestralara yeni elemanlar almayarak, orkestralarımız zamanla eritilmek mi istenmektedir? Ulusal ve çağdaş değerlerimize, kurumlarımıza karşı yürütülen gizli bir operasyonun bir parçası ile karşı karşıya mıyız?

Tehlikenin farkında mıyız?


Birgün

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.