ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 30 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Kürşad Terci - Kağan Korad klasik gitar ikilisine, Yunanistan’dan onur ödülü ...Sayı: 601 - 28.07.2008


Naxos Festivali’ne jüri üyeliği yapmak ve konser vermek için giden ikili hoş bir sürprizle karşılaştı. İkiliye onur ödülü verildi.

Klasik gitar, Türkiye’de dinleyicisi giderek artan bir enstrüman. Ülkemizde son derece üretken ve başarılı klasik gitar solistleri var.

Bu alanın en tanınmış gruplarından Kürşad Terci ve Kağan Korad ikilisinin “Akdeniz Renkleri” adlı yeni albümleri, geçtiğimiz günlerde AK Müzik etiketiyle yayınlandı.

11-17 Temmuz 2008’de Yunanistan’da düzenlenen Naxos Gitar Festivali’nde onur ödülü alan müzisyenler, sorularımızı yanıtladı.

Terci - Korad ikilisini bize biraz anlatabilir misiniz; işbirliğiniz nasıl başladı, nasıl gelişti?

Terci: Bilkent Üniversitesi’nde öğrenciyken, 1987’de Bilkent Gitar Üçlüsü’nü kurduk. 10 yıldan fazla, dünyada pek çok festivale katılıp konser verdik. 2000 yılında Soner Egesel’in İstanbul’a yerleşmesiyle, çalışmalarımıza ikili olarak devam ettik.

20’yi aşkın ülkede konserler verdik. Ne yazık ki, Türkiye’de olduğundan daha fazla tanınıyoruz yurtdışında! Ancak Kars’tan Edirne’ye, Anadolu’nun her tarafında da çaldık. Fazla popüler olmayan, ama 20 senedir değişmeyen bir müzikal çizgide ısrarla ilerliyoruz.

Bu kadar uzun bir işbirliği sadece Türkiye değil dünya için de kaydadeğer bir süre. Şu anda ikimiz de Bilkent Üniversitesi’nde öğretim görevlisiyiz.

Akdeniz ve Anadolu müziklerine yoğunlaşmanızın nedeni ne?

Korad: Öncelikle müzisyen olarak bir kimliğe sahip olmak istiyoruz. Bu kimliğin de en mantıklı kaynağı, doğduğumuz topraklar. Kendi ülkemizin tınılarından hareket ederek orijinal bir repertuvar çalmayı tercih ediyoruz.

Avrupa’da sayısız gitar ikilisi var; biz de onlar gibi elbette Bach, De Falla ya da Piazzola seslendiriyoruz. Ama, yurtdışında bu kadar tanınmamızın, Naxos Festivali’nde, “gitara yeni bir soluk getiren akımın öncüleri” olarak tanımlanmamızın en önemli nedenlerinden biri, kökünü Anadolu’dan alan bir müzik yapmamız. Çünkü, bir solisti diğerlerinden ayıran, çalışma tarzının yanı sıra, neyi sunduğudur elbette.

“Akdeniz Renkleri” albümünüzde bu açıkça görülüyor. Akdeniz müziklerinin ortak paydası ne?

Terci: Akdeniz müziği deyince benim aklıma hemen insanı kavrayan bir sıcaklık geliyor. Kuzey ülkelerinde sanki seyirciyle enstrüman arasında bir mesafe varken, Akdeniz müziği seyirciye daha fazla değiyor. Aynen Akdeniz insanlarının birbirlerine dokunarak anlaşması gibi...

Hangi klasik bestecilerimizin eserleri gitara uyarlanınca daha iyi bir sonuç alınıyor?

Korad: Aslında seçim yaparken besteciden ziyade, eserin niteliğini araştırıyoruz. Örneğin, Adnan Saygun seslendirdiğimiz bestecilerimizden biri. bunun yanı sıra Muammer Sun’un “Yurt Renkleri” adlı eserinin altı - yedi bölümünü de gitara uyarlamıştık.

Albümde hocanız Timur Selçuk’un Hacı Arif Bey’den ilginç bir düzenlemesi var...

Terci: Evet, söz konusu “Olmaz İlac” düzenlemesi Avrupa’da oldukça sükse yaptı. Avrupalı, do ile re arasını ikiye böler; yani “do diyez ve re bemol eşittir” der.

Dünyanın en hassas müziklerinden olan Türk musikisinde ise aynı aralık dörde, beşe bölünür. Komalar, mücennetler devreye girer. Böylelikle, Avrupalının müzikte çok seslilikle oluşturmaya çalıştığı perspektifi, biz melodideki hüzünle, neşeyle yapmaya çalışıyoruz. Sonuçta melodik olarak çok hassas bir müzik ortaya çıkıyor.

Timur Selçuk’un en önemli özelliği, aslında gitarda, piyanoda olmayan bu koma sesleri, bu hüznü, makamın lezzetini bozmadan sunan bir armonik yapı oluşturması.

Ödülün manevi değeri yüksek

Naxos Festivali’nde onur ödülü alınca neler hissettiniz?

Korad: Bu ödül, bir yarışmanın sonucunda değil, meslek hayatımızdaki çalışmalarımız için verildi. Naxos Festivali öğrencilik yıllarımızda katıldığımız ilk uluslararası festivaldi. O zaman sahnedeki solistlere imrenerek bakıyorduk. Ödül her ikimizi de çok mutlu etti, manevi değeri çok yüksek. 

Terci: Festival, direktör Costas Cotsiolis’in söylediği kadarıyla bugüne kadar 9 bin öğrenciye ve uluslararası üne sahip 500 gitar sanatçısına evsahipliği yapmış. Aslında konsere jüri üyeliği yapmak ve konser vermek için gitmiştik. Desiderio ve Dukic gibi dünyaca ünlü gitaristlerle birlikte ismimiz okunup onur ödülü verilince, hem tatlı bir sürpriz yaşadık hem de gurur duyduk!
 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.