ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1925
Şu an 19 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Evin İlyasoğlu’ndan “71 Türk bestecisi”Sayı: 424 - 30.10.2007


Klasik müzik üzerine yazdığı çok sayıda kitapla ve Cumhuriyet gazetesindeki köşe yazılarıyla tanıdığımız Evin İlyasoğlu’nun çağdaş bestecilerimizi konu alan yeni çalışması “71 Türk Bestecisi”, Pan Kitap tarafından yayımlandı.

Yoğun bir emekle, kılı kırk yararak yayımlanan araştırmanın temelleri, İlyasoğlu’nun 1989 yılında yayımlanan, “25 Türk Bestecisi / Twentyfive Turkish Composers” ve 1998’de çıkan “Çağdaş Türk Bestecileri / Contemporary Turkish Composers” adlı kitaplarına dayanıyor.

Türk Beşleri; Cemal Reşit Rey, Ulvi Cemal Erkin, Ahmet Adnan Saygun, Hasan Ferit Alnar ve Necil Kazım Akses ile başlayan kitap, genç kuşaktan Zeynep Gedizlioğlu, Bekant Gençkal, Mahir Cetiz gibi isimlere uzanıyor.

Yazar, 71 besteci hakkında biyografik bilgiler vermenin yanı sıra eserlerinin listesinin dökümünü yapıyor ve yapıtlarının yayın haklarını elinde bulunduran firmaların adlarına yer veriyor.

Önsözünde kitabın başlıca amacının Türkiye’deki evrensel müziğin yaratıcılarını, uluslararası arenada tanıtmak olduğunu belirten Evin İlyasoğlu, 2000’li yıllarda Türk bestecilerin, yapıtlarını seslendirtmenin yanı sıra kayıtlarını yapıp satabilmelerinin de zorluğuna dikkat çekiyor.

İlyasoğlu ile kitap üzerine görüştük.

“71 Türk Bestecisi” nasıl bir ihtiyaçtan doğdu?

Son on yılda dünyanın her yerinde sesini duyuran genç kuşak bestecilerimizin sayısı arttı. Türk bestecilerinin yapıtları, yurt dışında seslendirilmeye ve çeşitli kuruluşlar tarafından onlara yapıt ısmarlanmaya başlandı. Yeni kuşakları öncekilere eklemek, yurt dışında, yurt içinden daha çok tanınan bestecilerimizi böyle bir külliyata dahil etmek gerekiyordu. Ayrıca, bütün bestecilerimizin de birbirini tanıyacağı bir platform oluşturmak istedim.

Kitabın Türkçe-İngilizce olarak yayımlanmasındaki amacınız nedir?

Bu kitaba kaynaklık eden diğer iki kitabım da yine iki dilde yazılmıştı. Şu anda dünyanın pek çok kitaplığına girdiler. İngilizce olduğu için nice makaleye ve teze kaynak oluşturdular. Umarım bir olanak çıkar da yurt dışında satılması da gündeme gelir. 

Bestecilerimize ilginin artması anlamında yurtdışından olumlu geri dönüşler bekliyor musunuz? 

Önceki kitaplarımda, nice müzik meraklısı ya da yorumcu, kimi bestecimizle irtibat kurdu. Bundan sonra da bizim yeni kuşaklarımızın dünyadaki yeni kuşaklarla tanışmasını umuyorum. Bir başka yönüyle de Türkiye’deki orkestralara, konser organizatörlerine, şef ve solistlere, konservatuvarlara bir el kitabı olmasını diliyorum.

Zira, konser programları yazılırken öyle eski bilgiler kullanılıyor ki,  ölmüş bir besteci yaşıyor bile gösteriliyor. Bilginin hem yeni, hem de özet oluşu kitabı yurt içinde ve yurt dışında kaynak olarak kullananlara kolaylık sağlayacaktır. 

Şimdi 8. baskısı hazırlanan “Zaman İçinde Müzik” adlı kitabınızdaki metin, CD’lerdeki örneklerle de destekleniyordu. “71 Türk Bestecisi” için de benzer  bir çalışma düşünüyor musunuz?

“Zaman İçinde Müzik”in 10.CD’si de Türk bestecilerinin ilk kuşağından son kuşağına kadar örnekleri içeriyor. Bu yeni baskı hazırlığında yeni bestecilerimizden üçünü daha ekleyerek, bütün kitabı olduğu gibi, CD’leri de güncelleştirdim.

Ancak, “71 Türk Bestecisi” kitabının içindeki hangi bestecileri, hangi kıstaslara göre seçebilirdim ki! Büyük kırılganlıklara yol açardı. Her bestecinin kendi maddesi içine yapıtlarının diskografilerini ekledim. Meraklısı hem onları bulup dinleyebilir hem de kendi evinde bir 'Türk bestecileri köşesi’ oluşturabilir.
 


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.