Kullanıcı Adı Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1750




Güzel Sanatlar Fakülteleri ve benzeri okulların yetenek giriş sınavlarının YÖK tarafından kaldırılması konusunda ne düşünüyorsunuz?

Kaldırılması doğru bir karar, Katılıyorum.
Kaldırılması yanlış bir karar, Katılmıyorum.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 35 müzisyen gazete okuyor
 
 
Serhan Ada
 
 
Yayımlanan Sayı : 591

Sanatta ıslahat: Maslahat? - 14.07.2008





Gelecek hafta kıyamet kopuyor. Çağdaş sanatın (da) metropollerinden İstanbul'da Bienal açılıyor. Eskiden, Bienal daha bebekken, böyle olmazdı. Bienalin bilinen mekânlarda açılması, birkaç toplantı, belki bir-iki sergi... Herkes hep aynı üç-beş işin gidilip görülmesi gerektiğini konuşur dururdu. Onlar da şöhreti duyulup işleri görülmemiş sanatçıların marifeti olurdu. Şimdi öyle mi? Bütün sanat mekânları, hatta eğlence yerleri, barlar Bienal'e özel program yapıyor. Bienal de çoktandır kabına sığmaz biçimde kaynayıp sokaklara taşıyor. Hem de dizginlenemez, kabına sığmaz biçimde...

Bugünlerdeki görünür sessizlik fırtınayı saklıyor. Hazır toz duman yokken sizlere Şener Özmen'in 'Travma ve Islahat' kitabını haber vereyim dedim. Açılış, kokteyl, evet kalabalığının arasında kaynamasın istedim. Olur a, yakın- uzak kentimiz Diyarbakır'ın Yenişehir'inde LÓs Yayınları'ndan çıkan bu kitap, sizin gözünüzün uzandığı kitapçı raflarında kolay görünmüyor olabilir...

Şener Özmen, çağdaş sanatçı. Bu meslek, meşguliyeti bir insanın adından sonra yazıvermek (hâlâ) kaleme (klavyeye!) yadırgatıcı geliyor. O da çağdaş sıfatının, aşırı yükünden kaynaklanıyor. Sıfat adeta işi,uğraşı değil, insanı imliyormuş gibi. Belki şöyle daha iyi: Şener Özmen, çağdaş sanatçı. Neyse. Şener Özmen sanatçı, tasarımcı, yazar, öğretmen. Diyarbakır'da yaşıyor. Diyarbakır'da yaşamak konusunda ısrar edecek gibi de görünüyor.

Niyetim size bir kitap tanıtmak değil. Çok merak ederseniz, arar bulur, alır okursunuz. Niyetim 'Travma ve Islahat'ın sadece sanat okumalarını içeren bir kitap olmadığını göstermek. Bu kitabın tüm kafa karışıklığı, baş döndürücü hızı, didişken ve dur durak tanımaz diliyle (şair de olan Özmen daha önce 9. Bienal sırasında yayımlanan İstanbul Guide'da bunu bize sezdirmişti aslında) tam bir çağdaş sanat yapıtı olduğunu hatırlatmak istiyorum. Dolayısıyla da kitap tanıtım yazısı, bibliyografya notuyla geçiştirilemeyecek türden olduğunu iddia ediyorum. Bu kitap rafta usluca istiflenip satışa sunulmak dışında nasıl kullanılır bilmem. Ama yazarı (Ş.Özmen) ve yayıncısı (L. Laleş) bunu da düşünmeli derim.

"...İstanbul merkezli 'ağır' sanat, püritan, cılız, alegorik, cinsellik ve salak bir eytişimle kafayı bozmuş, soyutla sıyırmış yaşam dışı işler üreterek hayli uzun bir dönem geçirdi. Türkiye'de sanat, doğası gereği, askeri geleneklere bağlı olarak zapt rapt altında ve uygun adımda ilerliyor..." Bu alıntıya bakıp 'Sanat ve Islahat'ın bir ahkâm kesme toplamı olduğunu sanmayın. Çağdaş sanat dünyamız hakkında bir nevi belgesel, düz, ters, verev okuma, sanatçının kendi konumunu da sorguladığı bir kitap-sanat yapıtı. Özmen'in okumaları sayısız okumanın da yolunu açıyor.

İki nokta. Birincisi önsözde M.Baydur polemiğindeki 'rahmetli' tırnak içinde olmasaymış! Biz'den olmayan sanatçılar da sahici, tırnaksız bir rahmeti hakederler. Örnekler saymakla bitmez. M. Baydur da sahici bir sanatçıydı. İkincisi, sanatta, ıslahat, maslahat demek olur mu?

Bu da bol bol tartışılmalı.

Sahnenin kıyısında, dışında gibi görünen şeyler, ramp ışıkları altında olanlar kadar, hatta daha da önemli.

 

 

0 adet yorum yazılmıştır. Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.



Yazıyı Tavsiye Et
 
Tavsiye Adresleri


Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.

E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz

Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2019