Kullanıcı Adı
Şifre
Üye olmak istiyorum!                Şifremi unuttum!
Yıl: 15
Sayı: 1766




Ülkemizde düzenlenen Müzik Festivalleri hakkında ne düşünüyorsunuz?

Halkın müzik zevkinin kalitesinin yükseltilmesinde bir katkısı yoktur.
Lokal müzik eylemleridir, sınırlı sayıda dinleyici kitlesine hitap etmektedir.
Sayıları çok azdır, bu nedenle artırılmalı, daha geniş halk kitlesine ulaşılmalıdır.
Müzik Festivallerine yapılacak akademik işbirliği ile eğitim-öğretim hüviyeti kazandırılmalıdır.
Ülkemizde yeterli sayıda müzik festivali yapılmakta ve yeterli sayıda dinleyiciye ulaşmaktadır.
Ülkemizin daha önemli sorunları var, şimdi festivalin sırası değil.

Sonuçları gör

Geçmişteki Anketler



 
Tavsiye Adresleri
Birden fazla adresi enter tuşunu kullanarak alt alta ekleyebilirsiniz.
 
E-Posta Adresiniz
Adınız Soyadınız
Notunuz
 
 








Şu an 28 müzisyen gazete okuyor
 
 
Haberler
 
 

Ankara Bach Korosu sanatçılarından Dr. Ümit Gültekin'den getirilmek istenen müzik eğitimi modeli ile ilgili sert açıklama... - 16.04.2015



Kısa adı MÜZED olan Müzik Eğitimcileri Derneği, TÜRKSOY ve Türk Dünyası ülkelerinden gelen konservatuvar rektörlerinin, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Rektörünün, Türkiye üniversiteleri müzik eğitimi yüksek kurum yöneticilerinin katılımıyla "Türk Dünyası Müzik Eğitimi Birliği" adında bir bölgesel sanat, eğitim örgütünün kuruluşu yolunda  önemli olarak nitelendirilen bir çalışma gerçekleştirilerek, bu yolda hazırlanan bildiri yayımlanmıştı.

Bu bildiriye göre ortak hareket edilecek olan Türk Dünyası Müzik E
ğitimi Birliği kurulmuş oluyordu.

Ankara Bach Korosu sanatçılarından ve Ankara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi ö
ğretim üyelerinden Dr. Ümit Gültekin kişisel Facebook sayfasından sözkonusu bu birliktelik ile ilgili sert bir açıklama yaptı.

Açıklama aynen
şöyle:

Özgür bir dünyada yaşıyoruz. Dileyen evrenin derinliklerinden kozmik ses timbrelerini kompoze etmenin yolunu arar; dileyen de kımız içip iki telli tamburasını tıngırdatarak müziksel akınlarda akıncılığa öykünür. Şurası gerçektir ki, Türkiye'nin müzik eğitimi ses sistemini onikili tempare sistemden çıkarıp, makamsal sisteme kaydırmaktan, müzik eğitimine geleneksel komalı çalgıları sokmaktan, okul ezgilerini tonalden makamsala aşırmaktan tarih önünde sabıkası olanlar; standardizasyondan ırak bir müzik dünyasının kapılarını ardına değin açmaktan yüksünmeyeceklerdir. Sessel üretimi Arşın Mal Alan'dan öteye gitmeyen çorak yaratıcılığın Türkiye'nin müzik eğitimi sistemine yararı değil, zararı dokunacaktır.

Dr. Ümit Gültekin




Türk Dünyası Müzik E
ğitimi Birliği ile ilgili haberi okumak için: http://www.mavi-nota.com/index.php?link=duyurular&no=3079


Tüm Hakları Saklıdır © 2005-2020