ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 20 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Doğumunun 100. Yılında Ahmet Adnan Saygun'a Saygı...Sayı: - 29.01.2007


Azerbaycanlı orkestra şefi Niyazi Takizade; "İnanınız şu anda birçok Batı Avrupa ülkesinde Saygun çapında bir besteci yoktur!" sözleriyle özetliyordu Ahmet Adnan Saygun'u.

'Türk Ulusal Musıkisi'nin kurucularından, klasik müzik alanında Türkiye'nin yetiştirdiği en önemli bestekar sayılan Saygun, 1991'de hayata gözlerini yumduğunda çoğu 'ilk' özelliği taşıyan yüzlerce önemli eser bırakmıştı. Müzik araştırmacısı, eğitimci, folklorcu, besteci Saygun doğumunun 100. yılında öğrencileri ve sevenleri tarafından yâd ediliyor. Bugünlerde eserleri yeniden keşfedilen ve Avrupa'nın en önemli orkestrası tarafından icra edilen besteci, Cemal Reşit Rey Konser Salonu'nda 28 Ocak’ta (dün) "Öğrencileri ve Dostları Ahmet Adnan Saygun'u Anlatıyor" başlıklı panelle anıldı. Panele Doğan Hızlan, İlhan Usmanbaş, Halit Refiğ, Mesut İktu, Gülper Refiğ ve Rengim Gökmen konuşmacı olarak katıldı. Panel sonrası, şef Rengim Gökmen yönetiminde CRR İstanbul Senfoni Orkestrası "Ahmet Adnan Saygun'un 100. Doğum Yılı Anısına" başlıklı bir konser verdi. Konserde Saygun'un, İnci'nin Kitabı, Op.10 (orkestra için düzenleme 1944), Eski Üslupta Kantat, Op.19, Senfoni No.2, Op.30 eserleri seslendirildi.

İzmir Devlet Opera ve Balesi de 15 Mart'ta Saygun'un 'Bir Kumru Masalı Balesi' adlı eserinin dünya prömiyerini yapacak. Orkestra şefliğini Ercan Yenal'ın yapacağı Bir Kumru Balesi'nde, kareografiyi Mehmet Balkan üstlenecek.

Kendi deyişiyle 'her türlü beşeri duyguları dile getirebilecek, insan ruhunu göklere çıkarabilecek bir sanat'ı amaçlayan Adnan Saygun, dünya müzik tarihiyle ilgili önemli kaynaklarda mutlaka adına rastlanan bir müzik adamı. Türk Beşleri diye adlandırılan müzisyenler arasında yer alan Saygun, ritm ve melodi bakımından Türk halk ve sanat müziğinin etkilerini taşıyan eserlerinde, zaman zaman izlenimci, zaman zaman da romantik estetiğe bağlı kaldı. Çok sayıda beste yaptı. 'Özsoy' (Feridun, 1934) adlı tek perdelik eseri, Cumhuriyet döneminin ilk operasıydı. Diğer operaları ise 'Taşbebek' (1934), 'Kerem' (1947-52), 'Köroğlu' (1973) ve 'Gılgamış' (1962-83) adını taşıyor. 'Yunus Emre' (1946) adlı bir oratoryo, 'Bir Orman Masalı' (1939–43) adlı bir bale müziği besteledi.

Dünya çapında önemli bir müzik adamı olan Ahmet Adnan Saygun için ülkemizin önemli müzisyenleri şunları söyledi:

İlhan Usmanbaş: Bir müzikolog olarak dünya ile ilişkileri genişti. İlişkilerinin geniş olması, besteci yanı, insanların ve Türkiye'de bütün bu hareketin başlangıcında bir hoca olarak bulunması onun en önemli özelliklerindendi. Bütün bunlar Saygun'u büyük bir besteci yapıyordu. Hepimizin hocasıydı. Hem insanlık bakımından hem de kültür bakımından hocaların hocasıydı. Eskiyi ve yeniyi aynı biçimde tanıyan, bilen bir insandı.

Rengim Gökmen: Ahmet Adnan Saygun, Türk müzik dünyasına en büyük izi bırakmış insandır. Hem besteci, hem de etnomüzikolog yönüyle... Bestecilik yönüyle yalnız Türkiye'de değil, 20. yüzyılın en önemli bestecileri arasında benim kanımca. Doğu ile Batı arasında çok önemli bir köprü görevini görüyor. Bu anlamda Doğu etkilerini Batı müziği tekniği ile birleştirip çağdaş anlamda kendine özgü bir dil oluşturan başka bir besteci yok. Türkiye'de ona gereken değeri ve önemi vermiyoruz. Böyle bir sanatçıya sahip olan ülkemizin, onun 100. yılını daha iyi kutlamasını istiyorum. O, roman yazarları kadar tanınmıyor ülkemizde. Hâlbuki dünya çapında bilinen çok önemli bir müzik adamı o.

Mesut İktu: Ahmet Adnan Saygun, ondan sonra gelmiş ve gelecek bütün besteciler için kutup yıldızı gibiydi. Herkes kendisini onun kompozisyon anlayışına, onun yol göstericiliğine göre ayarlamak zorunda kaldı. En önemli taraflarından biri de Türk halk müziğini Batı tekniği ile yorumlayarak çok güzel bir kompozisyon anlayışı ile sergilemesiydi. Bunun yanı sıra yöneticiliği, öğretim üyeliğiyle hakikaten örnek gösterilen bir sanatçıdır. Bugünlerde dikkatimi şu çekiyor: Avrupalı birçok solist sanatçı, onun özellikle keman konçertolarını, senfonilerini, eserlerini CD kaydı yaparak konserlerinde repertuarlarına alıyor. Saygun, bir buz dağıdır. Eserleri icra edildikçe onun ne kadar yerelden evrensele gittiği anlaşılıyor.

Mavi Nota olarak değerli bestecimiz Ahmet Adnan Saygun’u doğumunun yüzüncü yılında saygıyla anıyoruz.


Müfit Semih Baylan
Editör
 

Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.