ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 13 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Dvorak ve Mischa Maisky Sayı: - 20.10.2006


Günümüzün en önemli viyolonselcilerinden Micsha Maisky, İstanbullu müzikseverleri selamladı, geçen hafta... Hem de viyolonselin en önemli konçertolarından biriyle... Sanatçı Dvorak'ın op. 104 Viyolonsel Konçertosu'nu seslendirdi. Çağımızın iki dev sanatçısı Rostropovich ve Piatigorski ile çalışma şansı bulmuş Maisky bugün 56 yaşında ve artık o da uzun süredir bir usta. İş-Sanat'daki konser için sahneye geldiği anda patlayan sıcak alkışlar, onun ne kadar tanındığını ve sevildiğini bir kez daha gösterdi.

30 yılı aşkın süredir, bir hayranı tarafından hediye edilen 18. yüzyıldan kalma Montagnana yapımı bir viyolonsel kullanıyor. Maisky, konçertoyu büyük bir coşkuyla viyolonselin tüm imkanlarını kullanarak yorumladı. Emil Tabakov yönetimindeki Bilkent Senfoni Orkestrası'nın soliste kolaylık sağlayan eşliğinin de altını çizmeliyim. Bazı eserler vardır; dinlersiniz, sizi etkisi altına alır. Atmosfer sıcaklaşır, keyfiniz artar ve partisyon tamamlandığında kendinizi bir kuş gibi hafiflemiş hissedersiniz. Dvorak'ın konçertosu da böyledir. Amerika'da yaşadığı yıllarda tamamladığı eser, Dvorak'ın bugün başyapıtları arasındadır.

Brahms'a "Bu güzellikte bir viyolonsel konçertosu yazılabileceği hiç aklıma gelmezdi" dedirten eser, hem Çek hem de Amerika izlenimlerini taşır. Maisky o akşam bu zengin temalarla süslü eseri, canlı, etkileyici bir tonda yorumladı. Özellikle 3. bölümde orkestra ile diyalog halinde yorumladığı pasajlarda sıcak bir sonorite olanağı sağladı. Eser, orkestranın gür ve parlak finaliyle son buldu ve bir anda salon güçlü alkış sesleriyle kaplandı. Kuliste sanatçının son CD'lerinden biri izleyicileri bekliyordu, viyolonsel konçertosunun Maisky tarafından yeni kaydedilmiş yorumuyla.

***
Konservatuvarlardan her yıl pek çok yeni yetenek geliyor. Rekabet ortamı çok fazla. Ekonomik bir krizde bazı orkestralar ya da küçük topluluklar dağılabiliyor. Burada klasik müzik CD'lerinin satışının artabilmesi de önemli. Dört büyük uluslararası şirketin bir an önce karar verip, CD satışlarını artırabilmek için fiyatlarını yarı yarıya düşürmesi gerekir. Bunun üzerinde şu anda çalışılıyor. En küçük bir krizde dağılıp yok olacak bir müzik türü değil klasik müzik. Adı üzerinde klasik ve hep yaşayacak.

***

Klasik müziğin ustalarını İstanbul'da izlemek mutluluk verici. İstanbul, yeni klasik müzik meraklıları için en iyi kentlerden biri. Özellikle İş-Sanat ve Ankara'daki Bilkent Salonu bugün ülkemizin akustiği en iyi salonları. Burada düzenlenen tüm etkinlikler, bu müziğe yeni adım atmış küçükler ve gençler için yeni imkanlar sunuyor. Kuşkusuz dev sanatçıların varlığı, klasik müziğe de olan ilgiyi artırıyor. Üstelik bilet fiyatları çok uygun. İstanbul'da kurulu özel orkestralar tahsisatlarını doğru kullanarak İstanbullu müzikseverlere, New York, Londra ve Berlin'deki canlılığı sunmaya başladı.

Bilkent Senfoni Orkestrası, akustik tüm sıkıntıları ortadan kaldıran konser salonunda düzenli haftalık konserler veriyor. Çok başarılı konser kayıtlarından bazıları daha sonra CD olarak basılıyor. Bu salon şu anda Avrupa'nın en iyi akustiği olan salonlarından biri. Orkestrada 12 ülkeden 90 usta müzisyen görev yapıyor. Bunlardan çoğu Bilkent Konservatuvarı'nın da hocaları... 30 kadar lisansüstü öğrencisi de konserlerde orkestraya katılıyor. Türkiye'nin ilk özel, uluslararası akademik topluluğu olan orkestranın şefi ise, Emil Tabakov...

Birçok bestesi olan ve yönettiği eserlerin çoğunda partisyon kullanmayan başarılı bir şef, Tabakov... İstanbul'da Gürer Aykal'ın yönettiği Borusan Flarmoni Orkestrası ve Cem Mansur'un yönetimindeki Akbank Oda Orkestrası ile Ankara'daki Bilkent Senfoni Orkestrası, pek çok küçük orkestranın da desteğiyle özel sektör tarafından finanse edilen orkestralar. Bunlara başta İstanbul, Ankara ve İzmir olmak üzere düzenli hafta sonu konserleri veren, devlet tarafından sübvansiye edilen orkestraları da eklerseniz aslında bir hayli zengin bir orkestra kültürüne kavuştuğumuz söylenebilir.


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.