ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1929
Şu an 19 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Cazın Beşiği: New Orleans Sayı: - 13.10.2006


New Orleans cazın doğduğu, büyüdüğü ve hala çığ gibi büyümeye devam ettiği yer. Caz denildiği zaman her insanın aklına ilk başta bu muhteşem şehir gelir. Sadece cazseverlerin hayran olduğu şehir değildir New Orleans, cazın tüm devleri de bu şehre hayranlıklarını belirtmişlerdir. Çünkü çoğu için New Orleans müzik hayatlarında bir başlangıç ve gelişme noktası olmuştur. Onlar için New Orleans borcu ödenmesi imkânsız mükemmel bir yardımseverdir. Cazın ilk sesleri, ilk denemeleri bu şehirde hayat bulmuştur.

19. yüzyıl ortalarında New Orleans'ta caz, işçi kesiminden siyah müzisyenlerin kulaktan dolma ve doğaçlamayla yaptıkları bir müzikti. Ne kentteki beyazlar ne de orta sınıfta yer alan, müzik eğitimi görmüş Fransız eğitimi almış siyahi sanatçı Creol halkın ilgisini çekmiyordu. Yüzyılın sonlarında New Orleans'ta ırk ayrımcılığı başgösterdi, beyazlar kentin güneyine giderken siyahlar lüks semtleri terketmek zorunda kaldılar böylece ünleri yavaş yavaş kaybolmaya başladı. Creole müzisyenler de kentin yukarı mahallelerine taşınmak zorunda kaldılar ve kendilerini cazcıların yanında buldular. Böylece caz ülkesine yeni bir kıta daha katılmış oldu; Avrupa. Ayrıca 1803 yılında getirilen Afrika kölelerinin de kattıklarıyla caz şehri tamamen oluşmuş oldu, o sıralarda caz üç kıta arasındaki bir müzik savaşıydı New Orleans'ta.

Yüzyılın sonlarına doğru şehirde cazın gelişmesinin en büyük etkisi olan Jazz Band'ler sokaklarda kendini göstermeye başladılar. Böylece cazdaki blues havası sokaktaki insanların dans edip eğlenmelerine neden oldu ve caz her kesim tarafından sevilmeye başladı. Caz artık her yerdeydi; Ulusal toplantılar, resmi geçitler, nehir gemileri ve cenaze ayinleri dahil caz her duyguyu ifade etmeye başladı ve New Orleans da bundan payını almayı çok iyi bildi. Meydanları dolduran blues grupları, lüks restoranlardaki beyaz cazcılar ve şehrin arka mahallelerinde oturan fakir siyahlara kadar tüm halka cazla üzülüp cazla sevinmeyi, onu bir hayat tarzı olarak benimsemeyi öğrenmişlerdi.

Cazın en büyük devi olarak adlandırılan Louis Armostrong bu caz şehrinde doğdu ve katkılarıyla cazın burada gelişmesini sağladı. Onun öğrencileri ve onu örnek alanlar gelecekte cazın yeni devleri olarak adlandırıldılar. 20. yüzyılda da cazın kalbi New Orleans'ta attı. Tüm ünlüler gelişmek ve tanınmak için burayı tercih ettiler. Sadece onlar gelişmedi küçük bir çocuk olan caz gençliğine ilk adımlarını bu şehrin sahnelerinde ve festivallerinde attı.

Günümüzde hala New Orleans denildiği zaman caz kelimesi akla gelir. Bu şehir hala cazın en büyük şehri adını korumaktadır. Her sene binlerce ünlü sanatçıyı ağırlamakta ve sayısız festivaller düzenlenmektedir. Geçmişte olduğu gibi günümüzde de gelişmenin adı bu şehirdir. Caz ağacının dallarının çoğu bu şehrin toprağında gelişiyor ve yeşeriyor.Yeni tarzların onay noktası New Orleans sokakları ve sahneler. Şehirde turizm sanki caz üzerine kurulu, dünyanın en ünlü caz festivali 26 Nisan-5 Mayıs tarihlerinde gerçekleştiriliyor. Festival sadece caza ayrılmış bir hafta, sabah 11'de akşamın ilerleyen saatlerine kadar sürekli konserler var. On tane ayrı sahne ve çadırlarda tüm gün boyunca ayrı ayrı gruplar ve sanatçılar caz çalıyorlar. Günde yaklaşık kırk tane konser gerçekleşiyor. Dinleyiciler de tabii ki hazırlık geliyorlar, şemsiyesinden şapkasına doğaya karşı gelircesine caz dinlemek için dünyanın her yerinden on binlerce insan New Orleans'a akın ediyor. Tüm caz dinleyenlerin ve tabii ki benim de hayalim bir gün New Orleans caz festivaline gitmek. Eğer siz de bir caz dinleyicisiyseniz hayal kurmaya başlayabilirsiniz.


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.