ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 12 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Hüseyin Alizade'yi tanımalısınız...Sayı: - 25.08.2006


Jivan Gasparyan'dan çeviren Ozan Çubukçu

“Tar’ım hayatımın anlamıdır” diyen, İranlı büyük müzisyen Hüseyin Alizade 1951 yılında Tahran’da doğdu. Yoksulca sayılabilecek bir ailenin altı çocuğundan biriydi. Tarla tanıştığı güne kadarsa aklında hep keman çalmak vardı. Ama keman bölümlerinin kontenjanı dolmuştu. Bu düşkırıklığı, dünya müziği için büyük bir şans olacaktı. Büyükleri ona tarı önerdiler. “Bu çalgı nasıl çalınıyor?” diye sormuştu, çocuk Alizade. Bu sorunun yanıtını bütün bir yaşamını tara ve müziğe adayarak vereceğini bilemeden…

Böylelikle konservatuara başladı. Eğitimini tamamladıktan sonra, Tahran Üniversitesi Müzik Okulu’na girdiğinde yıl 1975’ti…Buradan, beste ve icra dallarında lisans derecesi aldı. Aynı dönemde, geleneksel İran müziği alanında Huşeng Zarif, Ali Akber Şahnazi, Nur Ali Borumend, Mahmud Kerimi, Abdullah Devâmi, Yusuf Forutan, ve Said Hormuzi gibi ustalardan İran klasik müziğinin inceliklerini öğrendi. Günde on iki saat tar çalıyordu. Bütün bu yıllar boyunca kendisine “katlanan” ailesine daima şükran duyacaktı. Çünkü gerçekten de küçük bir evleri vardı.

Eğitimini tamamladıktan sonra, İran Radyo ve Televizyonu Ulusal Orkestrası’nda şef ve solist olarak görev yaptı. Böylece, daha sonra İran ve yurt dışında vereceği konserlerle ilerleteceği solo kariyeri de başlamış oldu.

Klasik İran müziğinin tanıtımı ve geliştirilmesine kendini adamış olan Aref topluluğunu kurdu ve Şeyda topluluğuyla da çeşitli çalışmalar yürüttü. Alizade, yurt dışındaki ilk profesyonel deneyimini Maurice Bejart’ın Gülistan adlı balesinin temsili sürecinde yer alarak elde etti. Burada ünlü Bejart Bale Topluluğu orkestrasında çaldı. 80’lerin başında Berlin Üniversitesinde de beste ve müzikoloji konusunda çalışmalarını sürdürerek formel eğitimini daha da ileri götürdü.

Günümüz İran müziğinin en önemli figürlerinden biri olarak kabul edilen Alizade, Tahran Üniversitesi ve konservatuarında, ayrıca Kalifornia’da hocalık yaptı . Pek çok genç müzisyen yetiştirdi. Tar için pek çok etüd yazdı ve yayınladı. Mirza Abdullah’ın tar ve setar için yazmış olduğu redifi yorumladı ve parçanın bütününü kaydetti. Zurnayı, neyi, tarı ve setarı çok sesli müziğin birer enstrümanı olarak ustaca kullandı. Yerel motifleri ve ezgileri çağdaş müziğin eğlim ve olanaklarıyla başarıyla sentezledi.

Alizade, Avrupa, Amerika ve Asya’da haylice konser verdi ve pek çok radyo ve televizyon programına katıldı. Başlıca eserleriyse şunlar Ney doğaçlamaları (1976), Umut Ovalarının Atlıları (1977), Hesar (Hisar,1977), Oysan (İsyan, 1983- arp,yaylılar ve vurmalılar için bir fantezi),Ney Nava (1983), Roya (Rüya, 1986) arp ve flüt için, Torkemen (Türkmen, 1986), Raz-O-Niaz (1986), Şefkat Şarkısı (1991)… Başkaca pek çok albümü bulunan Alizade 2003 yılında, İran’da, ünlü ermeni müzisyen Civan Gasparyan’la da bir konser verdi ve konser kaydı 2004 yılında albüm olarak piyasaya sürüldü.

Ayrıca, Türkiye’de de gösterime girmiş olan Sarhoş Atlar Zamanı ile sadece festival programlarında yer alan Gebbe gibi filmlerle, İran Seraye Men est (İran Benim Sarayımdır) ve Kaplumbağalar da Uçar filmlerinin müziklerini yaptı.



Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.