ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 7 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Sözün büyücüsü: Yaşar KemalSayı: 1877 - 19.06.2023


MERHABA

Dünyanın ucunda bir gül açılmı
ş
Efil efil esen yele merhaba
Karanlı
ğın sonu bir ulu şafak
Sarp kayadan geçen yola merhaba.

Gün be gün yüre
ğim ulu yalımda
Engel tuzak kurmu
ş bekler yolumda
Zulümlerde i
şkencede ölümde
Bükülmeyen güce kola merhaba.

Acıda kahırda çekmi
ş geliyor
Güne
şten boşanmış kopmuş geliyor
Bir ı
şık selidir, sökmüş geliyor
Nazım usta, co
şkun sele merhaba.

Alınacak Anadolu’nun öcü
Yerde kalmıyacak çekilen acı
Açıldı geliyor
şafağın ucu
Şu doğdu doğacak güne merhaba.

Selam olsun dört bir yana merhaba
Akan kana dü
şen cana merhaba
Hesap sorulacak güne merhaba
Türküler söyleyen dile merhaba.

Feridun Andaç’ın deyimiyle “sözün büyücüsü”dür.Asıl adı Kemal Sadık Gö
ğceli olan Yaşar Kemal, 1923 yılında Adana'nın Osmaniye ilçesine bağlı Hemite köyünde dünyaya geldi.  Edebiyatımızın büyük ustası , değeri ve  dünyaya açılan penceresidir.26 roman, 11 deneme, 9 röportaj, 2 öykü ve şiir alanında bir eseri miras bırakmıştır.

29 dilde yayınlanan kitaplarıyla, dünya yazınında önemli bir yere sahiptir.Ya
şar Kemal’in birçok yapıtı sinemaya ve tiyatroya da uyarlanmıştır.Yapıtlarında Torosları,Çukurova`yı  insanın acı yaşamını, ezilişini,sömürülüşünü, kan davasını, ağalık ile toprak sorununu çarpıcı bir biçimde ortaya koyar. Öykülerinde de  çocuklar, kadınlar onların ucuz emeği  çok önemli bir yer tutar. Karanlığı aydınlatandır.O  üniversitenin de  vücut bulmuş halidir.

1966 da  T
İP adına TRT’den halka seslenir: “İşçiler, köylüler, arkasız memurlar, esnaflar, topraksızlar, kazanında et yerine dert kaynayan analar! yani alın terinden, göz nurundan başka servetleri olmayanlar! size söylüyorum. sözüm sizedir”.İşte kahrolası. İşte yerin dibine gecesi, bir düzen. Düzen değil düzensizlik. İşte bu düzen sömürücülük düzeni nerede varsa mümkünü yok orada rahatlık, orada mutluluk olamayacağını” dile getirir.

E
şsiz betimlemeleri yapıtlarının en önemli özelliğidir.Yazdığı metinlerde görkemli ve oldukça etkileyici bir anlatım vardır.Pek çok yapıtında Anadolu’nun efsane ve masallarından da yararlanmıştır. Romanlarında görsellik özellikte göze çarpar.Zengin bir söz dağarcığına sahiptir.

İnsanı en yüksek değer olarak görür.İnsan sevgisi ve özgürleşmesi yönüyle yapıtları, okurlar açısından da bu değerlerin paylaşıldığı bir deneyim alanı açmaktadır. Yaşar Kemal’in itirazı ise  insanın aşağılanmasınadır.İnsana duyduğu güveni ve umudu asla geri plana itmemiştir.Bunda hem sanatsal bilinci hem de yaşam tarzının  etkisi olmuştur.

Halk öykücülü
ğünden yola çıkarak, sözlü gelenekte yaşayan  duyguyu eylemi sembollerle sömürenlerle sömürenler arasındaki ilişkileri de anlatır.Direniş sembollerinden biridir ve halka iç içedir. Sınıflı toplum gerçeğini başarılı bir şekilde anlatır. O bir  devrimcidir, haksızlığın her türlüsüne başkaldırandır.

Güvenlik güçleri tarafından 1972’de öldürülen genç devrimciUla
ş Bardakçıyı da  şiiriyle anar :Hele Ulaşa Ulaşa / Ulaş benzerdi güneşe / Ulaş kardaş can veriyor / Yüreğim düştü ateşe // Ulaşın elinde mavzer / Mavzeri türküye benzer / Bizimkiler böyle ölür / Böyle ölür bizimkiler // Tohumlar düştü toprağa / Dokundum yeşil yaprağa / Kurban olam kurban olam / Seni yaratan toprağa…

Zülfü Livaneli’de  1980 yılında  söyledi
ği İnce Memed  Türküsüyle  Ona selam gönderir: “İnce Memet Akgöbekden ünledi / Buhurcular kulak verip dinledi / On yedi kurşunu yedi ölmedi / Tut elimden İnce Memed gidelim / Dağlar gidelim of / Felek yazmış bu yazıyı nidelim / Dağlar nidelim of…

Kurdu
ğu imge ve mit dünyası benzetmeler, doğanın tüm yönleriyle anlatımı, yerel sözcükler,yakarışlar,sövgüler onun anlatımını canlı  ve etkileyici kılan özellikler  olarak görünmektedir.Tek gözlü devdir.Aşık Nesimi  Çimen de ona tek lamba derdi.Balıkçıları seven, sevdirendir.Onu okumak okyanusa açılmak gibidir.

Onda geçmi
şle gelecek iç içedir.Anadolu çoğrafyasının gerçekliğini de taşır.Yeryüzünün iyiliğini taşıyandır.Dünyadaki adaletsizliğe silahla değil sözcüklerle başkaldırandır. İsyanı  kelimelerde, cesareti yüreğinde saklayandır.Doğanın, toprağın, hayatın destanıdır.

Kitaplarını okuyanların katil olmamasını, sava
ş karşıtı olmasını ister.Barış dilinden asla vazgeçmeyendir. Eserlerinde hudutsuz bir insan sevgisi yer alır. Derin bir mizah duygusu da vardır.Ayrıca aşk, ayrılık, dostluk kavramlarını da ustaca kaleme almıştır.Kaleminden dökülen asil bir sevdanın şahlanışıdır. Onun için dünya bin çiçekli bir kültür bahçesidir.

İnsanın, evrende gövdesi kadar değil, yüreği kadar yer kapladığını söyler.Kalem ve daktilo ile fotoğraf çekebilen insandır.Yaşamı umutsuzluktan umut üretmek olarak tanımlar.  Yerelden evrensele  köprü kurandır.

Sait Faik’  onun için
şöyle der: “Kürtlerin en türkü, türklerin en kürdüdür” Dilindeki rengarenk anlatım  gözden önce kulağa hitap eder Belleğe kazınır. Tutkusu ise  özgürlüktür. Onun için  özgürlük mavidir.

En sevdi
ği renkte mavidir. O yüzden bir çok eserinin tasvirlerinde mavi açık ara öndedir.Barış,eşitlik,özgürlük ve kardeşlik onun en büyük özlemiydi.O bir ozandır, Allar içindedir. Ölüm oruçlarından Madımak katliamına, F tipi cezaevlerinden HES’ lere karşı eylemlere kadar her yerde onun çığğı vardır.

Edebiyata bakı
şında “O; ezilenlerin, ötekileştirilenlerin, yoksul insanların trajedisini anlatır ama bu bir yenilgi edebiyatı değildir ; isyan ve umudun gürül gürül akışıdır.Tarihin sayfalarında   hak savunucusu olarak  da yerini aldı. Anadolu insanınıncömertliğinin, büyük yürekliliğinin canlı örneği idi. 28 Şubat 2015 tarihinde, 91 yaşındayken, organ yetmezliği sebebiyle bedenen aramızdan ayrıldı.

ozgur694@hotmail.com


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.