ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 31 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


İnanç ve Sevinç Üzerine Kurulmuş Bir Kariyer!Sayı: 1810 - 25.01.2022


Şarkıcılar bir opera performansı kariyerini sürdürmek için birçok farklı yol izler ve birçok faktör başarıya katkıda bulunur. Endüstride rekabet edebilmek için gereken mükemmel müzisyenlik becerilerine ve vokal sanatına ek olarak, daha fazla unsur da büyük roller oynamaktadır. Bir şarkıcının kendilerine güçlü bir inanca, ilerlemeye devam etme dürtüsüne ve sanatçılar olarak kendilerini sürekli olarak zorlarken onlara hizmet etmek için fiziksel ve zihinsel sağğı koruma becerisine ihtiyacı vardır.

Kariyer yolları,
şarkıcıların Genç Sanatçı Programlarındaki deneyimlerinden bölgesel, ulusal ve uluslararası opera topluluklarında rol almaya kadar çeşitlilik gösterir. Bir şarkıcının hayatında bu fırsatların ne zaman ortaya çıktığı zamanlamalarında da farklılıklar vardır - şarkıcılar benzersiz yollarını benimsemeye ve takdir etmeye ve onlara şarkı söylemeye ilham veren neşeyi beslemeye karar verebilirler.

Yolculuk sırasında yeni fırsatlara hazırlıklı olmak ve ö
ğrenmeye açık olmak, öngörülemeyen olumlu sonuçlara yol açabilir. Amerikalı Tenor Chauncey Packer'ın yolu, kariyer dayanıklılığı ve kişinin benzersiz yoluna güvenle güvenme konusunda ilham veriyor.

Haziran 2021, Packer'ın bir opera sanatçısı olarak kariyerinde heyecan verici bir aydı. Robbins ve Crabman rollerini üstlendi
ği Metropolitan Opera'nın 2019-2020 sezonu prodüksiyonu Porgy and Bess'ten oluşturduğu CD kaydının Grammy Ödülü kazandığını öğrendi. "Kendimi çok mutlu hissettim! Deneyim neredeyse inanılmazdı.”

Gershwin ba
şyapıtında performans sergilemek, 2005 Ulusal Konsey Seçmelerinde sahnede yarı finalist olarak şarkı söyledikten sonra uzun zamandır hayalini kurduğu Met ile bir prodüksiyonda ilk kez yer aldı. “Bu kısa deneyimden sonra, enfes evde opera deneyimlerini geliştirmek için büyük umutlarım ve hayallerim vardı ama zaman geçtikçe fırsatlar elimden kaçtı. Yıllar geçtikçe, belirli evlerde çalışma hayallerimi serbest bırakmaya ve gerçekten fırsatlar elde ettiğim evlerde zanaatımı yeteneklerimin en iyisine kadar geliştirmeye odaklanmaya kendi içimde karar verdim.”

2005'ten itibaren Packer tam da bunu yaptı ve birçok Amerikan ve uluslararası opera toplulu
ğuyla sahne aldı. Opera kariyerini bunca yıl sürdürerek başarıya giden yolu, iş ahlakı ve takım oyuncusu olmaya olan bağlılığı ile açılmıştır. “Herhangi bir opera prodüksiyonunda başarının anahtarı hazırlıklı olmak, prova için zamanında (erken) ortaya çıkmak, işe odaklanmak ve meslektaşlarınızla ve işbirlikçilerinizle samimi ve nazik olmaktır; operada insan her zaman bir topluluk çalışmasının parçasıdır.” Ancak, Packer'ın Met'te şarkı söyleme hayali için için için yanan kaldı.

“Umut hala o sahnede bir gün
şarkı söylemek içindi. Hayalimi canlandırdığım ve onu Porgy ve Bess yapımında yaşadığım için gerçekten minnettardım.” Packer'ın Porgy ve Bess at the Met'teki performanslarına giden olaylar sırasında sanatına olan inancı ve mükemmelliğe olan bağlılığı, sanatçılara yeteneklerine inanmaları ve ilerlemeye devam etmeleri için bir hatırlatma görevi görür, çünkü kariyer değiştiren fırsatlar her an ortaya çıkabilir.

Met prodüksiyonundan bir yıl önce Packer, Sportin' Life'ın kapa
ğı için seçmelere katılmakla ilgilendiklerini öğrendi. Bu rolü yüzlerce kez oynamış ve Teatro alla Scala, Tulsa Opera, Atlanta Opera, Opera Birmingham, San Francisco Opera sahnelerinde ve New York Harlem Tiyatrosu ile Avrupa turnesinde görülmüştür. Rolü canlandırdığı için büyük beğeni topladı: “Sportin' Life'ın bölümü doğal bir şovmen için yazılmıştır. Ancak, berrak bir tenor ve yüksek tekme dikme ile övünen Chauncey Packer, uyuşturucu satıcısının kolay gülümsemesinin ardında gizlenen tehlikeleri önermek için bol fırsatlar buldu" (Washington Post) ve "İşte Chauncey Packer tam bir şovmendi..." (Atlanta Journal).

Bu harika Amerikan operasını icra etmek Packer için derin bir seviyede çok özel. “Porgy ve Bess yapımlarının insanları her zaman ailedir. Büyük topluluk temasıyla doymu
ş bir gösteri. Kişi şovda olamaz ve o topluluk tarafından kuşatılamaz. Bu kadar çok yapımda yer aldığım için şükrediyorum. Her yeni yapım, eski kadro arkadaşlarının ve yeni meslektaşların bir aile birleşimini memnuniyetle karşılar. P&B prodüksiyonlarını sanatta daha büyük bir destekleyici aileyle bırakmak için sonsuza dek zenginim.”

Met seçmelerinin pek çok kez oynadı
ğı bir rolün kapağı için olduğu için başlangıçta hayal kırıklığına uğradıktan sonra, bunu bir öğrenme fırsatı olarak görmeye karar verdi. “Bir sanatçı olarak ana hedeflerimden biri, sürekli bir öğrenme öğrencisi olarak kalmaktır. Bir sanatçı olarak her zaman büyümek ve her deneyimden bir şeyler öğrenmek istiyorum. Cover yapmaktan, diğer sanatçılarla sahnede zanaatı geliştirmekten canlı izleyicilerden enerji alışverişine kadar çok şey öğreniyorum. Her fırsattan öğreniyor ve gelişiyorum.” Seçmelerden bir gün önce, Met'in kapak için farklı bir yöne gitmeyi düşündüğünü öğrendiğinde kararlılığı hala test edildi.

Bu haberi duyunca çok hayal kırıklı
ğına uğrasa da, Packer iyi şarkı söyleme taahhüdünü sürdürdü. Çoğu zaman, şarkıcılar performanslarını tehlikeye atan seçmelerden hemen önce olaylar yüzünden raydan çıkabilirler. Zorluklar yoluyla mükemmellik yönünde devam etmek için zihinsel dayanıklılık gereklidir. “Seçmelere girerken gerçekten egomu kontrol etmem ve şarkı söyleyip elimden gelenin en iyisini göstermem gerekiyordu.” Seçmelerden sonra Packer, Sportin' Life'a kapak olmasının yanı sıra yapımda Crabman ve Robbins rollerinin de kendisine verildiğini öğrendi.

"Çok sevindim! Bu seçme deneyimi, sundu
ğunuz şeye güvenerek ve en iyi becerilerinizi ve yeteneğinizi göstermek için bir seçmelere nasıl gireceğiniz dersini yeniden canlandırdı. Kişi kendinden emin değilse ve şirketin neyi yayınlamak istediğini tahmin etmeye çalışırsa, deneyim senin için en iyisini alabilir. Kendinden emin olman, seçmeni uygun olduğuna ikna edebilir! Seçmeler yolculuğu hem alçakgönüllü hem de cesaret verici.” Packer, seçmelerdeki deneyiminin diğer şarkıcılara, sonuç kasvetli görünse bile, yeteneklerine inanma konusunda sağlam bir inancı sürdürme konusunda ilham vereceğini umuyor.

Packer, yapımdaki deneyimlerini hatırlıyor. “Lüks bir i
ş deneyimiydi. Lüks bir döküm ve şarkı söylemekti! Şarkıcılar, ekip, dansçılar, yaratıcı departmanlar ve tüm personel, uzmanlıklarının zirvesindeydi. Harika kaynaklara ve yeteneklere sahip olmak, sorunsuz bir çalışma deneyimini gerçekten kolaylaştırır. Ne büyük sevinç! Ve tüm güzelliği, Siyah neşesini ve mükemmelliği deneyimlemenin ne kadar harika olduğu, New York seyircileri tarafından yürekten karşılanan harika performanslarda doruğa ulaştı. Üretimin bir parçası olmaktan her zaman gurur duyuyorum.”

Packer ayrıca ko
şu sırasında Sportin' Life rolünü de üstlendi. “İmkansız hayallerin gerçekleşmesi hakkında konuşun. . . Gösterinin popülaritesi ve talebi nedeniyle, Met, benzeri görülmemiş bir tarihte sezon ortasında programa üç gösteri ekledi. Önceden planlanan tüm gösteriler satıldı. Harika Sportin' Life'ımız önceden planlanmış bir angajmanla rezerve edildiğinden, bu üç ek şovda rol almak için büyük bir şansa sahip oldum."

Metropolitan Opera'nın Porgy ve Bess'i kurmasının üzerinden yakla
şık 30 yıl geçmişti. Packer da dahil olmak üzere opera endüstrisindeki birçok sanatçı ve izleyici 2019-2020 yapımını uzun zamandır bekliyordu. “Amerikan tarihinde, marjinalleşmiş insanların görülmeyi, duyulmayı ve temsil edilmeyi talep ettiği bir dönemde, Siyah Amerikalıların yaşamı hakkında bir hikaye anlatan mükemmel renkli sanatçılarla dolu bu operayı kurmak uygundu. Sanatın sektördeki yetersiz temsile yol açmasının gerçekten önemli olduğuna inanıyorum. Marjinalleşmiş insanlar için daha fazla fırsat güvence altına almanın, denge yönünde büyük bir adım olduğuna inanıyorum. Ayrıca parçanın gelecek sezonun repertuarında yeniden canlandırılacağı için gerçekten heyecanlıyım.”

Bazen
şarkıcılar kariyerlerinde daha sonra hedeflerine ulaşırlar. 2005 Ulusal Konsey seçmeleri sırasında Packer, Met'te şarkı söylemesinin onun yılı olduğunu ummuştu. "Kalbi kırık 30 yaşındaki ben, MONC yarışmasından sonra Met fırsatlarına girmekten başka bir şey istemezdi, ancak o zamanlar koşullar ve zamanlama buna izin vermedi. Hayatım ve yolculuğum için çok minnettarım. Fırsatlar ilahi olarak size aitse, bu duyguya güvenmeyi ve umutlarınıza ve hayallerinize sıkıca sarılmayı gerçekten öğrendim.

"Bazen fırsat, etrafınızda tekrar dönmeden önce biraz zaman ve ba
şka deneyimler gerektirir. Kariyerimde daha erken tanışma fırsatlarım olsaydı, belki de bir sanatçı ve varlık kadar merkezli olmazdım. Bunların çoğu olgunlukla birlikte gelir. Kim bilir? Met'te başarılı olmak için Porgy ve Bess yapımında kesinlikle hazır ve hazır hissettim. Ayrıca tarihi an ve ülkemdeki sanatımı bu evde sergileme fırsatı için ezici bir minnettarlık duygusu hissettim.”

Packer, yirmi yılı a
şkın profesyonel performans deneyiminden sonra kariyer yolunu yansıtıyor. “Şarkı söylemek ve performans sergilemek için aşkımı ve tutkumu bulduğum için gerçekten çok şanslıyım. Şarkı söyleme işindeki yolculuk zor olabilir. Herhangi bir mesleğin ticari tarafı zorluklar sunabilir.”

Packer, zorlu zamanlarda nasıl ilham aldı
ğını ve diğer şarkıcıların yeteneklerine olan inancı beslemenin yollarını bulabilmelerini umduğunu paylaşıyor: “Şarkı ve zanaat sevgisini arıyorum ve aynı zamanda sanatçılar topluluğumu, desteğimi ve ailemi arıyorum. Beni güçlendiriyorlar ve cesaretlendiriyorlar. Onlar en iyi doğrulamadır. Şarkı söyleme sevgisi ve performans sanatı beni zor zamanlarda besliyor. Ruhumu besliyorlar. Yaşlandıkça, ruhumu beslemek ve her zaman şarkı söyleme sevgisini bulmak için bunu bir öncelik haline getiriyorum.

Şarkıcılar, çok hassas enstrümanlarını içlerinde, kalplerine yakın taşıyan yegane müzisyenlerdir. Bu gerçek, öznel ve nesnel eleştirilere karşı öz-değer ve kendinden eminliği dengelemek için oldukça hokkabazlık yapar. Kişi sert bir cilt geliştirmelidir. Bu zor bir denge. Zanaatkarlığı mükemmelleştirmek için fırsatlara dahil edilmek için onay arıyoruz, ancak ikili olarak benzersiz bireysel sanatçılığımızı güçlendirmek için 'çerez kesici' grupları olmanın onayını kaçırıyoruz. Özetle, işe alınmak için kendini sunmak için güçlü bir öz-farkındalık merkezine ve güçlü bir öze ihtiyaç vardır.”

Packer yo
ğun performans programına devam ediyor. Chautauqua Opera'nın 2021 yaz sezonundaki ilk performansı için Scalia/Ginsberg'de Justice Scalia'yı seslendirdi ve aynı zamanda ilk yönetmenlik denemesini As the Cosi Crumbles: A Company-Developed Piece ile yaptı. Met'in 2021-2022 sezonu için Porgy and Bess'de ve Terence Blanchard'ın The Met'in bir Siyah besteci tarafından yapılan ilk opera prodüksiyonu Terence Blanchard'ın My Bones'taki Fire Shut Up'ında geri dönüyor. Ayrıca Chicago Lyric Opera ve Greensboro Opera ile çıkış yaptı ve New Orleans Opera'ya geri döndü.

Foto
ğraf: Chauncey Packer, Pensacola Operası'nın La Traviata prodüksiyonunda Alfredo olarak sahne alıyor, 2007

Çeviri: MaviNota


Makalenin Yazarı  Penelope Shumate hakkında

Penelope Shumate soprano ve
şan öğretmenidir. Yaklaşan ve yakın zamandaki çalışmaları arasında Londra'daki Kraliyet Filarmoni Orkestrası, Peoria Senfoni Orkestrası, Roanoke Senfoni Orkestrası ve James on Opera ile performansları yer alıyor. O da Philadelphia Opera Company, Des Moines Metro Opera ve Utah Festival Opera ile yer aldı. New York'taki Lincoln Center'da hem Carnegie Hall hem de David Geffen Hall'da solist olarak birçok kez sahne aldı. Halen Batı Illinois Üniversitesi'nde Uygulamalı Ses ve Lirik Diksiyon dersleri verdiği Ses Bölümü'nde Yardımcı Doçent olarak görev yapmaktadır.

Resmi internet sitesi: www.penelopeshumate.com

Kaynak:csmusic.net


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.