ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 17     Sayı: 1810
Şu an 10 müzisyen gazete okuyor

Günün Mesajları


♪ Mobildeyiz! Cep telefonu, tablet ve diğer mobil araçlarda bir tık uzağınızdayız!
editör - 17.01.2022


♪ 17. yaşımız kutlu olsun!
editör - 24.11.2021


♪ 20. yüzyılın en önemli birkaç sopranosundan birisi olarak görülen TC Devlet Sanatçısı Diva Leyla Gencer'in 93. doğum yıldönümünde saygı ve özlemle anıyoruz.
Mavi Nota - 10.10.2021


♪ Gazetemizin öğretmeni, eski danışma kurulu üyemiz, besteci ve akademisyen, hocaların hocası Sefai Acay'ı vefatının 5. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 20.09.2021


♪ Mavi Nota şahane...
Can Çeliker - 18.08.2021


♪ Değerli dostumuz Keman sanatçısı Tuğrul Göğüş’ün beklenmedik anda vefatı bizleri derin bir üzüntüye sevketmiştir. Değerli arkadaşımıza Tanrıdan rahmet, kederli ailesine başsağlığı ve sabır diliyoruz.
Mavi Nota - 09.08.2021


♪ Harika bir kaynak, düşünüp, oluşturup, yaşatanlara minnet ve saygılar
oya kerimoğlu - 03.08.2021


♪ Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramımızın 101. yıldönümü Kutlu Olsun!
Mavi Nota - 23.04.2021


♪ Değerli besteci ve eğitmen, ülkemizin yetişdirdiği seçkin sanatçılardan Sayın Muammer Sun’u kaybetmeninin derin üzüntüsü içindeyiz. Merhuma Tanrı’dan rahmet, kederli ailesine ve müzik ve sanat camiasına başsağlığı dileriz.
Mavi Nota - 16.01.2021


♪ Yeni yılınızı en içten dileklerle kutlar, 2021 yılının mutluluk ve güzel günler getirmesini dileriz.
Mavi Nota - 31.12.2020


Tüm Mesajlar

Anket


Mavi Nota e-Müzik Gazetesi'ni hangi yolla öğrendiniz?

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Adrienne Danrich: Be the LightSayı: 1803 - 29.07.2021


Adrienne Danrich bir şarkıcı ama aynı zamanda çok daha fazlası: tek bir tanımla kapsanamayacak bir şair, besteci ve sanat yaratıcısı. Onun sanatı, alandaki diğerlerinin yolunu aydınlatıyor ve onun örneği, diğerlerini müzikal mesajlarını çok çeşitli şekillerde paylaşmaya yönlendiriyor.

Sanatçılar sahneye çıktıklarında genellikle “ışığı bulmaya”, izleyiciler tarafından her zaman aydınlatılmak üzere yönlendirilirler. Bazı sanatçılar sadece ışıktır. Sizi içine çeken o özel şeye sahipler, bir odayı dolduran bir ışıltı. Ve bu parlaklık da etrafındakileri aydınlatır. Adrienne Danrich bu ışığı taşıyan şarkıcılardan biri. O kadar çok unvan biriktirmiş ki, kişiliğini veya katkılarını tek bir kelime tam olarak tanımlayamaz. Bu Emmy ödüllü şarkıcı, şair, besteci ve yenilikçi, sanat yoluyla bağlantı kurmak için sürekli olarak anlamlı yollar bularak ve yaratarak büyümeye devam ediyor.

Louis, MO'da büyüyen Bayan Danrich, sürekli olarak hem aile hem de müzikle çevriliydi. 8 yaşındayken babası blues efsanesi Roland Johnson ile sahnede şarkı söylüyordu. "Bana mikrofon tutmayı, şaka yapmayı, şarkı sunmayı ve kelimeleri gerçekten kullanmayı öğretti. Bunların hepsinin daha sonraki performanslarımda beni etkilediğini biliyorum.” Danrich, bir görsel ve sahne sanatları lisesine kabul edildi ve burada koro öğretmeni Aquilla B. Tinglin ile tanıştı. Danrich, "Bu bayan tüm hayatımı değiştirdi" diyor. Tinglin ayrıca All Saints' Piskoposluk Kilisesi'nde orgcuydu ve Danrich'i, Danrich'in ilk ücretli şarkı söyleme işi olan kilise korosunda şarkı söylemeye teşvik etti. Danrich'te bir yetenek gören Tinglin, onun akıl hocası oldu. "Beni ilk operam Don Giovanni'ye götürdü, her yere götürdü, bana müzik öğretti ve doğru dilbilgisi konusunda çok titizdi. Ve beni vokal yarışmalarına soktu.”

Böyle bir yarışmanın benzersiz bir ödülü vardı - yerel bir üniversitede bir öğretmenle çalışma fırsatı. Danrich kazandı ve 15 yaşında hala onun öğretmeni olan Mary Henderson Stucky ile Washington Üniversitesi'nde ders almaya başladı. "Bayan. Stucky bana bildiğim her şeyi, hala kullandığım her şeyi öğretti. Hala ondan kendi öğrencilerime alıntı yapıyorum.” Stucky, Danrich'ten "çok iyi bir küçük öğrenci! O yaşta bile potansiyelin orada olduğunu söyleyebilirdiniz. Coşkulu ve ifade doluydu.”

Tinglin ve Stucky, Danrich'i Tanglewood Müzik Festivali'ne gitmeye teşvik etti ve All Saints' Piskoposluk Kilisesi onu göndermek için parayı topladı. Danrich, “Çoğunlukla siyahi bir mahalleden geldim ve Tanglewood bir kültür şokuydu. İyi giden her şeye odaklanarak günlük bir günlük başlattım. Kendi kendime dedim ki, sekiz hafta sonra bunu beğenirsem klasik müzik çalışacağım.” O yaz Barbara Hendricks, Bobby McFerrin, Michael Tilson Thomas ve Leonard Bernstein ile sahne alarak sanatın nasıl bir zanaat haline geldiğini öğrendi. “Festivalin son günü Durufle'nin 'Ubi caritas'ı üzerinde çalışıyorduk ve bize gözlerimiz kapalı, el ele daire şeklinde durmamız ve etrafımızdaki şarkıcıların enerjisini hiçbir yönlendirme olmadan hissederek birlikte şarkı söylememiz söylendi. iletkenden. Bütün zaman boyunca ağladım. Müzikle ve şarkıcı arkadaşlarımla en manevi bağımızdı. Bu, klasik müziği uygulanabilir bir kariyer yolu olarak keşfetmek için ilk bilinçli seçimimi yaptığım zamandı.”

Danrich müzik öğretmek istediğine karar verdi. Öğretmeninin ayak izlerini takip ederek Stucky'nin mezun olduğu okul olan Eastman Müzik Okulu'nu seçti. Danrich çok çalışkandı, Müzik Eğitimi Lisans (BME) derecesini kazanırken, Müzik Lisansı (BM) derecesinin gerekliliklerini yerine getirmek için yeterli sınıf ekledi. Kendini klasik müziğe kaptırdı ama kalbine yakın diğer tarzlardan asla vazgeçmedi, klasik resitaller, caz ve funk grubu Swingin' Beef and the Meat Factory arasında gidip geldi. “Şarkı söyleyerek büyüdüğüm müziğe her zaman bir sevgim vardı. Tüm müzik türlerini seviyorum ve hiçbir müziğin diğerinden üstün veya üstün olmadığını hissediyorum - hepsi müzik. ”

Türler arasında geçiş yapmak Danrich'in süper güçlerinden biridir ve eğitimi bu yeteneği yalnızca güçlendirmiştir. Stucky de aynı fikirde, "Teknik tekniktir, ancak stil üzerinde durulması gereken bir şeydir. Klasik teknik, tüm stillerde Adrienne'de kaldı. İnsanlara ilham verici mesajlarla ulaşmak, farklı tarz ve tarzlarda şarkı söylemeyi gerektirir. Söylenmesi gereken bir mesaj ve metin var. Adrienne, kendisi için gerekli olan bir iletişim biçimini iletir. Şarkılarıyla pek çok insana dokunuyor.”

Danrich Eastman'dan mezun olduğunda, Stucky Cincinnati Üniversitesi Müzik Konservatuarı'nda (CCM) fakültedeydi. Danrich, Master of Music'e (MM) ve daha sonra Sanatçı Diploma Programlarına kabul edildi. Başlangıçta opera seçmelerinden korkan ama gelecekteki öğrencilere aktarmak için sahne deneyimi kazanmak isteyen, buna gitmeye karar verdi. “O seçmelerden önce ve sonra ağladım ve küçük bir rolüm oldu. Ve düşündüm ki, benim şarkı söylemem gibi bir şey bilen insanlar. ” Bu bir kariyer dönüm noktasıydı: “Mrs. Stucky bana, 'Öğretmenin zamanı var, şarkı söylemenin de zamanı var. Öğretme zamanının geldiğini anlayacaksın, ama şimdi şarkı söyleme zamanın.”

Stucky, Danrich'in sanatının gücünü fark etti. “Adrienne, CCM'den hemen sonra profesyonel rollere geçti. Sesi her zaman çok lirik ve dolgundu ve başından beri harika bir şekilde meşgul, sanatsal bir şarkıcıydı. Harika bir enerjisi var ve onun ruhundan çok keyif aldım.” Danrich, San Francisco Operası'nın Carmen'inde Micaela olarak çıkış yaptı ve Fiordiligi ve Contessa'dan Aida, Cio Cio San ve Tosca'ya kadar 30'dan fazla rolü canlandırdı.

Danrich ayrıca, Kamala Sankaram'ın Look at You'sundaki Annina, Ricky Ian Gordon'un Intimate Apparel'ındaki Mrs. Dickson ve Rob Handel ve Kamala Sankaram'ın Only You Will Recognize the Signal'deki gibi dünya prömiyeri çağdaş operalarda roller yaratan bir niş oluşturmuştur. BURADA Sanat Merkezi ile COVID-19 sırasında yayınlanan canlı sanal opera—oturma odasında yeşil bir ekran kullanılarak filme alındı!

Yaklaşan 2022 angajmanları arasında, Danrich'in, St. Louis Opera Tiyatrosu'ndaki ilk çıkışı için Picker'ın Uyanış operasında Miriam rolünü yaratması, Lincoln Center Tiyatrosu'nda Bayan Dickson olarak bir dönüş ve Ruh için Müzik Mutfak Yemekleri: Unutulmuş Sesler'in dünya prömiyeri yer alıyor. Carnegie Salonu.

Danrich'in müziği sayfadan doğrudan izleyiciye ulaştırmanın bir yolu var. “Sahneye çıktığımda işim iletişim kurmak. Besteciler tüm işi yaptı ve bizim işimiz onu teslim etmek. Bana koçluk, dersler ve uygulama odalarınızdayken, o sayfada yazılanlara sadık ve çalışkan olmaya konsantre olmanız gerektiği öğretildi. O sahneye adım attığınızda, işiniz tüm bunları iletmektir.”

2007'de Cincinnati Opera, Danrich'i iki ünlü ve çığır açan opera sanatçısı Marian Anderson ve Leontyne Price hakkında bir gösteri yazması için görevlendirdi. Danrich, geleneksel konser formatının dışına çıkarak, bu efsanevi sanatçıları onurlandırmak için “multimedya tek kadın müzikal haraç” yarattı. This Little Light of Mine: The Stories of Marian Anderson ve Leontyne Price, zaman içinde müzikal bir yolculuktur. İnanılmaz hikaye anlatımını güzel şarkı söylemesiyle birleştirdi ve "Jim Crow döneminden Sivil Haklar Hareketi ve ötesinde birçok ırksal engeli aşan bu iki uluslararası üne sahip sanatçının hayatlarını yaratıcı bir şekilde belgelemek için dokunaklı multimedya görüntüleri" eklemeye karar verdi. Gösteri hemen bir başarıydı. Stucky'ye göre, Danrich "her zaman girişimci olmuştur ve onun tek kadın ve tematik gösterileri insanlara gerçekten dokunmaktadır. Yardım araçları haline geldiler” dedi.

This Little Light of Mine, 100'ün üzerinde performans ve iki ayrı televizyon prodüksiyonu ile başladı. Yellow Springs, Ohio'daki bir performans sırasında Danrich, bestelerinden birinin prömiyerini yapan besteci Drew Hemenger ile tanıştı. Her ikisi de diğerinin çalışmasına hayran kalarak işbirliği yapmaya karar verdi. Indiana Üniversitesi-Pensilvanya tarafından öğrenciler ve öğretim üyelerini içeren bir gösteri yazmaları için görevlendirildiler ve Harlem Rönesansında Bir Akşam doğdu. Dönemin bu kutlaması, Hemenger'in Langston Hughes'un şiirlerine dayanan özgün bestelerinin yanı sıra 1920'li ve 30'lu yıllardaki şiir ve şarkılarını da içeriyor.

Hemenger, “Adrienne ile çalışmak eğlenceli çünkü ne istediği konusunda net ama düşüncelere açık. Görüşlerini paylaşmaktan korkmuyor, sadece size söyleyecek. Ama aynı zamanda dinleyecek. Bir vizyonu var.” Gösterinin prömiyeri 2011'de yapıldı, aynı yıl Danrich, This Little Light of Mine için bir Emmy kazandı.

An Evening in the Harlem Renaissance'daki işbirliğinden kısa bir süre sonra Danrich, başka bir besteci Dave Hall ile tanıştı. "Şarkı söylerken duydum ve sesini sevdim. Adrienne çok eğlenceli ve harika bir mizah anlayışı var - ne kadar da enerjik," diye hatırlıyor Hall. Şiirlerinden bazılarını düzenlemekle ilgilendi ve müzikal olarak işbirliği yapmayı tartıştılar. İkisi, Danrich'in solo ilk albümü olan Love and Trouble: Five Personas ~ One Voice adlı dramatik şarkı döngüsünü yarattı. Hall, “Doğal ve ulaşılabilir olduğu için şiirlerini yerleştirmek çok kolay oldu. Daha çok benim halk tarzı yazımla ilgilendi ve sesi için yazma konusunda bana yol gösterdi.”

Şarkı döngüsü, Hall ve Danrich'in bestelerini birleştiren beş farklı sevgilinin hikayesidir. Hall şunları ekliyor: “Skeçlere baktık ve bu şarkıları bir arada tutan şeyin ne olduğuna dair bir hikaye yayı bulduk. Söyleyeceği şarkıları yazma konusundaki ilk gerçek denemesiydi ve bunun bir parçası olmak benim için çok heyecan vericiydi. Besteci olarak hoş bir dokunuşu var.”

2020 yazında, artan sosyal adaletsizliklere ve George Floyd'un öldürülmesine tepki olarak, Danrich kendini öfke ve umutsuzlukla karşı karşıya buldu: "Varlığıma çok yabancı olan bu duygularla ne yapacağım hakkında hiçbir fikrim yoktu. Ve şiirler ve şarkılar yazarken rahatlatıcı bir rahatlama buldum. Bir gece, sabah saat 4'te derin bir uykudan uyandım, kocamı uyandırmamak için telefonumu mutfağa götürdüm ve melodiyi ve sözleri aynı anda ses kayıt cihazıma söyledim. Şarkıyı güneş doğmadan bitirdim. O şarkı 'Nefes'e dönüştü.

Ertesi gün Drew Hemenger'i arayıp 'Breathe'i bugünkü güzel sanat şarkısına dönüştürmek için benimle işbirliği yapmak isteyip istemediğini sordum." Danrich'in zengin spinto rengini dalgalı üst kaydıyla birleştiren bu güçlü şarkı, o anın acısını çağrıştıran tutkulu bir parça. New York City'deki Cell Theatre'da “Breathe” prömiyerini yaptıktan sonra Danrich, çalışmayı Fargo-Moorhead Senfonisi ve soprano Nicole Heaston ile birlikte seslendirdi.

Daha sonra Giving Voice Serisi için Houston Grand Opera ile birlikte seslendirdi.

Arkadaşlar arasındaki bir sohbet, Danrich için başka bir ilham kıvılcımı yarattı. The American Opera Project (AOP) geliştirme direktörü Emily Manzo, “George Floyd protestoları sırasında Adrienne gerçekten bir şeyler yapmak istedi” diyor. Danrich, Haziran 2020'nin ilk haftasında AOP Sanat Direktörü Mila Henry ile konuştu ve hızlı bir şekilde sanal bir konser düzenlediler: Hold On: A Vigil for Broken Spirits. Manzo, “Çok güçlüydü ve katılan insanlara gerçekten yardımcı oldu. Adrienne ile ilgili bir şey var - insanların şu anda oldukları yerde olmalarına izin veriyor. Ağır bir zamanı hafiflikle atlatmanın bir yolu var. Adrienne'in enerjisi bir şifacıdır."

Konserin etkisi aşikardı ve Danrich bu iyileştirici müzik deneyiminin devam etmesi gerektiğini fark etti. Danrich'in yaratıcı, sunucu ve baş yapımcı olduğu, Opera on Tap (OOT) ile birlikte Music as the Message (MaM) prodüksiyonu için hemen katılan AOP'ye yaklaştı. Danrich, MaM'yi bir performans olarak değil, "daha çok, hepimizin Zoom'da bir araya gelip müzik aracılığıyla iletişim kurduğumuz bir müzikal deneyim olarak görüyor. Bunu yapmanın yollarından biri, izleyicileri videolarını devam ettirmeye, el çırpmaya, birlikte dans etmeye ve şarkıya eşlik etmeye (elbette sessiz bir şekilde) teşvik ederek, yalnızlığımızda bile bir birliktelik ve topluluk duygusu yaratmaktır.” Dave Hall, “Adrienne, insanları bir araya getirme konusunda bir usta” diyor.

Geçmiş MaM programları, çeşitli uluslararası sanatçıları, çeşitli türleri, şiir okumalarını ve yeni sipariş edilen eserleri içeriyordu. Yakın tarihli bir beste, Pulitzer ödüllü besteci Paul Moravec'in Danrich'in şiiri “The Melodious Feast”in bir ayarıdır. MaM'in dördüncü programı Sing Together, Children!, Juneteenth kutlaması ve 13 Haziran 2021'de canlı yayınlandı.

Danrich'in MaM yaratması, COVID-19 sırasında sanatçılar için ihtiyaç duyulan bir fırsat ve istihdam aracı sağlıyor ve ayrıca çevredeki topluluğa yardımcı olan fonlar topladı. UnLocal ve Gift Passion Purpose Project gibi Manzo, “MaM'in heyecan verici unsurları, her seferinde farklı hayır kurumlarıyla geliştirdiğimiz komisyonlar ve ortaklıklar” diyor. “Bu program, ücretsiz ve herkes için erişilebilir kalması için hibeler ve bireysel bağışçılar tarafından finanse edilmektedir. Topluluğun bağış toplamaya odaklanmasını sağlamak istiyoruz. Bu programı diğerlerinden ayırmaya devam eden şey budur.”

Danrich, çalışmalarını beslemeye yardımcı olan minnettarlığa odaklanır. “Sadece büyük anlarda değil, her mutlu anın tadını çıkararak şükran disiplinini uyguluyorum. Yarattığımda, kendimi yargılamadan yazmama ve şarkı söylememe izin veriyorum. Belki bu COVID dönemidir, ama kendimi mükemmel olmaya çalışmaktan kurtardım. Kendimi müziğe kaptırıyorum ve onun benim aracılığımla konuşmasına izin veriyorum. Her şeyde ışığı gördüğümüzde bütün, mutlu ve en önemlisi bize bahşedilen hediyelerden memnun olabiliriz.”

Geçen yıl, Danrich her zamankinden daha yoğundu. MaM prodüksiyonları yaratmanın, yeni eserler bestelemenin ve yoğun performans programını sürdürmenin yanı sıra, zamanının çoğunu genç şarkıcılarla çalışarak geçirdi: Danrich, NATS NYC, William Warfield Burs Vakfı ve Adelphi Üniversitesi için ustalık sınıflarını kolaylaştırdı; Ohio Eyalet Üniversitesi Müzik Okulu ve Gelişmekte Olan Afro-Amerikan Vokal Sanatçıları için Mentorluk Forumu'na konuk konuşmacı olarak katıldı, koçluk yapan öğrenciler ve Miami Üniversitesi Müzik Okulu, kadın bestecilerin yer alacağı bir konsere hazırlanırken; ve mezun olduğu CCM'deki Corbett Yarışması ve Lisans Şan Yarışması'na karar verdi.

Özellikle konu gelecek nesil olduğunda, Danrich nasıl ilham vereceğini biliyor. Ohio Eyaleti'ndeki müzik öğrencileriyle yakın zamanda verdiği bir konuşmayı bitiren Danrich, veda sözleriyle cesaretlendirdi: “Gerçekten kendin ol. Bu, şarkı söylemeyi, hareket etmeyi ve kendinizi uygun şekilde sunmayı öğrenirken kendi bireysel sesinizi kucaklamak anlamına gelir. Yine de sınırları çizebilir, tüm benliğinizi sevebilir ve otantik bütün benliğiniz olabilirsiniz. Çoğu zaman, performans sergilerken kendimizi -yüzümüzü, maskemizi- takmaya çalışırız. Karakteri giymeyin: kendinizi karakterin içinde giyin. Bu şekilde, onun içinde koza haline gelirsiniz ve otantik bedeninizde ve ifadenizde o karakter olursunuz. Başkasının bizim için yarattığı kutuya asla sığmayacağız. Sanat yaratırken kendi özel bireyselliğinizi benimseyin. Yarat ve ışık ol.”

Laura Portune /csmusic
Ç
eviri: Müfit Semih Baylan


Yazıyı Tavsiye Et

Tavsiye Et



Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.