ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 17     Sayı: 1830
Şu an 9 müzisyen gazete okuyor

Günün Mesajları


♪ Tüm Mavi Nota dostlarının ve ülkemizin Şeker Bayramını en içten dileklerle kutlar esenlikler dileriz!
editör - 02.05.2022


♪ 8 Mart"ı kadın goygoyculuğuna çevirmeden, mana ve ehemmiyetinin taşıdığı öz yapıdan koparmadan kutlanması dileğiyle, 8 Mart Emekçi Kadınlar Günü kutlu olsun
Mavi Nota - 08.03.2022


♪ Okurlarımızın ilgisine çok teşekkür ederiz!
Mavi Nota - 03.03.2022


♪ Mobildeyiz! Cep telefonu, tablet ve diğer mobil araçlarda bir tık uzağınızdayız!
editör - 17.01.2022


♪ 17. yaşımız kutlu olsun!
editör - 24.11.2021


♪ 20. yüzyılın en önemli birkaç sopranosundan birisi olarak görülen TC Devlet Sanatçısı Diva Leyla Gencer'in 93. doğum yıldönümünde saygı ve özlemle anıyoruz.
Mavi Nota - 10.10.2021


♪ Gazetemizin öğretmeni, eski danışma kurulu üyemiz, besteci ve akademisyen, hocaların hocası Sefai Acay'ı vefatının 5. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 20.09.2021


♪ Mavi Nota şahane...
Can Çeliker - 18.08.2021


♪ Değerli dostumuz Keman sanatçısı Tuğrul Göğüş’ün beklenmedik anda vefatı bizleri derin bir üzüntüye sevketmiştir. Değerli arkadaşımıza Tanrıdan rahmet, kederli ailesine başsağlığı ve sabır diliyoruz.
Mavi Nota - 09.08.2021


♪ Harika bir kaynak, düşünüp, oluşturup, yaşatanlara minnet ve saygılar
oya kerimoğlu - 03.08.2021


Tüm Mesajlar

Anket


Klasik Batı Müziği dinler misiniz?

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Bir Konser ve Düşündürdükleri!Sayı: 1757 - 10.02.2020


Dün gece Ankara’da, Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası Konser Salonu’nda,  klasik dönemden romantik döneme geçişte büyük katkı sağlamış, ünlü Alman besteci ve piyanist Ludwig Van Beethoven’in doğumunun 250. yılı nedeniyle Almanya’nın Ankara  Büyükelçiliğinin desteği ile düzenlenmiş bir konser vardı.

İzmir Devlet Senfoni Orkestrası’nın solist sanatçılarından piyanist Yeşim Gökalp’in projesi olan ve Ankara’dan Şef Şerif Can Ünver yönetimindeki Başkent Oda Orkestrası, Trabzon’dan Şef Özlem Aydın yönetimindeki Olimbera Voice çok sesli korosu ile birlikte solist piyanist Yeşim Gökalp’in sahnede yer aldığı konserde, Ludwig Van Beethoven’ın Do Majör 1. Senfonisi ve Do Minör Koral Fantezisi seslendirildi.

İki kere bis yapan konserde Şef Özlem Aygün yönetimindeki Olimbera Voice Bach (Jesu joy of man’s desiring) ve Beethoven Koral fanteziyi seslendirdi.

Trabzonlu Olimbera Voice’ın ilk kez bukadar önemli bir deneyim ya
şadığı, yaşıdığı bu deneyimden yüzünün akıyla çıktığı konser için söylenecek çok önemli şeyler var kuşkusuz.

Büyük bir eme
ğin ve yaklaşık 10 aylık bir çalışmanın ürünü olan konserde 600 kişilik CSO Konser salonuna dinleyicinin sığmaması konunun önemini ortaya koyuyor.

Evet 600 ki
şilik konser salonunda 900 kişi konseri dinlemek için yer alırken takriben 200 kişinin salona giremeyerek geri dönmesi aslında bir popülist yaklaşımı da çürütüyordu.

Demek ki do
ğru işler yaptığınız zaman halkımız dinleyici olarak salonda yerini alıyor.

Halka inmek maskaralı
ğı ile klasik müziği hafifletmek, sulandırmak, popülerleştirmek aslında mesleğe yapılan saygısızlığın daniskası oluyor.

Konser salonunda dinleyici olarak bulunan ünlü
şeflerimizden Rengim Gökmen’in, konser sonrası Olimbera Voice’ın şefi Özlem Aydın’ı, Solist Piyanist Yeşim Gökalp’i ve Başkent Oda Orkestrası Şefi: Şerif Can Ünver’i ayrı ayrı  tebrik etmesi kuşkusuz çok önemli ve değerli.

Trabzon’dan gelmi
ş, ilk bakışta dinleyici tarafından sayıları pek fazla olan sıradan topluluklardan birisi olarak irdelenen Olimbera Voice, ortaya koyduğu performans ile salondaki tüm dinleyiciyi önce şaşırtmış sonra büyülemiştir.

Tabii bu arada bu yıl 55. Yılını kutlayan Ba
şkent Oda Orkestrası Şef: Şerif Can Ünver yönetiminde başarılı bir performans ortaya koymuştur.  İzDSO solist sanatçısı piyanist Yeşim Gökalp her zamanki özeni ve düzeni ile titizliğinin eseri konseri gerçekleştirmiştir.

Konserde büyük izdiham  ya
şanması kuşkusuz önce sanat yöneticilerine ders olmalıdır. Hiçbir girişime fırsat vermeyen bir anlayışın oturduğu sanat yönetimleri artık bu tavrını değiştirmelidir.  Çünkü bu zihniyetin yarattığı megolamani, dışardan hiç iyi görünmüyor.

Unutmayınız ki, batı i
ş yapmak isteyenlere fırsat eşitliği tanıyarak, bireye idealini vererek bugünkü seviyeye gelmiştir. O halde bireye idealini sanat yöneticileri de vermelidir. İdealist girişimci sanatçılar yönetimlerce desteklenmelidir.

Konseri dinleyen bir sanatçımızın bu konser hakkında söyledi
ği: “Şef Walter Lessing’den bu yana böyle izdiham görülmedi” sözü çok önemlidir. Yani ülkenin sanat yönetimlerinin şapkayı önüne koyup düşünme zamanıdır!

Şimdi hedef 30 Nisan 2020 tarihinde İzmir Ahmet Adnan Saygun Sanat Merkezi’nde İzmir Devlet Senfoni Orkestrası, Olimbera Voice ve Yeşim Gökalp triosu ile birlikte gerçekleştirilecek olan konser.

Olimbera Voice ile proje sahibi Ye
şim Gökalp birlikteliğinin sağlanmasında hasbelkader katkısı olan Mavi Nota platformu olarak, Trabzonlu Olimbera Voice’ı yakinen takip ediyor ve destekliyoruz. Ankara’da gururumuz oldular. İzmir’de de gururumuz olacaklar!

Ve eminim
İzmir konserinden de daha başarılı olarak çıkacaklar!

Dün gece ki konsere eme
ği geçen, Piyanist Yeşim Gökalp, Olimbera Voice ve Başkent Oda Orkestrası’nı yürekten kutluyorum.

Bu organizasyona destek verip konserin gerçekle
şmesinde büyük katkı sağlayan Almanya’nın Türkiye Büyükelçisi Sayın Martin Erdmann’a saygı ve teşekkürlerimi sunuyorum.

Müfit Semih Baylan
Editör


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.