ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1854
Şu an 7 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


♪ Tüm Mavi Nota dostlarının ve ülkemizin Şeker Bayramını en içten dileklerle kutlar esenlikler dileriz!
editör - 02.05.2022


♪ 8 Mart"ı kadın goygoyculuğuna çevirmeden, mana ve ehemmiyetinin taşıdığı öz yapıdan koparmadan kutlanması dileğiyle, 8 Mart Emekçi Kadınlar Günü kutlu olsun
Mavi Nota - 08.03.2022


Tüm Mesajlar

Anket


Klasik Batı Müziği dinler misiniz?

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Johann Sebastian Bach ve Andreas WerckmeisterSayı: 1755 - 20.01.2020


Geçmiş yüzyıllarda Aziz Filippo Neri (1515-1595), tarafından İtalya'da kurulan Oratorium isimli bir dini tarikat tarafından desteklenen Kiliselerde maaşlı besteciler, Filippo, ya en yakın dönem Müzisyenleri, Giovanni, Palestrina, vb, Oratorium Tarikatının siparişleri ile o zamanlar yeni gelişmeye başlayan temperament çok sesli müzikle, ilahileri yeniden aranje ederek ve yeni ilahiler besteleyerek Oratorium tarikatının ismini kullanarak o zamanlar yeni olan bu aranjelere ve eserlere Oratoryo ismi verdiler, nitelikli şarkıcıların Kiliselerde sunduğu ve ibadete gelen Halkın eşlik ettiği ismini Oratorium tarikatından alan Oratoryo Oratoryo lar, aslında Sanat adı altında Halkı kiliseye çekebilmek için günümüzde de halen kullanılan bir dini propaganda yöntemidir. Çok sesli müziğin babası kilise tarafından dayatılan Alman Bach değil Temperament sistemin, eşit aralıklı müzikal uygulamanın mucidi ve son bilimsel noktacısı, Yine Alman olan Org ve klavsen yapımı ile ilgilenen müzik teorisyeni ve Barok Müzik bestecisi Andreas Werckmeister (1645-1706)’dir. Gerçek olmayan Bachlar ve gerçek Bach, konu asıl Bach’ın müzisyenliği değildir. Müzik tarihinin dayatmalarla, farklı medeniyetlerin prestiji adına sayısız yanlışlarla alalamalarla taraflara yönelik yazılarak hatalı bir tarih oluşturulmasından dır kastım, kaçtane Bach var bilen va rmı?

Gerçek Bach kimdir hangisidir?

Geçmi
ş yüzyıllarda Kilisede bir Besteci Organist Bach olduğu doğrudur, lakin ona paralel Bach’lar?

O dönemde kaç adet Bach isimli müzik ta
şeronu Bach vardı?

Kaç tane Bach’ın eserleri Organist dindar Bach’ın eserleri olarak kilise tarafından onanıyor kayıt ve himaye altına alınıyordu?

Neden Tampereman sistemin mucidi, asıl çok sesli müzi
ğin babası Werckmeister insanlıktan gizlendi, tecrit edildi?

Binlerce nitelikli Gitar bestecisi varken, tüm dünyada konservatuvarların gitar bölümlerinde binlerce gitar bestecisi varken, gitarla hiç alakası olmayan, gitar icra tekni
ği ile uyuşmayan, org ve klavsen için yazılmış Füglerle Etüd ve Prelüdlerle, enstrüman pedagojisine aykırılıkla, neden Gitar Eğitimi Bach’ın Org ve Klavsen için yazdığı müzikleri ile dayatılarak verilir? Sadece Gitar mı? Akla gelecek birçok enstrümanın asıl bestecilerinin ilgili enstrümanın eserleri ile pedagoji kuralı olarak eğitimi verilmesi gerekirken neden Bach?

Bunları bilen sorgulayan var mı?

Sizce bunların sebebi Bach müzi
ğinin bir yenilik olması ve kulağa hitap etmesi midir, yoksa dünyaya bir medeniyetin olumlu veya olumsuz, diğer medeniyetler karşısında prestij sahibi olmak için planlıca kültür sanat maskesi ile dayatılması mıdır?

Tüm Dünya Konservatuvarlarında Bach'la ilgili dersler ve repertuarlar verilirken, çok sesli Temperament sistemin mucidi Çok Sesli Müzi
ğin asıl babası Wercmeister’den neden bahsedilmez ve onun eserleri derslerde neden işlenmez? Acaba Werckmeister dindar değil miydi? Meselenin ana kaynağı bu mudur?

Bach ve Bach müzi
ğini red etmiyorum, Bach müziği ile tarafllı ve abartılı dayatılan Dünya Konservatuvarlarının Bach müziği ile yüzyıllar önce müzik eğitimi açısından haksız tekelleşme ile işgal edildiğinden, günümüzde hala bu işgalin çağdaşlık ilerici maskeli, gerici zihniyetlilerce hala sürdürüldüğünden söz ediyorum.

Şimdi bir örnek vereyim: Atölyemde zurnanın ses perde deliklerini Werckmeister’in çok sesli müzik, temperament sistemine göre dizayn etsem, tasarlasam ilgili konservatuvarlarımızda zurna eğitim dalı bölümü açtırsam sizce nasıl zurna eğitimi verirler?

Gerçek zurna bestecilerinin eserleri egzersizleri ilemi? Yoksa Bach'ın org için klavsen için yazdı
ğı etüt ve preludleri zurnaya transpoze edip çok büyük Sanat hizmeti yaptıklarını zannederek büyük gürlemeler ve şowlarla Bach müzikleri ilemi zurna eğitimi verirler?

Emin olun bir yolunu bulur Bach'ın zurna quartetini sonatını vb. icat eder seslendirir, Bach Zurnacıları olarak turne yaparlar.

Komik ama bunlar bir Kültür Emperyalizmi gerçe
ğidir...

Müzikoloji ile ilgilenenler ve müzikologlar dahil olmak üzere,

Werckmeister’i tüm dünyada kaç müzikal akademisyen tam olarak ayrıntısı ile bilir, tanır?

Bach’a ait oldu
ğu iddia edilen yapıtların yazılabilmesi için kaç insan ömrü gereki?

Oratoryolar ve bazı aryaların nitelikli
şarkıcılar tarafından küçük operetler tarzı ile kiliselerde sunulması sebebi ile opera Italya’da halk arasında yaygındır ancak tüm İtalyan halkı arasında yaygın değil yarım yaygın bir halk kültürüdür. Çünkü İtalya'da opera sanatı halkın tamamı arasında değil elitistler ve İtalyan dindarlar arasında en çok yaygındır. Opera ve opera sanatı konusunda dünyada akla gelen ilk ülkenin İtalya olmasının sebebinin ana kaynağının Oratorium Tarikatının başarısı olup olmadığı konusunu irdelemek sorgulamak araştırmak gerekir. Opera İtalyan Halkı arasında değil en çok dindarlar arasında kilise etkisi ile yaygındır. Fakat İtalya’nın akademik açıdan opera sanatındaki başarısı her zaman tartışılabilir, her ne kadar Pavarotti  vb, ile öğünseler de Pavarotti kilise tarafından bir operacı olarak yetişmedi. Ülkemizde de yaşamışğı olmak üzere mesleki olgunluğunu İtalya dışında tamamlamıştır. İspanya’da opera İspanyol halkı arasında yaygın olmadığı halde, geçtiğimiz ve yeni yüzyılımızda yetişen İspanyol nitelikli opera sanatçılarının dünya halkları arasında kabul görmesi ve dünya halklarının kalplerinde taht kurmaları sebebi ile, opera sanatını İspanyolların operayı dünya halklarına en çok sevdirenler olduğunu, İspanyolların opera sanatı konusunda da daha ilerde ve başarılı olduklarını yukarıdaki açıklamalarıma dayanarak belirtebilirim.

İspanyolların opera sanatındaki başarılarının sırrının ne olduğunu belirtmekte bir sakınca görmüyorum.

İspanyol operacılarının dünya halkları arasında kabul görmesinin sırrı taraflı dini milli propaganda ve din milliyet dayatması yapmadan, tüm insanlığın ortak malı olan opera sanatını sadece Sanat adına Sanat olarak gereken nitelikte ve insani kimlikle sunmalarıdır. Birçok dünyaca tanınmışİspanyol opera sanatçısının İspanyol oldukları halklar tarafından sonradan öğrenilmiştir, İspanyol opera Sanatçılarının başarı sırlarındaki bir diğer çarpıcı gerçek ise dünya çapında üne şöhrete sahip olmalarına rağmen şımarmadan, halklarına ve halklara saygılarını yitirmeden en doğal halleri ile hiçbir karakter değişimi yaşamadan dinamikçe yollarına devam etmiş olmalarıdır.

İspanyol, Montserrat Cabelle, Işıklarda uyusun, her daim kalbimdedir..

1990’lı yıllarda ülkemizdede performanslar sergilemi
şti, 1990’lı yıllarda, aktiviteler yapmak için geldiği ülkemizde, turizm sanat emekçisi olduğum için, onun alkışını alıp, onunla tanışma şerefine nail olmuştum.

Fotoğraf: Johann Sebastian  Bach ve Andreas Werckmeister


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.