ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1932
Şu an 8 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Türkan Şoray Kültür Merkezi’nde Jülide Özçelik’i, AKM’de Yılmaz Bişer’i DinledikSayı: 1719 - 04.03.2019


Şanslıydık bu hafta ve iki güzel konseri peş peşe iki günde dinledik/izledik. İlkin, ülkemizin önemli caz vokalistlerinden Jülide Özçelik ve arkadaşları konuk oldu müzik soframıza. Uzun yıllardır canlı caz konseri dinlememiştim, pek iyi geldi. Bu akşam Özçelik’e gitarla Cem Tuncer, basgitarla Efecan Tuncer, piyanoda Ercüment Orkut ve davulda Ediz Hafızoğlu gibi değerli müzisyenler eşlik etti. Vokalle birlikte her bir çalgıcının ayrı ayrı soloları dinleyenlerce uzun uzun alkışlandı.

Muratpa
şa’da Sanat Var etkinliklerinin son Şubat ayı konseriydi bu caz dinletisi. Türkan Şoray Kültür Merkezi, Jülide Özçelik ve arkadaşlarının programını anımsayabildiğim kadarıyla yazacağım, program kitapçığına ulaşamadım.

-Nisan Valsi
-Kendinle Kalırsı
-Yalan Dünya
-Cemalım
-Umut
-Nefes
-Neredesin Sen

***

Antalya Devlet Senfoni Orkestrası, haftalık ola
ğan konserinde Şef Orhun Orhon yönetiminde, Çellist Yılmaz Bişer’e eşlik etti. Şef Orhon, her iki yaratı seslendirilişi öncesinde de eserler hakkında açıklamalarda bulundu. Pek az şefin yaptığı bu açıklamaların, kendim dahil dinleyicinin ilgisini çektiğini biliyorum. Kitapçıkta yazılsa da açıklamalar bilgiyi genişletiyor, iyi de oluyor.

AKM Aspendos Salonu yıllardır özlenen tabloyla, hep dolu oluyor. Gündüz saatlerinde gitti
ğim gişeden, 2 kişilik bileti balkon arka sıralardan güçlükle temin ettim. Bir müziksever olarak büyük keyif alıyorum salonun dolmasından. Sahnede yer alan tüm sanatçılar bu keyifi daha fazla yaşıyorlardır, eminim. Sekizyüz küsür kişilik salonu özenle dolduran izleyici/dinleyicinin hala birtakım kurallara alışamamasına şaşıyorum bu yüzden. Konserin iki eserinde de aralarda hep alkış vardı.(İyi ki çello konserinde 2,3 ve 4. Bölümler peş peşe çalınıyor) Salona konser başladıktan sonra giriş-çıkışlar hala engellenemez bir biçimde sürüyor. Bir ara, bebek ağlama sesi de geldi ki, tuzu biberiydi akşamın. Bu yazdıklarım konser öncesi elimize aldığımız konser kitapçığının her haftaki basımında yer alıyor, bazılarını ayrıca konser öncesi anons da ediyorlar.

Dinleyici konulu ele
ştirilerim sadece AKM değil, Türkan Şoray Kültür Merkezi için de geçerli.

Gelelim bu güzel konserin müzikal kısmına. Viyola ve viyolonsel gruplarının yer de
ğiştirmiş olarak başlanan konserde İlk olarak, D.Şostakoviç’in 1 Numaralı Viyolonsel Konçertosu seslendirildi. Viyolonsel sanatçısı Yılmaz Bişer, Şostakoviç’in bu çok sevdiğim yaratısını olağana göre biraz daha yavaş çaldı. (Hem M. Rostropoviç hem de Sol Gabetta’dan birer kez daha dinledim bu karara varmak için) Viyolonsel dağarının en zor eserlerinden sayılan bu konçertoyu, başarıyla seslendirdi orkestra ve solistimiz. Çelesta yoktu ama partisini hangi çalgı seslendirdi, kayıt da yapmadığımdan kaçırdım.

İkinci bölümde orkestramız, P.İ.Çaykovski Senfoni No.1 Op.13’ü de muhteşem seslendirdi. “Bu senfoniyi bestecinin, büyük güçlükler içinde, sağğı pahasına bestelediği bilinir” notunu düşş Üner Birkan, Dinleyicinin Kitabı’nda. Birkan, Birinci bölümü; “Bir kış yolculuğu boyunca görülen rüyalar”, ikinci bölümü, “İç karartan, sisli ülke” olarak belirtmiş. Aynı kaynak, üçüncü bölümün, 1865 yapımı 1. Piyano Sonatı’ndan alındığını yazar. “Uzun, oldukça karmaşık son bölüm, karanlık bir kesimiyle açılır. Burada, tahta üflemeli çalgılardan bir halk şarkısı dinleriz. Bölümün ikinci kesimi olan Allegro’nun girişinde, bu tema minör tondan majör tona dönüşür ve güçlü, bakır üflemeli çalgılara dayalı orkestralamasıyla seçkinleşen, yeni bir motif çıkar burada karşımıza. Bu kesimi, ikinci temanın fagot tarafından ele alındığı, fugato bir kesim izler. Senfoni, füg biçiminde bir gelişimle sürerken, Andante lugubre kesimi birden, yeni baştan araya girer ve dinamik gidişe son verir.”(*)

3. ve 4. Bölümüyle çok etkili olan bu senfoniye ayakta alkı
şlarla yanıt verdi dinleyiciler.

Her iki konserde görev alan tüm sanatçılarımıza te
şekkür ederim.

**ADSO 8 Mart Dünya Kadınlar Günü Konseri’nde
Şef Gürer Aykal ve Kemancı Emre Engin’i konuk edecek. Program W.A.Mozart eserleri içermektedir.

**Türkan
Şoray Kültür Merkezi’nde ise, “Eastern Standards” başlıklı projesiyle Birsen Tezer konuk olacak. Muratpaşa’da Sanat Var etkinliklerinin Mart ayı ilk konseri, 5 Mart Salı günü saat 20.00’de.

D.
Şostakoviç’in kendisi için bestelediği konçertoyu M.Rostropoviç’ten dinlemek için

(*) Üner Birkan, Dinleyicinin Kitabı


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.