ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1924
Şu an 24 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Aleyna Tilki klipleri üzerine ciddi bir tahlil!Sayı: 1705 - 22.10.2018


Aleyna Tilki.

Konya do
ğumlu 18 yaşında, klipleri You Tube’da ticari anlamda büyük başarı yakalamış, toplamda bir milyar yüz milyondan fazla tıklanmış bir Türk pop yıldızı.

Be
ş aydır takip ediyorum. Klipleriyle ne yaptığını anlamak için, toplamda bir milyar yüz milyon kez tıklanmanın altındaki neden nedir? Nedir bu kliplerin sırrı sorusuna yanıt bulmak için kliplerini evire çevire tekrar tekrar izliyorum.

Tabii ticari ba
şarı yüksek olunca, çelme takmalar, düşürmeye çalışmalar da oluyor. Bunlardan en hafızada kalanı Selami Şahin’in, “bestemi çalmışlar” diyerek Aleyna Tilki ve aranjörünü dava etmesiydi. Gerçi bir sonuç çıkmadı ama günlerce pop müzik alemini meşgul etti.

Ve tüm bu magazinsel eylemler için “müzik” sadece “araçtı”

Kliplerin genel havasında, ergenlik sınırında olan bir kız çocu
ğu havası baskın çıkıyor. Aleyna Tilki’den klip çekiminde altı yaş pijamasıyla çocuksu hareketler yapmasını isteyen her kim ise, Aleyna Tilki bilmelidir ki, bunu isteyen kişi ya da kişiler onun dostu değil. Ortada öyle yüksek boyutlu bir tuhaflık var ki, bu tuhaflığa normal kişiler bakmadan geçerken çocuklara bakıp için için kendi dürtülerini tatmin eden ya da daha kötüsü çocukları istismar edenler zevk alıyor böyle tuhaflıklardan.

Mesele paraya doymuş elitlerin playboy kızlarından sıkılmaları akabinde sapkınlık boyutuna ulaşş o cinsel zevk almak için gözlerini çocuklara dikmeleri ve bunu her yerde yarı gizli ifşa etmeleri bilinen bir gerçek. Bu zevki yaşayanların sayısının ülkemizde bir hayli yüksek olduğunu tahmin etmek zor değil. Zor değil, çünkü bu konuda elde epeyce somut veri var! 


Ve tüm bu tuhaflıklar için “müzik” sadece “araçtı”

Aleyna Tilki’nin kliplerini incelersek,
şunu görürüz: Öncelikle böyle klipleri yapma konusunda Amerikalı, Avrupalı şarkıcıları anlıyorum: Zira dünya çapında meşhur olma şansları var. Ama Türkiye gibi doğu ile batı arasına sıkışş, doğunun tutuculuğu ile batının dejenere olmuş ilerlemişliği arasında kıvranan bir ülkede “özendiğiniz şeye bak” demek geliyor içimden.

Şunu herkes bilmeli ki; dolar milyonerleri, milyarderleri için uzun yıllardır moda seksi kadınlar değil. Onlar için şimdi moda, çocuklar ve çocuksu genç kızlar. Çocuklar ve çocuksu genç kızların ortaya koyduğu imajda, bu multi milyonerlerin zihninin altında yatan motivasyon: "masumiyet"i iğfal etmek. Bu durum hoşumuza gitmemeli tabii. Ama 16/9 televizyon ekranları tarafından beynimize enjekte edilen Britney Spears, Rihanna, Miley Cyrus ve adını sayamayacağım niceleri, önce kasten cici kız olarak piyasaya sürülüp sonra striptizci moduna sokuldu. Bu yolla kabul ettirildi.

Bu tema neden iyi para yapıyor?


15-16 ya
şından beri takip ettiğiniz genç kız 18'ine bastı mıydı açılıp saçılıyor "şenlik" oluyor da ondan.

Bu ahval ve
şerait altında zurnanın zort dediği yere gelirsek, o cici kızlar "kadınsı giyinse seks objesi diyorsunuz, çocuksu giyinse pedofiliye malzeme diyorsunuz e daha ne yapsın bu kız" diye argüman üretenler var. Bu durum, iki ucu hijyenleştirilmemiş değnek durumu. Yani değneğin iki ucunda da abartı ve çarpıtma içerdiği için kasıt var.

Tabii ki Aleyna Tilki gibi 18 ya
şında bir genç kızın, bir genç kız gibi giyinip şarkı söylemesinde, dans etmesinde hiçbir sıkıntı yok. Ama prodüktörünün, image maker’ının ya da kendisinin isteğiyle kliplerindeki gibi abuk subuk kılıklara sokulmasında elbette kasıt var.

Ve tüm bu ‘kasıt’sal durumlar içinde  “müzik” sadece “araçtı”

Dört yüz milyon kez tıklanan
şu meşhur “Sen Olsan Bari” klibi; bir adet pedobear ile harikalar diyarında tek başına yaşayan, koca boyuna rağmen 5-6 yaş çocuk pijaması giyip çocuksu davranan, öte yandan da makyaj yaparak “ben aslında çocuk değilim, gelsene” mesajı veren bir arzu nesnesi içeriyor.  Hem arketipal sembolizmin dramaturjisini çözecek kadar bilgi birikimi olan kafası çalışan, hem de Britney Spears’ı da bilen ve dinleyen bir kişi olarak diyorum: Normal bir yaşam düzenine sahip kişiler olarak bu klibin içerdiği görüntü  ve bu görüntüyle desteklenen müzik  bize ‘tuhaf” görünüyor. Hem de Amerikalıların yaşam biçimlerindekinden daha fazla “tuhaf”.

Bakın sevgili okurlar, You Tube gibi elli milyon saatlik arşive sahip bir video deryasında altı, yedi yaşındaki kız çocuklarının tavır ve hareketlerini içeren binlerce video var. Ama Aleyna Tilki’nin bu klibinde altı yaşında bir çocuk uzanıyor, yatıyor, kalkıyor, aksesuar olarak bir de koli bandı yapıştırmışlar, sanki zor tutuyor, bunun üzerinden zorla tutulur gibi yapıyor. Sadece bu görüntüyü içeren üzerine müzik bindirilmiş bir klip yüz milyonlarca kez izleniyor. Örnek teşkil etmesi için seçme bile yapılıyor. 


Soru: Bunları kim oturup izliyor? Bu kliplerin yayımlandı
ğı You Tube’a ve kanallarına kimler, neden üye oluyor? Kimler bu tarzda yeni videolar çekilmesi için destekliyor,? Siz, ben değiliz her halde. Çünkü bu videolar normal düşünen bir kişinin işi değil. Lütfen şu linke bir bakın: https://vigilantcitizen.com

Uzun lafın kısası: Nerede manyakçasına çocuksu davranan ve bundan para kazanan genç bir kadın görürseniz emin olun arkasında bunun için onu
şöhretle, parayla yemleyen kodaman sapıklar vardır. Ben başka türlüsünü düşünemiyorum.

Çünkü emperyalizmin
şımarık tehlikeli çocuğu kapitalizmin, reklam ve pazarlama ekonomisinin gereği olarak tüketimi körüklemek için kadını metalaştırması, onu hiper cinselleştirilmiş imgelere boğup pazarlaması ülkemizde doygunluk yaratmaya başladı. Haliyle ülkemizdeki gibi tüketime dayalı sistem, tüketim ve süreklilik için kendine yeni arzu nesneleri arıyor. Onların gözünde bizim üç kuruşluk etik kaygılarımız, bu söz konusu yapının zerre kadar umrunda değil.

Ve kapitalizm yeni pazarlar için gözünü
şimdi de dünyanın karanlık yüreğine dikiyor: Pedofili.

Pedofilinin arzu nesnesi, çocuksu kadın imgesidir.

Aleyna Tilki’nin yakla
şık birer ay ara ile You Tube’a yüklenen ve beş aydır sunumda olan dört klibi beş ay içinde toplamda bir milyar yüz milyon kez tıklanmış. Bu klipleri dikkatle izlediğiniz zaman (izlediğiniz diyorum çünkü müziği bir kenara bıraktım artık), hemen hepsi kadın olmanın çocuk-kadın olmakla özdeş olduğu anlamını zihinlere yerleştiriyor. Çocuklarımız için felaket bir durum. Her ne kadar Aleyna Tilki, ben çocuk değilim, ben yetişkin bir kadınım diyorsa da bu da pedofili manyaklarına gel gel demek değil midir?

İşte Aleya Tilki’nin bunları içeren klipleri beş ayda bir milyar yüz milyon kez izlendi. Bu sizi korkutmuyor mu?

Aleyna Tilki, ben yeti
şkin bir kadınım derken, kliplerinde lanse ettiği odalar bir yetişkin odasımıdır? Bir yetişkin kadın odasında oyuncaklarla, taçlarla oynayan kız çocuğunun ne işi var? Klipte Aleyna Tilki’nin yaptığı hareketler, gelişimini tamamlayamamış kız çocuğu hareketleri değil mi? O koca oyuncak ayının ne işi var orada?

Ve
şimdi, gazetimizin posta kutusuna düşen haberlere göre, bir başka çocuksu-kadın imgesine uyacak şekilde Selena Gomez'lere öykünerek, Aleyna Tilki küresel bir pedofili kültürünün arzularına hitap eden yeni bir video klip çekiyor. Ne için peki? Nedeni gayet açık, bu ün üzerinden de bir pazar yaratılabilsin, Aleyna Tilki yurtdışına açılabilsin diye.

Yıldız Tilbe’nin “Yalnız Çiçek” adlı
şarkısının klip çekimi için Amerika Birleşik Devletleri’ne giden Aleya Tilki’nin, orada yapacağı çalışmaların yurt dışına açılma çalışması olduğu belirtiliyor.

Ancak;

Pizzagate’inden tutun da Katolik Kilisesi skandallarına, Fransız Kültür Bakanı’nın “Tayland pazarı beni heyecanlandırıyor“ demesinden, ülkemizdeki çocuk gelinlere kadar uzanan ve sonuçta bir bakanın “bir kereden bir
şey olmaz” dediği ülkemizde, bu hastalıklı küresel üst yapıyı ne Aleyna Tilki kurdu ne de başkası.

Annesi Trabzon Oflu, babası Rus göçmeni olan ve Konya’da do
ğan Aleyna Tilki sadece, kendini dünyanın merkezinde gören, üzerine yapılan tüm yatırımların hangi amaçla ve neden olduğunun farkında olan ama değilmiş gibi yapan bir figür sadece. O, hak edilmiş, doğuştan bahşedilmiş Tanrı vergisi bir yetenek ile, tırnakları ile kazıyarak bir yerlere gelmiş, bir pop ikonunu oynamak istiyor.

Bu i
şin müsebbibi de sorumlusu da provoke edeni de bizzat bu sömürü düzeni ve sömürü düzeninin öngördüğü üst yapının ta kendisidir. Eleştirilecek olan da, yerilecek olan da odur. Popüler kültür şimdi de aşırı erotize edilmiş çocuksu-kadın/kadınsı-çocuk celebrity'leri yaratıp, pedofil arzulara hitap ederek; bir yandan masum kız çocuklarını erotik kadın olmaya teşvik ediyor, bir yandan da pedofilleri provoke ederek pazar arıyor.  Bir yandan da pedofiliyi meşrulaştırmaya çalışıyor. Bu tek bir sebeple yapılıyor: Yeni pazarlar, mevcut pazarın sürekliliği ve tüketim için.

Yasaklara kar
şı bir insan olarak evrensel yasak sınırım herkes gibi reşit olmayan, kendilerine iletilen mesajlara sofistike yanıtlar üretemeyecek olan çocuklardır. Hiç kimse müziği de kullanarak çocuklara bir celebrity kültü yaratıp onlara erotik çocuksu-kadın olmayı, pedofili kurbanı olmayı özendiremez.

Özellikle kız çocuklarınızı Aleyna Tilki’nin ve benzerlerinin kliplerinden koruyunuz!

Müfit Semih Baylan
Editör


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.