ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1928
Şu an 18 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Bir Çok Sesli Koro Gerçeği / İcra Ettikleri Müziği Dinliyorlar mı?Sayı: 1694 - 01.06.2018


Bir yazımda, ülkemizde 5000 civarında GTSM - GTHM korosu olduğunu bunların 4950 adedinin hobi korosu, 50 kadarının da ciddi anlamda TSM - THM icracısı koro olduğunu yazmıştım.

Bu yazıma gelen tepkilere baktı
ğımda, yazdıklarımın “aslında” ne kadar doğru tespitler olduğunu gördüm.

Bu yazımda konumuz GTSM - GTHM  koroları de
ğil. Aksine ülkemizde her geçen gün sayısı hızla ortan Polifonik (çok sesli) Korolar.

Polifonik koroların sayısındaki bu gözle görülür artı
ş, ilk etapta insanı umutlandırsa da, meseleninin özüne baktığınız da hiç de öyle umut verici düzeyde olmadığı, aslında ortada tuhaf bir durumun olduğu gözleniyor.

Bir ses e
ğitimcisi hoca eşliğinde aylar süren çalışma sonucunda sahneye konulan koro eylemi finalınden sonra meseleyi dikkatlice takip ettiğinizde görülen manzara yamalı bir bohçayı  andırıyor.

Evet, bir koro hocasının nezaretinde gerçekle
şen ve aylar süren çalışmalar sonucunda çok sesli icra edilen türküden, dünyanın her yöresinden baladlara varana kadar eserin icrasının ardından, koro elamanları özel yaşamlarında, sahnede icra ettikleri müziğe ne kadar yer veriyorlar?

Sahnede polifonik çok sesli koro; sahneden inince, mesela seni seven kalbim sana, deli oluyor anlasana, sana dayanamıyorum inan ki, sensiz mutlu olamıyorum, sözlerinin ihtiva eden pop kılıklı Yıldız Tilbe terennümü,
sahnedeki müzikten daha fazla yer buluyor icracıların sosyal yaşamında.

Gözlemledi
ğime göre bu amatör çok sesli koroların üyeleri sahnede terennüm eyledikleri  müziği  özel yaşamlarında tüketmiyorlar! Ve böylelikle ortaya sosyal yaşamda yaşamayan, sadece kötü bir öğrencinin ev ödevi bakışına benzer  öykünmeye dayalı, özenti ürünü, yapay müzikler ortaya çıkmış oluyor.

Hülasa kendi pi
şirdiği yemeği yemeyen aşçı gibi.

Kendi mesle
ğimden bilirim, sahnede klasik eser oynayıp, kuliste damar arabesk müzik dinleyen devletin A kadrosu maaşı ve sosyal güvencesi verdiği “sanatçıları” gibi. Bunların sayısı hiç de öyle az değildir. Biliyorum, tanığım, yaşadım onlarla!

Sonuç olarak, Polifonik koro adı altında hiç samimi olmayan, tema
şaya dayalı; eğlence ve (olursa) gezi yanı ağır basan sosyal eylemler çıkıyor ortaya.

Yani, müzik bahane, tuhaflık
şahane!


Müfit Semih Baylan
Editör


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.