ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1924
Şu an 23 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


23. Uluslararası İstanbul Barok Festivali...Sayı: 1673 - 29.05.2017


Prof. Leyla Pınar'ın sanat yönetmenliğini üstlendiği 23. Uluslararası İstanbul Barok Festivali ve Şan Yarışması, 11 - 22 Mayıs 2017 tarihleri arasında İstanbul'da yapıldı. İçinde yaşadığımız yüzyılın en büyük sorunlarından biri olan 'mültecilik', barok döneminin de en büyük sorunları arasındaydı. 'Barok Dönem (1600-1750) Avrupası'nda, bazen otuz yıla uzanan din ve ticaret savaşları sonucu toprak kayıpları yaşanmış, iktidarların el değiştirmesi sonucu büyük ölçekli yerleşik düzen değişimleri gözlemlenmişti. Yaşanan olumsuz gelişmelerin ardından farklı kültürler arasına sığınmak zorunda kalan insanlar arasında önemli sanat insanları yer alıyordu. Dahil oldukları yeni kültüre, geri dönüşü mümkün olmayan hayatlarından taşıdıkları sanatsal üretimleri sunan bu sanat insanları, 'Barok' döneme büyük katkı sağlayarak tarihe mal oldular.

 

BAŞLANGIÇ NOKTASI

 

Haliç Üniversitesi, 23. İstanbul Barok Festivali kapsamında, bu hassasiyete yapıcı bir duyarlılıkla dikkat çekebilmek için, konuyu barok dönem müzikleri ile odak noktasına taşıyarak dikkate değer bir festivale imza attı.

 

Festival, açıklama ve örneklerle Barok dönemi müzikleri ve müzisyenlerini tanıtmayı amaçlayan bir panelle başladı. Panel, 11 Mayıs 2017 tarihinde Kıbrıslı Yalısı 'Harem Dairesi'nde düzenlendi. Osmanlı İmparatorluğu Barok döneminde bütün sanatsal etkinlikler saraylarda ve yalılarda yapılıyordu. Halkın büyük bir merak ve ilgi duyduğu müzik etkinlikleri halka açık değildi. Saraylardan ve yalılardan dağılan müzikleri dinleyebilmek için, 8-10 kürekli kayıklar boğazda seyir halinde gezinirdi. Festival açılışı için belirlenen 'Kıbrıslı Yalısı' bu nedenle iyi bir başlangıç noktası olarak yer aldı.

 

İSTANBUL BAROK

 

Etkinliğin ikinci gününde 'Mülteci Besteciler'in klavsen ve klavye repertuvarını konu edinen bir seminer düzenlendi. Aynı gün Haliç Üniversitesi Rektörlüğü tarafından düzenlenen özel bir gezi kapsamında Haliç, Galata ve Boğaz hattında yer alan Barok dönem mekânları tanıtıldı.

 

Etkinliğin üçüncü günü içerik bakımından çok ilgi çekiciydi. 'Barok Mülteci Bestecilerin Müzikleri' ve ünlü İtalyan besteci Georg Philipp Telemann'ın (1681 - 1767) ölümünün 250. yılı anısına Grand Pera Barok Salon'da "İstanbul Barok Konseri" düzenlendi. Leyla Pınar, Nermin Uysal, Mustafa Baysal, Alper Maral, Orhan Avcı'nın oluşturduğu mini orkestraya Kontratenor Kaan Buldular eşlik etti. Telemann, Bononcini, Handel, Hasse, H. Fiocco, Koczvara, D. Scarlatti, Porpora, Ali Ufkî ve Zaharya'dan seçkin parçaların yer aldığı konser büyük bir ilgi ile izlendi.

 

DOĞU VE BATI KESİŞMESİ

 

Doğu ve Batı müziği arasında yıllar süren çekişmeler ve tartışmalar yaşanmaktadır. Leyla Pınar ve "İstanbul Barok sanatçılarının Türk müziği ve Batı müziği arasında kurduğu uyumlu birliktelik sonucunda olumlu ve başarılı sonuçlar ortaya çıkmış durumda. Sözünü ettiğim müzik uyumu Leyla Pınar'ın hazırlamış olduğu müzik CD'sinde seçkin örneklerle yer almaktadır. Leyla Pınar ve Kaan Buldular, klasik Türk müziği ile barok bağlantılarını kuran konserler vermeyi sürdürüyor. Evrensel müzikle örtüşen klasik Türk müziği örneklerinin sıklıkla yer aldığı bu nitelikli festivalin varlığı, ülkemiz adına sevindirici bir kazanımdır.

 

Bu yıl festivalde yer alan 'Barok Üslupta Şarkı ve Aryalar Şan Yarışması'nın ilk elemeleri 18 Mayıs'ta yapıldı. Yarışmanın finali bu yazımızın yayınlanmasının ertesi günü olacak. Finalistlerin 'İstanbul Barok' eşliğinde verecekleri konserin ardından festival sona erecek.

 

Aydınlık


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.