ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 12 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Efsane kemancı, sanata destek için İstanbul’daydıSayı: 1624 - 26.03.2015


Grammy ödüllü dünyaca ünlü usta kemancı Maxim Vengerov, birkaç gün önce İstanbul’daydı. Naci Özgüç yönetimindeki İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası (İDSO) ile birlikte Lütfi Kırdar Kongre Salonu’nun sahnesine çıkıp Pyotr İlyiç Çaykovski’nin “Keman Konçertosu”nu çaldı.

Klasik müzik dinleyicileri, Çaykovski’nin bu eserinin keman repertuarının en zor, teknik anlamda büyük ustalık gerektiren yapıtlarından biri oldu
ğunu bilirler. Rus besteci, üç ay süren kısa evliliğini sonlandırdıktan sonra gittiği İsviçre’de bestelemişti bu konçertoyu. Eserin özellikle ilk bölümü o kadar zordu ki, dönemin müzik eleştirmenleri, Çaykovski’nin “Keman Konçertosu”nu hatasız çalacak bir kemancı bulmanın imkânsız olduğunu söylediler. Ancak aradan geçen zaman onları haksız çıkardı. Aralarında David Oistrakh, Itzhak Perlman ve Anne-Sophie Mutter’in de olduğu pek çok kemancı, Çaykovski’nin bu yapıtını defalarca ve ustalıkla icra etti.

Tabii ki bu listeye, 13 Mart Cuma ak
şamı İDSO ile birlikte sahneye çıkan Maxim Vengerov’u da dâhil etmek şart. 1974 doğumlu kemancı ve orkestra şefi Maxim Vengerov’dan Çaykovski dinleyen herkes bunu teslim edecektir mutlaka.

O ak
şam Lütfi Kırdar Salonu’nda bulunan tüm dinleyiciler, Vengerov’un kemanından çıkan müziğin peşine takılıp Rusya’nın soğuk ve beyaz dünyasına gittiler. Müzik susup da salona geri döndüklerinde ise hem Çaykovski’ye hem de Vengerov’a kimbilir kaçıncı kez hayran oldular.

Maxim Vengerov, konserin ikinci yarısında ise orkestra
şefi kimliğiyle dinleyicilerin karşısına çıktı ve Hector Berlioz’un “Fantastik Senfoni”sini çalan İDSO’yu yönetti. Aynı zamanda UNESCO Barış Elçisi olan Vengerov’un hem kemancı hem de şef olarak imza attığı gecenin sonunda, sanatın hayata anlam kattığını bir kez daha anımsadık.

TÜSAK’A D
İKKAT ÇEKTİ
Maxim Vengerov, daha önce de defalarca Türkiye’ye gelip konser verdi; ancak bu ziyaretinin başka bir anlamı da var. Gerek klasik müziğin gerekse opera ve bale gibi evrensel sanatların devlet desteği olmaksızın yaşamasının olanaksız olduğunu bilen sanatçı, bu kez Türkiye’deki sanat kurumlarına destek olmak için İstanbul’daydı. Rus kemancı, geçen sene başka bir organizasyon için ülkemize geldiğinde Türkiye Sanat Kurumu (TÜSAK) yasa tasarısından haberdar oldu. Türkiyeli sanatçılar için endişelenen Vengerov, devlete bağlı sanat kurumlarının kapatılmasını ve sanata proje bazında destek verilmesini öngören kanun tasarısına karşı meslektaşlarına destek vermek için İDSO ile birlikte çalmayı kabul etti.

13 Mart’taki konserden önce Maxim Vengerov ile konu
ştuğumuzda da onun Türkiyeli sanatçıların TÜSAK konusundaki kaygılarını taşıdığını gördük. Hem Rusya’da hem de Avrupa ülkelerinde devletin ve belediyelerin sanat kurumlarını desteklediğini anlatan Vengerov, özetle şunları söyledi: “Onlarca yıl önce Türkiye’ye geldiğimde o zamanki hükümetin sanatı ne kadar çok desteklediğini görüp mutlu olmuştum. Rusya, Çin ve Türkiye’nin geleneksel müzikleri ve kültürleri çok güçlü. Ancak klasik Batı müziği evrenseldir, birleştiricidir. Rusya, Çar Petro zamanından beri bunun farkında ve ülkemde klasik müziğe büyük devlet desteği var. Almanya’daki durumu da yakından biliyorum. Orada da devlete bağlı sanat kurumları mevcut. Ayrıca belediyeler de sanat kurumlarını destekliyor. Pek çok Avrupa ülkesinde de aynı şekilde ilerliyor işler. Türkiye’de devlete bağlı sanat kurumlarının kapatılma tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu öğrendim ve arkadaşlarıma destek olmak için İstanbul’dayım.”

Günümüzün efsane kemancılarından Maxim Vengerov, müzi
ğiyle tüm Türkiyeli sanatseverlerin hafızasında kolay kolay silinmeyecek izler bıraktı. Umarız, sanatçının TÜSAK yasa tasarısıyla ilgili uyarıları da yetkililerin aklında kalır.

operatik@gmail.com

www.twitter:@ozlemertan 


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.