ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1924
Şu an 27 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


La Boheme meselesi...Sayı: 1615 - 21.01.2015


Kimileri bu prodüksiyonda Zorlu'yu haklı görseler de, bu prodüksiyon bir TÜSAK provasıdır diyenlere, TÜSAK paranoyasından bahsetseler de, yerli yerine oturmayan bir şeyler var bu işte.

Öncelikle TÜSAK bir paranoya de
ğil gerçeğin ta kendisidir.

TÜSAK'ı bir paranoya olarak görenler, ya mesleklerinden umudunu kesmi
ş piyasanın hırçın ama engin sularında yelken açmışlardır ya da mesleklerine olan saygılarını yitirip müteahhit duruşu sergilemeyi yeğlemişlerdir.

Bu arkada
şlar şunu çok iyi bilmeliler ki, TÜSAK şu an fiilen uygulanmaktadır. TÜSAK'ı bu denli Arap saçına çeviren, mimarlarını bu kadar iki yüzlü bir hale getiren Gezi olaylarıdır. Eğer o olaylar olmasaydı TÜSAK çıkalı bir yıldan fazla olacaktı.

La Boheme meselesine gelince, Londra'daki prodüksiyonun dekor ve kostümlerini satın alıp, orkestra ve korosunu satın alamayınca, yerli piyasada ta
şeron maliyetinde ya da ondan daha ucuz orkestra ve  koro arayışına girip elde edilen malzemeyle "o prodüksiyonu" yapmış mı oluyorsunuz, işte onu pek bilemedim.

Royal Opera House prodüksiyonu izleyece
ğiz diye 350 TL para verip bilet alan seyirci/dinleyici, hemen tamamını bedava çalıştırılan iki yüz civarında yerli genç sanatçıyı karşılarında görünce ne yaptılar ne düşündüler acaba?

Prodüksiyonun reklamındaki "ilk kez Türkiye'de" gibi tuhaf bir aldatmacaya ne demeli? Bu eser defalarca oynandı ve sergilendi Türkiye'de. Biraz opera bilgisi olan herkes  bunu pekala bilebilir, hatta internete Google'a yazıp sordu
ğunuzda karşınıza Türkiye'de defalarca oynandığına dair yanıtı gelecektir.
 
Ayrıca anlamadı
ğım şey, Londra'dan satın alınan kostüm ve dekorlar Türkiye'de yapılamıyor muydu? Ülkemizin bu işi aynı kalitede dekorcusu, kostümcüsü, sahne marangozu, sahne demircisi,  sahne terzisi, perukacısı, makyözü, sahne kurduracısı yok muydu?

Bo
ğaziçi Caz Korosu, kendilerinden önce başka bağımsız korolara götürülen ama bedava olduğu için bu topluluklarca reddedilen teklif kendi önlerine geldiğinde neden kabul ederler? Bu kabul edişle bir sürü işsiz genç operacı sanatçının önünü neden keserler? Sonra yine aynı topluluk açıklama yapıp "biz cazcıyız ama pekala opera da söyleriz" demekle "şecaat arz ederken sirkatini söyleyen merd-i kıpti" durumuna kendilerini neden düşürürler? Ayrıca bu hal ve tavır yıllarca bizim şan okullarımızda klasik eser söyleyene türkü söyletmenin abukluğuyla eş değer değil midir?

Bir de
Şef Cem Mansur olayı. Bu değerli arkadaş kendi sınırlarını bilmiyor sanırım. 350 TL verip temsile gidenler, La Boheme'in veremden ölen aşık kadını Mimi yerine kendileri mi kanser oldular acaba?

Şu bilet fiyatı, 350 TL. Bu fiyatlar hiç ülkemizin gerçeğine uygun fiyatlar değildir. "Sanat herkes için" savunusunu yapıp, salonların daha fazla dolmasını sağlamak için çareler ararken bu ne rezalet demekten alamıyorum kendimi. Hoş Zorlu'nun temsillerine gide gide ölmedim ama olsun, hiç gerçekçi bir rakam değil bu fiyatlar.

Sonuç olarak neresinden tutarsanız elinizde kalan bir prodüksiyon.

Buna ra
ğmen  meseleye liberal ekonomi kafasıyla yaklaşanlara ironik bir "bravo" demekten başka bir şey gelmiyor elimden.

Müfit Semih Baylan
Editör


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.