ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1931
Şu an 27 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Arap ve Türk Mûsikîsinin 20. Yüzyıl BirlikteliğiSayı: 1573 - 17.02.2014


Murat Özyıldırım, Fen-Edebiyat Fakültesi Arkeoloji Bölümü'nde Latince okutmanı olarak görev yapan bir akademisyendir. Kendisiyle birkaç yıl önce bir proje önçalışması esnâsında tanışmak nasîb oldu. Klasik Arap müziği ama özellikle Ümmü Gülsüm ile ilgileniyor, araştırmalar yapıyor. Ümmü Gülsüm'ün hayat hikâyesi, Türkiye'de Arap mûsikîsi konularında yurtiçi ve yurtdışında yayınlanmış yazıları var. Dahası, Ümmü Gülsüm hakkında Türkiye'de ve Türkçe olarak hazırlanan ilk ve en büyük internet sitesinin de yapımcısı. Aslında tam bir Ümmü Gülsüm hayranı ve onunla ilgili iyi bir arşive sahip. Murat Özyıldırım bu ilgi, bilgi ve birikimini geçtiğimiz aylarda bir kitaba dönüştürdü: 'Arap ve Türk Mûsikîsinin 20. Yüzyıl Birlikteliği'. Kitap Bağlam Yayınları tarafından yayınlandı.

 

Murat Özyıldırım'ın uzun zamandır bu kitap üzerinde çalışğını biliyorum, telefon görüşmelerimizde yorucu bir hazırlık içinde olduğunu söylerdi. Kitap nihayet geçtiğimiz 2013 yılı Kasım ayı içinde yayınlandı ve okuyucusuyla buluştu. Murat Özyıldırım, kitabında önemli tesbitlerde bulunuyor, gözümüze en kolay ulaşan arka kapaktaki özetleyici metinde şunları yazmış: 'Kültürel değerlerin zaman içinde etkileşimiyle şekillenen makamlı mûsikî, Türk ve Arapları birbirine yakınlaştıran müşterek değerlerden biri olarak önümüzde durmaktadır'. Bu tesbit, Türk ve Arapların mûsikî sanatındaki yakınlıklarının temel sebeblerinden birini ortaya koyan bir tesbittir ve doğrudur.

 

Yazar bu kitapta, Türk ve Arap sanatçıları arasında özellikle yirminci yüzyıldaki ilişkileri ele alıp inceliyor. Bunun yanında ortak ve görkemli geçmişleri yüzyıllar öncesine dayanan mûsikî birlikteliğinin geçtiğimiz yüzyıldaki etkileşimini incelerken Türkiye'de şark mûsikîsi tartışmalarını, yıllarca büyük bir ilgi ve beğeniyle izlenmiş olan Mısır filmlerini, Arap ülkelerindeki Türk sanatçıları, Türkiye'de Arap ses sanatçılarına Türk halkının ilgisini, dönemin tanıklarının da katkısıyla mümkün olduğunca ayrıntılı bir şekilde okuyucuya sunmaya gayret etmiş ve önemli bilgiler vermiş.

 

Özyıldırım kitabında Arap ve Türk birlikteliğinden bahsediyor ve bu etkileşimin asıl göstergesinin, coğrafî olarak Türkiye'ye daha yakın konumdaki Suriye, Irak ve Lübnan gibi Arap ülkelerinde aranmasının daha doğru olacağını ifade ediyor. Yazar bu bölgelerde Türk mûsikîsi etkisinin Kuzey Afrika'ya göre daha güçlü biçimde hissedildiğini söylüyor. Kitapta yer alan Arap Mûsikî Kongresi'nde Türkler, Klasik Türk Mûsikîsi'nin Türkiye Radyolarında Yasaklanması, Türk Sanatkârlar Arap Memleketlerinde, Türkiye ve Arap Âleminin Sanat Köprüsü: Dergiler, Türkiye Sinemalarında Mısır Filmleri Coşkusu, Arabesk ve Arap Mûsikîsi gibi bölümler, kitabın muhteviyâtını birhayli zenginleştirmiş. Kitabın oldukça geniş bir kaynakçayı referans alarak hazırlandığını da hatırlatmak gerekiyor. Bu özelliğiyle kitap, daha değerli ve önemli bir kitap hâline gelmiş. Tabii Murat Özyıldırım'ın bu konudaki çabasını unutmamak gerekiyor.


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.