ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 36 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Uzun solukludur türkülerSayı: 1541 - 27.05.2013


25 Mayıs 2013 Cumartesi akşamı Trabzon Liselerinden Yetişenler Derneği ve Vakfının Türk Halk Müziği konserini büyük bir keyifle, türkülere doyarak, hatta tadları damağımda kalarak dinledim. Öncelikle Türk Sanat Müziği kolunda görev aldığım derneğimiz çalışmalarının Türk Halk Müziği'nde de ayrı başarılara imza atıyor olmasından dolayı türkü dostu olarak çok mutlu oluyorum.

Anımsayamadı
ğım yıllar öncesinde,Türk Halk Müziği üzerine güzel konserler verildiğini büyüklerimizden dinlemiş olmakla beraber,  uzunca bir aradan sonra yeniden türkülerimizin tekrar gündeme gelmesine katkı sağlayan derneğin, bu işe gönül vermiş kişileri bir araya toparlayıp, böyle güzelliklere imzasını atan kocaman yüreğiyle, sevecen dost olan şefleri var ki; çalışmalarının disiplinli olduğu kadar hem hoca hem dost olarak her koro elemanının hayranlıkla anlattığı ve sahnede aynı hayranlık ve sevecenlikle gözlerinin içine bakmaları izleyici tarafından gözden kaçırılacak gibi değil doğrusu…

Kocaman sevecen yüre
ğiyle Doç.Dr.Özlem Doğuş Varlı şefliğinde süre gelen çalışmalara saz şefi olarak yer alan eşi Ersen Varlı’nın desteği ve katkısı, kanaatimce takdir edilmeden geçilemez..

De
ğerli hocaların emeğinin yanı sıra koroda farklı mesleklerden olup, aynı özveride buluşabilen, müziğe gönül vermiş ikişiler topluluğunda bulunan doktorlarımız dikkat çekiciydi. Nedenine gelince, malumunuz olduğu üzere doktorluk mesleği hayli zor bir meslek olmakla çoğu zaman, mesai saatleri belli olmayan mesleklerin başında olduğu bilinmektedir. Bundan sebep doktorlarımızın zor meslekleri yanında iş yoğunlukları arasında sanat-sever oluşları ve böyle güzellikler adına özveride bulunabilmeleri onlar adına ve izleyiciler adına beni mutlu etti.

Birço
ğuyla aynı sahnede bulunmuş olmamla beraber, isimlerini saymadan geçemeyeceğim Dr. Abdülkadir Reis (Pataloji), Dr. Kadriye Yıldız (Pataloji), Dr. Gonca Hanedan Uslu (Radyasyon Onkolojisi) Dr. Ahmet Akyol (Fizyoloji), Dr.Hayrettin Çıray (Pratisyen), Dr. İsmet Sadi Ülker (Pratisyen ), Dr.Sabri Cora (Diş-endotonti), tüm hekimlerimize her ki alanda da başarılarının devamlı olmasını dilerken, konserimize dönmek istiyorum.

Konser repertuarında birbirinden güzel ve farklı yörelerden, miras de
ğerinde olan türkülerimizi dinlerken, ikinci bölüme geçişte Erdal ve Mercan Erzincan çiftinin solo bağlama dinletisi ve birlikte seslendirdikleri türküleri hayranlıkla dinledik. Repertuarda bildiğimiz, eşlik edebileceğimiz türkülerin koronun seslendikleri Daracık Sokakları Duman Bürüdü, Babuba, Nasıl yar diyeyim ben böyle yare gibi birkaç örneğin yanında Doç. Dr .Özlem Doğuş Varlı’nın derlediği Yöremiz türkülerinden "Gelin Ağlar Yaşlı Yaşlı (Ağlama)" ve ona bağlanan "Oy Trabzon" türküsü başarılı bir performansla dikkat çekiciydi. Sololardan Sabri Cora’nın seslendirdiği " Evlerinin önü Marul"  türküsü kadar Sabri beyin sahne performansı da dinleyiciyi coşturdu. Birinci bölümde yer alan diğer solistlerden Ahmet Adanur "Eğin Dedikleri Bir Küçük Şehir" türküsünü seslendirirken, Muammer Saynaz bir başka sevilen "Nasıl Yar Diyeyim Ben böyle Yare" türküsüyle karşımıza çıktı. İkinci Bölümde Tulum eşliğinde "Bozdoğan Zeybeği" konuk sanatçılarında ilgisini çekerken bana göre konserin en başarılı solosu, solo bağlamasıyla Erzincan yöresine ait Ali Ekber Çiçek derlemesi olan "Sabahtan Uğradım ben Bir Figane" türküsünü, sazıyla ve sesiyle seslendiren Çağla Araz’dı.

TLYD ve Vakfının Türk Halk Müzi
ği Korosunun ikinci konseri olan bu konserde, disiplin ve başarıya tanık olduğum kadar yine feminist bakışımla koronun kıyafet konusunda sazla uyumunda ve koronun dizilişinde kadın estetiği gözümden kaçmadı.Titizlikle hazırlanıp sunulan konsere sanatçı Erdal-Mercan Erzincanlı çiftinin konuk olarak katılımıyla birlikte coşkulu saz ve koronun yanı sıra salonu tıka basa dolduran dinleyicilerle konser gerçek amacına ulaşarak gönül tellerine değdi.

Bir konuya daha de
ğinmek isterim ki; konuk sanatçıların katılımı elbette ki hem koronun hem izleyicinin ilgisini artırmakla beraber sanatçı gözüyle dinlenip beğenilmek, takdir edilmek, emeği geçen tüm insanların yorgunluğunu unutturan faktörlerdir. Trabzon’daki bir çok konserde ağırlanan konuk sanatçıları ve koro konserlerini izleyen bir izleyici olarak altını çizmek istediğim konu; bir konsere hazırlanmak kişilerin uzun zamanlarını alarak, zevkli olduğu kadar yorucudur da. Ve bana göre her zaman asıl olan koronun emeğinin ön planda olmasıdır. Birçok derneğin konuk sanatçı alarak onca emeğin ve zorluğu unutarak gelen sanatçıyı koronun emeğinin üzerine geçirmek artık sanatçının kaprisinden mi, koro şefinin öyle tercih etmesinden mi kaynakladığını anlayamadığımdan olsa gerek, bu anlamda da tekrar, ağırlanan konuk sanatçıları, korosunun emeğinin üzerine geçirtmemesini ve olması gerekenin bu olduğunu bize gösteren bir akış sergileyen koro şefini ve bu duruma anlayış gösteren Erdal –Mercan Erzincan çiftinin sanatçı duruşunu tebrik ve takdir ediyor, ayakta alkışlıyorum.

Bahsetti
ğim üzere bizlere miras kalan türkülerimize anlam kattıkları ve türkülerimizin vazgeçilmez oluşlarının altını çizdikleri için; başta TLYD ve Vakfı yönetimine, Şef Özlem Doğuş Varlı ve Saz Şefi Ersen Varlı olmak üzere emeği geçen sanata ve türkülere gönül vermiş sazda ve sözde, gönül titreten her bir nağmeye değer katan tüm koro ekibini kutlar, başarıların artarak devam etmesini dilerken, alkışlarıyla varlıklarını hissettiren dinleyicilere selam olsun diyerek; Yeni konserlerde yeniden buluşmak üzere hoşluklarla ve türkülerle kalın…


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.