ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1924
Şu an 12 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


ADSO hakkında yazmadan olmadı!Sayı: 1534 - 08.04.2013


Antalya Devlet Senfoni Orkestrası'nda, orkestra şefi Orhan Şallıel ile orkestra üyeleri arasında bir süredir süre gelen huzursuzluk geçtiğimiz hafta iyice su yüzüne çıkmıştı.

Orhan
Şallıel'in kişisel Facebook sayfasında, Akdeniz Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik Bölümü'nda katılacağı 3 Nisan 2013 tarihli söyleşi ile ilgili afiş üzerinden başlayan tartışma, bir iç huzursuzluğun olduğunu açıkça ortaya koymuştu. Bu huzursuzluğun bir başka boyutu da ADSO şefi Orhan Şallıel'in, orkestra üyelerinin şikayeti üzerine karakolda ifade vermesiyle bir başka boyut kazanmıştı.

Orhan
Şallıel, ADSO'daki görevine getirilmeden önce Bursa Bölge Devlet Senfoni Orkestrası'ndaki görevi sırasında orkestra üyeleriyle kamuoyuna da yansıyan tartışmalar yaşanmış ve ortaya çıkan gerilimin ardından Şallıel ADSO'ya tayin edilmişti.

Bu üzücü ve olumsuz geli
şmelerin ardından bir süredir ADSO, Başbakanlık tarafından görevlendirilen müfettişlerce teftiş  edilmektedir.

Geli
şmeleri böyle sıraladıktan sonra, ADSO'nun geçirdiği teftiş sürecine de etki etmemeye özen göstererek soru ve düşüncelerimi şöyle sıralıyorum.

Bu ahval ve
şerait altında, halka nitelikli müzik sunmakla görevli bir orkestranın, bunu başarması nasıl mümkün olacaktır?

Müzik okullarında e
ğitim gören gençlere, bu üsluptaki sanatçılar nasıl doğru örnek olabilecektir?

Belli ki üslup ve duru
ş açısından ciddi sıkıntıları olan orkestra şefi Şallıel, orkestra üyelerine böyle davranma yetisini nerden ve kimden almaktadır?

Klasik disiplin içinde olması gereken bir müzikçinin, arabesk yıldızları ile hangi müzi
ği paylaşğı ve bu disiplini orkestrasından da beklediği yolundaki soru ve tereddütlerimizde haklı mıyız?

Bu sorular böyle sıralanıp gidebilir. Ancak
şunu söylemeliyim ki, Sayın Şallıel'in bir üslup ve duruş sorunu olduğu bunun da önce Bursa'da şimdi ise Antalya'da sorun teşkil ettiği apaçık ortada.

Tabii ki ya
şananları dışardan gözleyebiliyor ve ortaya dökülüp saçılan bilgilerden yorumlayarak bu sonuca varıyorum.

Siyasi iktidarın devlet sanat kurumları üzerinde sallanan kılıcını görmezden gelip, pervasız duru
şlar içinde olmak çok üzücü.

Kurumlara önce kurumların çalı
şanları sahip çıkmalıdır. Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğü'ne yapılan genel müdür atamasındaki siyasi perspektif aslında ne yapacağımızın açık göstergesidir.

Bizim amacımız bir bardak suda fırtına kopartmak de
ğildir. Aksine süreci soğutup, devam eden teftiş aşamasına da katkıda bulunmaktır.

O nedenle tavsiyemiz, ba
şta orkestra şefi Sayın Orhan Şallıel'in duyduklarımız muvacehesinde kendine çeki düzen vermesi, orkestra elemanlarının orkestraya zarar verebilecek her türlü olumsuzluktan kaçınması, hele hele Facebook gibi kamuya açık portallarda farklı algılanabilecek tartışmalardan kaçınmalı, sözün kısası dikkat olunması gerektiğidir.

Tabii bu tavsiyede bulunurken, kol kırılsın yen içinde kalsın da demiyorum.

Umarım ülkemizin de
ğerli orkestralarından Antalya Devlet Senfoni Orkestrası bu olumsuz süreci çabucak atlatır ve yine özlediğimiz o başarılı günlerine döner.

Bunu tüm samimiyetimle arzuladı
ğımı da belirtiyorum.

Yeniden bulu
şan değin esen kalın sevgili dostlar.

Müfit Semih Baylan
Editör


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.