ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18     Sayı: 1860
Şu an 16 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 24.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 15.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


♪ Ulu Önderimiz Mustafa Kemal Atatürk’ü Vefatının 84. Yıldönümünde Saygı ve Özlemle Anıyoruz!
Mavi Nota - 10.11.2022


♪ Almanya’da yaşayan bir müzisyen olarak, Mavi Nota’yı çok uzun süredir takip ediyorum. Beni hiç yanıltmadı. Özgürce doğru konulara değindiği, bilimsel yayıncılık anlayışı ile objektif habercilik yaptığı için kutluyorum. Böyle yayınların ülkemizde artması dileğiyle saygılarımı sunuyorum.
Ayşe Ersan Schütze - 08.11.2022


♪ Büyük Usta Timur Selçuk'u vefatının 2. yılında saygı ve özlemle anıyoruz!
Mavi Nota - 06.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Tangonun kökleri ve Carlos Gardel meselesiSayı: 1529 - 04.03.2013


Ciudad Vieja, Montevideo tarihinin yaşayan bölgesi. Şehir ve liman burada kurulduğu için buraya Montevideo’nun açık hava müzesi denebilir. Şehrin tarihi çok eskilere gidiyor gibi gözükse de, aslında buraya kimliğini kazandıran dönem 18. yüzyıl sonlarıyla 19. yüzyıl başlangıcı. Bağımsızlık süreci, Avrupa’dan gelen göç dalgası, iktisadi ve kültürel gelişmelerin temeli ve kaynağı hep bu dönem olmuş.

Montevideo’yu anlatırken Buenos Aires’in bu
şehir üzerindeki etkisinden bahsetmeden Montevideo tam olarak anlaşılamaz. Araları vapurla iki saat olan şehirlerin etkileşim içinde olmamaları saçma olurdu zaten. İnsanlarının kökenleri, dili, dini aynı olan şehirlerin belki de tek farkı; Buenos Aires’in, Montevideo’dan çok daha büyük bir şehir olması. Montevideo’ya “Buenos Aires’in karşı taraftaki sayfiye kısmı” bile denebilir. Günümüzde pratik durum biraz böyle zaten, Buenos Aires’in orta üst ve zengin kesimlerinin yazlıkları Montevideo’nun kuzeyindeki sahil kasabası Punto del Este bölgesinde. İki ülkenin yurttaşları sadece kimliklerini göstererek sınırdan geçiş yapabiliyor. Arjantin’deki ekonomik krizinden sonra Uruguay ekonomisinde de başlayan sıkıntı, durumu yeterince özetliyor sanırım.

’KALB
İM ARJANTİNLİ, RUHUM URUGUAYLI’
18. yüzyıl sonlarına yeniden dönersek, aynen Buenos Aires’te ve özellikle Caminito mahallesinde oldu
ğu gibi Montevideo’ da yalnız birçok erkek göçmenin yaşadığı, liman çevresindeki genelev ve barlar bölgesi her türlü taşkınlıkların yaşandığı bir bölgeydi.  Arjantinli yazar Luis Borges’e göre, tango Buenos Aires’in genelevleri ve barlarında başlamıştır. Ama Uruguaylılar bütün dünyada bilinenin aksine aslında tangonun Montevideo’da Ciudad Vieja’daki barlarda ilk kez yapılmaya başlandığını söyler. Bence sorun yok, zaten Montevideo ve Buenos Aires aynı bölgenin, aynı insanları sadece bir akarsu deltasının ayırdığı bir şehrin iki parçası bence. Ama tangonun nerede başladığı değil de yaşamış en büyük tango şarkıcısı olan Carlos Gardel’in nereli olduğu konusu açılınca, eğer ortamda bir Uruguaylı ve Arjantinli varsa mutlaka tartışma çıkar. Carlos Gardel hayattayken bir gazetecinin bu konuya dair soru sorması üzerine “kalbim Arjantinli, ruhum Uruguaylı” demiştir. Bu konuya girmemin sebebi tangonun sadece Buenos Aires’e ait bir dans ve şarkı olmadığını belirtmek içindi.

İki şehirde hissettiklerime gelince, tango Buenos Aires’te yaşamın bir parçası olmuş. Buenos Aires caddelerinde gezerken her an kulağınıza bir yerlerde çalan Carlos Gardel şarkılarının melodileri gelebilir ama Montevideo’da pek böyle hissetmedim. “Bana kalırsa tango kültürünün merkezi Buenos Aires” diyerek, bu konuyu kapatıyorum.

Artık Montevideo ve Güney Amerika’daki son günlerim. Montevideo’dan Buenos Aires’e geçip Türkiye’ye geri dönece
ğim. Montevideo sakin ve huzurlu havasıyla yolculuk sonu muhasebesi yapmak için ideal bir durak oldu benim için. Montevideo’ya dair söyleyebileceğim son şey; eğer buralarda bir yerlerde yaşamayı tercih edersem, aklımdaki ilk seçenek kesinlikle Montevideo olur.

YOLUN SONU
Montevideo’nun bende bıraktı
ğı en güzel izlenim, sakin ve huzurlu bir yer olması. Özellikle benim orda bulunduğum kış aylarında. Aylarca süren koşuşturma ve Latin Amerika’nın bitmeyen tantanasından sonra Montevideo’nun sakinliği çok iyi geliyor. Benim de bir yıla yakın süren yolculuğum artık sonu. Yıllar önce Ernesto Che Guevara’nın ‘Motosiklet Günlükleri’ kitabını okuduktan sonra yapmayı düşlediğim, talihsizliklerle başlayıp sonunda her şeye rağmen gerçekleştirdiğim yolculuk sona eriyor.

Montevideo’da bo
ş bir plaj kıyısında otururken yolda yaşadıklarımı düşünüyorum. Yolculuk süresince hayatım boyunca unutamayacağım, kimi zaman hüzünlü kimi zaman neşeli anılar aklımdan geçiyor. Tanışğım yüzlerce farklı insan, içlerinden sağlam dostluk bağları kurduğum arkadaşlarım ile birlikte yaşadığımız birçok anı, Atlas Okyanusu’nun sonsuzluğu içinde gözlerimin önünden film şeridi gibi geçiyor.

Güney Amerika’da yolculuk etmek insana çok
şey katıyor. Yolculuğun sonunda ülkeme buraya geldiğimden daha genişşünebilen, karşılaşğı zorluklarla daha iyi mücadele edebilen bir insan olarak dönüyorum. Yaptığınız her yolculuk biraz da kendi içinize doğru, kendi varoluşunuza doğru giden bir süreçtir. Aylarca süren, çoğunluğu dağlarda, çöllerde ve doğanın farklı biçimlerinin içinde geçen ama karmakarışık kentleri de yaşadığım bir süreçti ve kendimi daha iyi tanımam için bulunmaz bir fırsat oldu.

HALK, REHBER
İNİ BİLİYOR!

 Güney Amerika’nın benim gezdiğim iç kısımları için söylemek istediğim şey: Mutlak bir ‘değişim’ ihtiyacı. Ve değişime dair kıpırtıları yol boyunca gözlemledim, özellikle Bolivya’da. Artık, tarih boyunca sömürülmüş kıtanın insanları aynı hayatı sürdürmek istemiyor. Kıta genelinde işbaşında olan sosyal demokrat ya da sosyalist hükümetlerin yapacakları, Güney Amerika’nın nereye gideceği konusunda belirleyici olacak. Halklar bundan da sonuç alamazlarsa gelecekte kıta genelinde büyük olayların patlak vermesi çok büyük bir olasılık olarak görünüyor.

Umarım her
şey Güney Amerika halklarının istediği gibi olur. Ummaktan öte, artık halkta uyanmaya başlayan bilinci ve umudu gördüm. Bundan sonra halklar kendine kimi rehber olarak alacağını biliyor. Teşekkürler Güney Amerika, yaşattığın her şey için... Ve son olarak, teşekkürler ‘Ernesto’, yıllar önce yaptığın yolculuklarla bize yolu gösterdiğin için…

 

bariskaradeniz74@gmail.com


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.