ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1925
Şu an 24 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


Doğu Karadeniz Bölgesinde Çepniler ve MüzikSayı: 1521 - 07.01.2013


Yeni yılın bu ilk yazısında, tüm Mavi Nota okurlarının, tüm müzisyenlerin, müziğe emek veren herkesin ve değerli halkımızın yeni yılını en içten dileklerimle kutlayarak yazıma başlamak istiyorum. Umarım 2013 yılı gönlünüzce arzu ettiğiniz tüm güzellikleri sizlere getirir değerli müzik dostları.

Karadeniz Teknik Üniversitesi Devlet Konservatuarı Müdür Yardımcısı ve ö
ğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Abdullah Akat'ın, Doğu Karadeniz Bölgesinde Çepniler ve Müzik adlı kitabı, editörlüğünü Kenan Sarıalioğlu'nun yaptığı Serander Yayınları'ndan yayımlandı. Aynı isimle 2006 yılında yüksek lisans tezi olarak hazırlanan çalışmanın genişletilmiş ilk baskısı olan kitapta, Doğu Karadeniz Bölgesi'nin tarihsel süreçte yaşadığı büyük karışım içinde ayakta kalabilen bir topluluk olan Çepnilerin önemi vurgulanırken, bölgede yaşamış ve halen yaşayan diğer topluluklarla olan tarih içerisindeki etkileşimleri saptanarak günümüzdeki müzik kültürleri ve icra özellikleri ortaya konulmaktadır.

Kitabın yazarı Abdullah Akat, genç bir akademisyen ve mesle
ğini seven bir müzikolog. Yaptığı çalışmaları sessiz sedasız takip ederken müzikolojiye katıksız hizmet eden genç bir akademisyeni görmek beni ayrıca mutlu ediyor. Doğu Karadeniz Bölgesi yerel müziklerine yeni bir soluk getirme, yeniden tanımlama fikriyle kurduğu Feluka müzik topluluğu, farklı düzenleme, beste ve derlemeleri ile kendi alanında önemli bir yer tutmaktadır. Feluka, Karadeniz yerel müziğinin popülerleşme sürecinde gelmiş olduğu noktadan duyduğu rahatsızlığa karşı, Doğu Karadeniz Bölgesi yerel müziklerinden beslenerek kendi üslubunu ortaya koymaktadır.

Doğu Karadeniz Bölgesinde Çepniler ve Müzik adını taşıyan kuşkusuz değerli  olan bu çalışma hakkında ilerleyen zaman içinde  bu sayfada daha geniş bir değerlendirme yapacağım. Ancak benim böyle spesifik bir konuda daha ileri boyutta bir şeyler söylememin
 çok önemli olmadığını düşünüyorum. Çünkü her şeyden önce ben bir müzikolog değilim. Benim burada yaptığım şey, değerli ve spesifik bir çalışmaya uzaktan ışık tutmak ve işaret ederek, üzerine dikkat çekmek, haberdar etmektir. 

Çok verimli çalışmalara imza atan Abdullah Akat, 1982 yılında Trabzon’da doğdu. 1990 yılında Trabzon Müzik ve Halk Oyunları Derneği’nde müzik eğitimi almaya başladı. İlk ve orta öğrenimini tamamlayana dek Trabzon’da ve Ankara’da Türk Musikisi, Batı Müziği, Şan, Piyano, Ud ve Keman eğitimi aldı. Birçok Klasik Türk Musikisi, Türk Halk Müziği ve Çoksesli Müzik korolarında solist, korist ve saz sanatçısı olarak görev yaptı. 100ün üstünde konser performansı sergiledi ve çeşitli ödüller aldı. 2000 yılında 3. lükle girmiş olduğu İ.T.Ü. Türk Musikisi Devlet Konservatuarı’ndan 2004 yılında birincilikle mezun oldu. Aynı yıl İ.T.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Türk Müziği Yüksek Lisans Programı’na başlama hakkını elde ettikten sonra, “Doğu Karadeniz Bölgesi’ndeki Çepniler ve Çepni Müziği” adlı yüksek lisans tezini tamamlayarak 2006 yılında mezun oldu. Bu tez çalışması sırasında Doğu Karadeniz Bölgesi müzikleri üzerine çeşitli araştırmalar yaptı. Kemençe çalmayı öğrendi, birçok derlemeler yaparak, derlediği ezgilerin bir kısmını notaya aldı. 2005 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda Araştırma Görevlisi olarak çalışmaya başladı. Popüler Müzik, Yabancılaşma ve Doğu Karadeniz Bölgesi müzikleri üzerine çeşitli bildiriler sundu, yazılar yazdı. 2006 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Araştırma Görevlisi olarak görev yapan Abdullah Akat, İ.T.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Müzikoloji ve Müzik Teorisi Anabilim Dalı’nda doktorasını yaptığı sırada, İ.T.Ü. Müzik Bilimi Kulübü’nde de başkanlık görevini sürdürmüştür. Halen Karadeniz Teknik Üniversitesi Devlet Konservatuarı'nda Müzikoloji ABD Başkanlığını sürdürmenin yanı sıra konservatuarın müdür yardımcılığı görevini yürütmektedir.

Yaptı
ğı çalışmalarla müzikoloji bilimine katkıları kaçınılmaz olan Abdullah Akat'ı bu ilk kitabından dolayı tebrik ediyor, Mavi Nota Müzik Gazetesi olarak kendisini destekleyeceğimizi bir kez daha belirtiyor ve  çalışmalarında başarılar diliyorum.

Yeni bir yazıda buluşana değin esen kalın sevgili dostlar.


Müfit Semih Baylan
Editör


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.