ISSN: 1301 - 3971
Yıl: 18      Sayı: 1930
Şu an 26 müzisyen gazete okuyor
Müzik ON OFF

Günün Mesajları


♪ Cumhuriyetimizin kurucusu ulu önder Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarını saygı ve minnetle anarken, ülkemiz Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100. yılını en coşkun ifadelerle kutluyoruz.
Mavi Nota - 28.10.2023


♪ Anadolu Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerinin Eğitim Programları Sorunları
Gülşah Sargın Kaptaş - 28.10.2023


♪ GEÇMİŞ OLSUN TÜRKİYE!
Mavi Nota - 07.02.2023


♪ 30 yıl sonra karşılaşmak çok güzel Kurtuluş, teveccüh etmişsin çok teşekkür ederim. Nerelerdesin? Bilgi verirsen sevinirim, selamlar, sevgiler.
M.Semih Baylan - 08.01.2023


♪ Değerli Müfit hocama en içten sevgi saygılarımı iletin lütfen .Üniversite yıllarımda özel radyo yayıncılığı yaptım.1994 yılında derginin bu daldaki ödülüne layık görülmüştüm evde yıllar sonra plaketi buldum hadi bir internetten arayayım dediğimde ikinci büyük şoku yaşadım 1994 de verdiği ödülü değerli hocam arşivinde fotoğraf larımız ile yayınlamaya devam ediyor.ne büyük bir emek emeği geçen herkese en derin saygılarımı sunarım.Ne olur hocamın ellerinden benim için öpün.
Kurtuluş Çelebi - 07.01.2023


♪ 18. yılımız kutlu olsun
Mavi Nota - 23.11.2022


♪ Biliyorum Cüneyt bey, yazımda da böyle bir şey demedim zaten.
editör - 20.11.2022


♪ sayın müfit bey bilgilerinizi kontrol edi 6440 sayılı cso kurulrş kanununda 4 b diye bir tanım yoktur
CÜNEYT BALKIZ - 14.11.2022


♪ Sayın Cüneyt Balkız, yazımda öncelikle bütün 4B’li sanatçıların kadroya alınmaları hususunu önemle belirtirken, bundan sonra orkestraları 6940 sayılı CSO kanunu kapsamında, DOB ve DT’de kendi kuruluş yasasına, diğer toplulukların da kendi yönetmeliklerine göre alımların gerçekleştirilmesi konusuna da önemle dikkat çektim!
editör - 13.11.2022


♪ 4bliler kadro bekliyor başlıklı yazınızda sanki 4 bliler devre dışı bırakılmış gibi izlenim doğuyor obür kamu kurulrşlarında olduğu gibi kayıtsız şartsız kadroya geçecekler yıllardır sanat kurumlarımızı sırtlayan bu sanatçılarımıza sınav istemek yapılacak en büyük kötülüktür bilginize
CÜNEYT BALKIZ - 12.11.2022


Tüm Mesajlar

Anket


DOB, DT ve GSGM'de 4B kadrosunda çalışanların 4A kadrosuna alınmaları için;

Sonuçları Gör

Geçmişteki Anketler

Tavsiye Et




Tavsiye etmek için sisteme girmeniz gerekmektedir.

Destekleyenlerimiz






 

Yazılar


O Ses Türkiye’den star çıkar mı?Sayı: 1514 - 19.11.2012


Türkiye 2004 yılında tanışğı Popstar furyasından sekiz yıldır kurtulamıyor. Önce Kanal D Popstar adlı yarışmayı yaptı, sonra yarışma ikiye bölündü ve Popstar ile Türkstar adı ile iki ayrı kanalda yayınlandı. Buna daha sonra ‘Akademi Türkiye’ adlı yarışma eklendi. Bu yarışmaların sayısında zamanla ciddi bir artış yaşandı.

Gençlerin şarkıcı olma ve şöhret olma hayallerini sözde hayata geçirmeyi amaçlayan bu yarışmalar Türk popuna bir şeyler kazandır dı mı? Popüler müziğe kalıcı bir isim bırakabildi mi? Bu soruların yanıtı çok net : “HAYIR!” … Bu programların hepsinin ortak özelliği yapımcılarının ve yayınlandıkları tv kanallarının patronlarının ceplerini doldurması. Programlar yayınlandığı sırada ciddi reytingler alındı, gençlerin hayalleri, küt küt atan kalpleri ve şöhretin sırat köprüsünün basamakları tv ekranlarına yansıdı, programlar bittiğinde ise onlarda bitti.

Bu programlar insanların şöhret olma hayallerini kullanarak, bu hayalleri üzerinden reyting yaratmaktan öteye gidemedi. Oysa gönül isterdi ki bu yarışmalardan çıkan gençler başarılı olsun, müzik sektöründe kalıcı olsun. Ve bu programlar gerçek anlamda bir toplumsal hizmette bulunsun.

 

Bu tarz programlar niye kalıcı bir müzik starı yaratamıyor biliyor musunuz? Bunu düşündünüz mü? Bence bir düşünün…  Bunu düşünürken de şu an yayınlanan “O Ses Türkiye” adlı programı bir irdeleyin. TV dünyasının altın çocuğu ya da para basan fabrikası olarak tanınan Acun Ilıcalı’nın yapımcılığını üstlendiği “O Ses Türkiye” adlı yarışma programı da yukarıda bahsettiğim Popstar tarzı yarışmaların bir varyasyonu. Geçenlerde oturdum ve şöyle bir göz attım programa. Programda kalpleri pat pat atan gençler hayallerindeki şöhret olma ya da müzik yapma hırsını bir fırsata çevirmek üzere hazırlanmış şarkılarını söylüyorlar. Kimisi ağlıyor, kimisi heyecandan zıplıyor…Karşılarında duran “jüri”ye kendilerini beğendirmeye çalışıyorlar.

 

Bu programda şarkı söyleyen insanların karşılarında otorite olarak duran ve seslerini , yorumlarını beğendirmek zorunda oldukları isimler ise şöyle: Hülya Avşar, Mustafa Sandal, Hadise ve Murat Boz .

İşte olay burada kopuyor! Bu dört isim karşılarında şarkı söyleyen insanların yorumculuklarını, şarkı söyleme kabiliyetlerini değerlendiren “otorite” konumundalar. Programı izlerken şöyle bir kendi kendime düşündüm, bu dört isimden acaba aralarında en iyi şarkı söyleyen yorumcu kim? Samimiyetle söylüyorum dördünün de canlı performansını, stüdyo kayıtlarındaki performanslarını çok iyi bilen biriyim. Hülya Avşar’ı hala bir “yorumcu” olarak değil bir “showgirl” olarak görüyorum, Hadise‘nin Eurovision Şarkı Yarışması başta olmak üzere pek çok alanda nasıl da detone olduğunu bilen biriyim, Mustafa Sandal’ın ise canlı şarkı söylerken nasıl  detone olduğunu cümle alem biliyor. Mustafa benim gözümde bir marka & ürün gibi,  bir dönem popstar olmuş ama bu özelliğini kaybetmiş bir müzisyen. Hadise çıkışta olan ama yorumcu kimliğini henüz tam oturtmamış bir genç solist ve bir showgirl adayı. Bu isimlerden Murat Boz için belki farklı konuşabilirim, bu çocuğu pek detone yakalamadım, iyi bir şarkıcı, çıkışta olan biri isim ama hala “çocuk” yani genç ve böyle bir makam için tecrübesiz.

Şimdi bakın, Acun dört tane solist seçmiş ikisi canlı performanslara detone olmaktan kurtulamıyor, biri arada bir kurtuluyor diğeri ise kendi geliştirme periyodunda. Üç tane ciddi detonasyon problemi yaşayan yorumcu çıkıp orada şarkı söyleyen gençlerin şarkıcılığı ve yorumculuğu hakkında yorum yapıyor, bazı yorumlarda da onları “eğitmekten” bahsediyor.

Bu programlardan çıkan gençler daha sonra sonu hüsranla biten bir Türk filmi hayatı yaşıyor biliyor musunuz?  Çünkü onları değerlendiren kişiler bu konuda uzman olan insanlar değil de ondan. Bu yarışmanın adı “O Ses Türkiye” gibi iddialı bir isme sahip olmasaydı, o zaman bir şey söylemezdim. 

 

Acun, ticari yayıncılık adına gereken her şeyi yapıyor ve kazanıyor ve kazandırıyor. Peki bu işten toplum ve sektör ne kazanıyor? Şu an için hiçbir şey! Şimdi Acun’un bir basamak yukarı çıkarak topluma gerçek bir popstar kazandıracak bir yarışma yapması gerekiyor. Bunu yaparsa adını televizyon tarihine altın harflerle yazar. Ama bu iş detone şarkı söyleyen şarkıcıların yapacağı jürilikler olmaz!  Bakın TRT’ye 1975 yılının Eurovision seçmeleri için yaptığı halka açık yarışmaya,  sektöre  kimleri kazandırmış:  Atilla Atasoy, Semiha Yankı, Nejat Yavaşoğulları, Yeliz ve dahası. Bu isimlerin hepsi 38 yıldır akıllarda. Peki popstar ve varyasyonları bunu neden yapamıyor?

 


Yazıyı Tavsiye Et

Yorumlar


Bu yazıya henüz yorum yapılmadı.

Yorumları okumak yada yorum yazmak için sisteme giriniz.